Forum

2156

innlogget

40193

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: [email protected]
  • Metallica

Advarer egg-elskere

15. mar 2019 23:31 | Vist 1220 ganger. Spiser du mer enn tre egg om dagen, øker risikoen for hjertesykdommer og for tidlig død.

Lar du deg påvirke av hysteriet?

...Og for å piffe opp debatten litt så den ikke blir for kjedelig:
    Hvilke egg smaker best, de brune eller de hvite?
    Jeg foretrekker definetivt de brune eggene og inbiller meg at de smaker bedre enn de hvite.

vedlegg

Hvor ofte spiser du egg? Og hvor mye spiser du?

1. Over 3 egg hver dag
    10,9%
    2. Under 3 egg hver dag
    15,4%
    3. Over 3 egg i uken
    25,9%
    4. Under 3 egg i uken
    14,4%
    5. Over 3 egg i måneden
    6,5%
    6. Under 3 egg i måneden
    12,4%
    7. Over 3 egg i året
    4,5%
    8. Under 3 egg i året
    1,5%
    9. Spiser/liker ikke egg
    6,5%
    10. Er allergisk mot egg
    2,0%
    Totalt 201 avgitte stemmer.

• BlaiddDrwg

# 1. 15. mar 2019 23:35 Har de forandret mening igjen altså?
  • flaneur

# 2. 15. mar 2019 23:37
    BlaiddDrwg skrev 15.03.19 kl. 23:35
    Har de forandret mening igjen altså?

hvem er "de" og hva mente de før?

• GhettoSmurf

# 3. 15. mar 2019 23:43 Spiser egg uansett farge. Spiser ett egg PR dag og til tider Kinderegg
  • DickyNick

# 4. 15. mar 2019 23:49
    Metallica skrev 15.03.19 kl. 23:31
    Spiser du mer enn tre egg om dagen, øker risikoen for hjertesykdommer og for tidlig død.

Lar du deg påvirke av hysteriet?

...Og for å piffe opp debatten litt så den ikke blir for kjedelig:
    Hvilke egg smaker best, de brune eller de hvite?
    Jeg foretrekker definetivt de brune eggene og inbiller meg at de smaker bedre enn de hvite.

Man blir drittlei av egg lenge før det blir farlig for helsa.
  • -Aladdin-

# 5. 15. mar 2019 23:54 Lurer på om de har tatt til betraktning hvor mange egg det er i alt man kjøper. Det er nesten egg i alt, og jeg er helt sikker på at det utgjør mer enn 3 egg iløpet av en dag.

Dette med egg og kolesterol har blitt debunked. Det var noe hysteri de kom opp med på 70-tallet, som har vist seg å ikke stemme over og over igjen.

For det andre er det ikke mye som inneholder choline, forutenom egg. Får man mangel på choline så er det stor risiko for å utvikle Non Alcholic Fatty Liver Disease (NAFLD). Så man må ta litt flere ting i betraktning enn kun kolesterol.

Det samme gjelder salt. Salt er ikke bra for hjertet, osv osv. Men ser man på Japan, som inntar mest salt igjennom kosten i verden - så eksisterer nesten ikke hjerte -og karsykdommer der, derimot er det høyere risiko for slag/hjerneblødning.

• SuddenlySeymour

# 6. 15. mar 2019 23:54 Er ikke noe nytt at det ikke er bra å spise for mange egg. Så hysteri vil jeg vel kanskje ikke kalle det. Ingen som har ombestemt seg heller.
  • Bello

# 7. 16. mar 2019 00:00 Egg inneholder alle næringsstoffer vi trenger, bortsett fra c-vitamin. Med et godt stykke kukjøtt i tillegg, har du et fremragende utgangspunkt helsemessig
  • BlaiddDrwg

# 8. 16. mar 2019 00:16
    flaneur skrev 15.03.19 kl. 23:37

De er gjerne leger og forskere.
    Pappa har tidligere fått beskjed om å IKKE spise egg, pågrunn av hjertet. Også fikk han beskjed om å spise egg, for akkurat det samme..

Så de forandrer mening hele tiden syns jeg.

Alt i moderasjoner tenker jeg vi sier :)

• ManScent

# 9. 16. mar 2019 00:23 Jaja så får man dø da. Fortsatt ingen som har overlevd
  • flaneur

# 10. 16. mar 2019 03:38
    DickyNick skrev 15.03.19 kl. 23:49
    Man blir drittlei av egg lenge før det blir farlig for helsa.

Så flott at vi har en helsestatistiker og forsker blant oss. Hvem skulle trodd. Kan du avsløre flere hemmeligheter om det sunne liv når du først er i gang?

• erik75

# 11. 16. mar 2019 07:40 (red. kl. 07:41) Noe skal man dø av og det er vistnok ikke helt sunt å ikke spise noe heller.
  • erik75

# 12. 16. mar 2019 07:54
    flaneur skrev 15.03.19 kl. 23:37

Hentet fra artikkelen:

"Debatten om hvorvidt egg er sunt eller usunt har pågått i en årrekke. Egg inneholder egg en rekke viktige næringsstoffer som selen, jod, vitamin D, vitamin B12 og jern, men inneholder altså også fettstoffer som kan være ugunstige."

• Sacha_

# 13. 16. mar 2019 07:56 Dit varierer veldig hvor mange egg jeg spiser. Noen ganger spiser jeg speilegg eller omelett, andre ganger spiser jeg ikke egg i flere uker. For ikke lenge siden var jeg pâ hotell og da spiste jeg eggerøre til frokost tre dager pâ rad.

Her jeg bor ser jeg aldri hvite egg i salg, har aldri tenkt pâ at de kan smake annerledes.

Uansett er det sikkert smart â ikke spise for mange egg. Da ender man vel opp med egghode!

• Lasse8642

# 14. 16. mar 2019 08:23 Foretrekker disse, men de kan neppe anses som særlig sunne:
    vedlegg
  • Thomas85Q

# 15. 16. mar 2019 10:56 Valgte under 2 egg om dagen.
    Teknisk sett er det jo rett valg, men jeg skulle ha valgt ermt for 3 egg i uken minst.
    Jeg spiser noen dager 2 egg. Kokte.
    På skive.

Jeg syns Prior solegg er best.