Forum

2126

innlogget

40195

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: [email protected]
  • sove sammen

Hvordan vil verden være i 2030?

15. mar 2019 03:59 | Vist 757 ganger. Inspirert av en annen tråd her inne: Hvordan tror du verden ser ut i 2030? Det er drøye elleve år til. Det kan skje mye på elleve år.

Her er noen ting du kan klikke på, de har ikke nødvendigvis noe med hverandre å gjøre.

Tenk sånn: hvis du reiste til 2030, og kom tilbake, hva var det første du ville fortelle når du kom tilbake?

Hvilket av disse scenariene tror du er mest sannsynlig i 2030?

1. Erna og Siv (eller deres etterkommere) er fremdeles in charge
    10,0%
    2. Jonas og Hadia (eller deres etterkommere) har tatt over.
    3,8%
    3. Vi har klart å snu klimaproblemet, vi er sakte på vei tilbake til at naturen får leve sitt eget liv
    8,8%
    4. Vi har ikke kommet noe lenger når det gjelder klimautfordringene, vi forurenser mye, og bryr oss ikke
    38,8%
    5. USA er oppløst
    5,0%
    6. USA styrker sin rolle, med en ny president
    3,8%
    7. Melodi Grand Prix er worldwide
    3,8%
    8. Ingen hører på Melodi Grand Prix lenger, den musikken er passè
    5,0%
    9. Papiravisene er borte
    18,8%
    10. Vi har begynt å lese aviser og bøker igjen, på papir
    2,5%
    Totalt 80 avgitte stemmer.

• ManScent

# 1. 15. mar 2019 04:15 Full krig i Europa.
  • sove sammen

# 2. 15. mar 2019 04:17 (red. kl. 04:18)
    ManScent skrev 15.03.19 kl. 04:15
    Full krig i Europa.

Ok, du sto tidlig opp i dag. Og det var din første setning på denne fredagen. Ikke spesielt håpefullt.

• ManScent

# 3. 15. mar 2019 04:19
    sove sammen skrev 15.03.19 kl. 04:17
    Ok, du stor tidlig opp i dag. Og det var din første setning på denne fredagen. Ikke spesielt håpefullt.

Nei hvorfor skulle jeg det når det er gærninger som styrer Europa.
  • sove sammen

# 4. 15. mar 2019 04:21 Gærningteorien er litt for enkel, synes jeg. Men ok, hvis det er din teori, skal jeg la deg ha den i fred
  • ManScent

# 5. 15. mar 2019 04:22
    sove sammen skrev 15.03.19 kl. 04:21
    Gærningteorien er litt for enkel, synes jeg. Men ok, hvis det er din teori, skal jeg la deg ha den i fred

Du får nu se deg rundt.
  • Mr Grande

# 6. 15. mar 2019 05:13 Håper jeg ikke e singel da
  • Dubious

# 7. 15. mar 2019 06:43 Viss Trump blir gjenvalgt så får vi WW3
  • ManScent

# 8. 15. mar 2019 09:01
    Dubious skrev 15.03.19 kl. 06:43
    Viss Trump blir gjenvalgt så får vi WW3

Det klarer Europa å fikse på egenhånd.
  • Skaikru

# 9. 15. mar 2019 09:39 Håper det iallfall ikke er blåmenn her på gs
  • Zolex

# 10. 15. mar 2019 11:30 I 2030 har vi kommet langt i klimaspørsmålet, men vi har ikke klart å reversere utfordringene vi står overfor, og det vil være langt flere kilmaflyktninger enn i dag, det vil være mer ekstremvær, flere stormer, flommer og branner. Klimaspørsmålet vil være delt på tre grupper, med aktivister på den ene siden, profitører i midten og klimafornektere på den andre siden.

USA vil ha en republikansk president etter åtte år med en demokrat bak spakene. Putin har blitt erstattet med nasjonalistisk demagog og får mye støtte blant nasjonalistiske bevegelser i Europa. EUs innflytelse er drastisk redusert, og Italia, Ungarn og Østerrike er enten ute av, eller på vei ut av EU, som nå har åpnet for å ha tettere samarbeid med Tyrkia. Situasjonen for minoriteter i Europa har blitt verre, og flere land har adoptert restriksjoner mot "unaturlige relasjoner" (homofile par, polyforhold osv.). Australia har fått en langt mer rettferdig og moderat innvandringspolitikk etter press fra verdenssamfunnet.

Eurovision går fortsatt, nå med Kasakhstan som deltager. Skottland er på vei ut av unionen med England, og satser på selvstendig deltagelse om få år. USA og Kina har forsøkt å delta, men har blitt nektet, og forsøk på å etablere en verdensomspennende sangkonkurranse har ikke ført til noe suksess enda.

Veganismen har slått rot i samfunnet, og det vil være langt større motstand mot dyrehold og kjøttproduksjon.

• Henrik3

# 11. 15. mar 2019 11:34 I alle de gamle science fiction filmene har de flyvende biler. Hvor blir de av?
  • flaneur

# 12. 15. mar 2019 11:38
    Skaikru skrev 15.03.19 kl. 09:39
    Håper det iallfall ikke er blåmenn her på gs

I 2030 er det bare store mager her. Ingenting annet.

• Zolex

# 13. 15. mar 2019 11:42
    Henrik3 skrev 15.03.19 kl. 11:34
    I alle de gamle science fiction filmene har de flyvende biler. Hvor blir de av?
    De kommer ikke i vår levetid, i alle fall. Jeg ser ikke for meg at det kommer noen revolusjonerende nyvinninger i bilbransjen det neste tiåret, nå vil fokuset for alle seriøse aktører være å utvikle strømdrevne biler og AI, og først når det er så etablert at det er få konkurransefortrinn her (når man kan kjøre Oslo-Hamburg på en lading med de fleste modeller vil ikke rekkevidden være noe stort fortrinn lenger, for de færreste kjører 10 timer sammenhengende uten stopp) vil noen komme opp med noe nytt.
  • Henrik3

# 14. 15. mar 2019 11:45
    Zolex skrev 15.03.19 kl. 11:42
    De kommer ikke i vår levetid, i alle fall. Jeg ser ikke for meg at det kommer noen revolusjonerende nyvinninger i bilbransjen det neste tiåret, nå vil fokuset for alle seriøse aktører være å utvikle strømdrevne biler og AI, og først når det er så etablert at det er få konkurransefortrinn her (når man kan kjøre Oslo-Hamburg på en lading med de fleste modeller vil ikke rekkevidden være noe stort fortrinn lenger, for de færreste kjører 10 timer sammenhengende uten stopp) vil noen komme opp med noe nytt.

Jeg har alltid tenk på hva som skjer om en av disse flyvende bilene får motorstopp. De detter jo ned i husene under? Tror aldri de kommer, om man ikke finner opp noe slags anti-gravity greier. Og det ER science fiction, virkelig.
  • Mirromurr

# 15. 15. mar 2019 13:34 Alle er homo og vi dør sakte men sikkert ut.

Og så har yoghurt kommet med hasjsmak.