Forum

2122

innlogget

40193

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: [email protected]
  • Oledole

Julius forgiftet med Narkotika, dyrepoliti bør tilkalles!

5. mar 2019 12:51 (red. kl. 12:52) | Vist 1438 ganger. I dagens VG kunne man lese at apen Julius er blitt forgiftet med Narkotika, med den bivirkning at han beit seg i armen og fikk store sår... Dette kunne ha kostet han livet i følge veterinærer!
    En flaske skal blitt hevet inn av gjester som har besøkt parken!
    vedlegg

Bør folk som er så slemme med dyr bures inne?

1. Ja
    93,9%
    2. Nei
    6,1%
    Totalt 147 avgitte stemmer.

• Reinholdt

# 1. 5. mar 2019 12:58 Greit med en link :)
  • Devils Advocate

# 2. 5. mar 2019 13:10 (red. kl. 13:16) Jeg viste ikke at noen kunne bli forgiftet av narkotika når det er en flaske og flytende, med mindre det er Arsenik eller Stryknin etc. Hva var stoffet?

Det er ganske sjarmerende og søtt at vi bruker politi ressurser på å etterforske dyremishandling synes jeg.

• Oledole

# 3. 5. mar 2019 13:13
    Devils Advocate skrev 05.03.19 kl. 13:10
    Jeg viste ikke at noen kunne bli forgiftet av narkotika når det er en flaske og flytende, med mindre det er Arsenik eller Stryknin etc. Hva var stoffet?

Vet at narkotika kan fåes i flytende form, men det stod ikke hva stoffet var!

• erik75

# 4. 5. mar 2019 13:17
    Reinholdt skrev 05.03.19 kl. 12:58
    Greit med en link :)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G1o3xq/julius-forgiftet-med-narkotika-det-var-alvorlig

• Devils Advocate

# 5. 5. mar 2019 13:21 Har vi fått et eget "dyrepoliti" i Norge nå? har blitt diskutert i 15-20 år
  • Toffin

# 6. 5. mar 2019 13:27
    Devils Advocate skrev 05.03.19 kl. 13:21
    Har vi fått et eget "dyrepoliti" i Norge nå? har blitt diskutert i 15-20 år

Det er forsøksordninger i tilsammen fem-5-regioner nå, og det funker veldig bra!

• erik75

# 7. 5. mar 2019 13:35
    Jeg viste ikke at noen kunne bli forgiftet av narkotika når det er en flaske og flytende, med mindre det er Arsenik eller Stryknin etc. Hva var stoffet?

Det spørs jo hvilke stoff det dreier seg om, styrkegrad, om det har vært flere stoffer blandet sammen osv.

• Devils Advocate

# 8. 5. mar 2019 13:37 Virker som bortkastet tid for politiet spør du meg, men i det moderne klimaet så er jo dyr nesten regnet som mennesker. Folk har antropomorfisert dyr til en ekstrem grad tror jeg.
  • Aglar

# 9. 5. mar 2019 13:43
    Devils Advocate skrev 05.03.19 kl. 13:37
    Virker som bortkastet tid for politiet spør du meg, men i det moderne klimaet så er jo dyr nesten regnet som mennesker. Folk har antropomorfisert dyr til en ekstrem grad tror jeg.

Du synes altså det er bortkastet tid å straffeforfølge personer som mishandler dyr. Kjekt å vite.

• erik75

# 10. 5. mar 2019 13:45
    Virker som bortkastet tid for politiet spør du meg, men i det moderne klimaet så er jo dyr nesten regnet som mennesker. Folk har antropomorfisert dyr til en ekstrem grad tror jeg.

Et drapsforsøk enten det gjelder mennesker eller dyr skal etterforskes og de skyldige skal stilles for retten og ta sin straff dersom de blir dømt.

• ass4man

# 11. 5. mar 2019 14:28
    erik75 skrev 05.03.19 kl. 13:45
    Et drapsforsøk enten det gjelder mennesker eller dyr skal etterforskes og de skyldige skal stilles for retten og ta sin straff dersom de blir dømt.

Er roadkill å betrakte som uaktsomt drap på lik linje som om det var ett menneske?

• ass4man

# 12. 5. mar 2019 14:32 (red. kl. 14:32)

Det er ganske sjarmerende og søtt at vi bruker politi ressurser på å etterforske dyremishandling synes jeg.

LSD kan du få i flytende form. Amfetamin "droppes" av en del folk, så jeg regner med at du kan blande det ut i ett glass med noe og drikke (sikkert ikke veldig ulikt for kokain). Hasj kan du drikke, men da må du forberede det litt, da det ikke er vannløselig. Opium skal du nok få problemer med.

• Henrik3

# 13. 5. mar 2019 14:32

En sjimpanse er så nært et menneske som du kan komme. Dette er et dyr som "nesten" tenker og føler som et menneske. Jeg har møtt en gorillafamilie en gang, og de var veldig hyggelige. De banket i glassveggen og satt seg ned ved siden av meg. Da jeg gikk vinket de farvel som om de var mennesker.
  • ass4man

# 14. 5. mar 2019 14:32
    Henrik3 skrev 05.03.19 kl. 14:32
    En sjimpanse er så nært et menneske som du kan komme. Dette er et dyr som "nesten" tenker og føler som et menneske. Jeg har møtt en gorillafamilie en gang, og de var veldig hyggelige. De banket i glassveggen og satt seg ned ved siden av meg. Da jeg gikk vinket de farvel som om de var mennesker.

Jeg tror jeg har truffet de samme. Skulle hilse :-)

• Henrik3

# 15. 5. mar 2019 14:35
    ass4man skrev 05.03.19 kl. 14:32
    Jeg tror jeg har truffet de samme. Skulle hilse :-)

Nei, nei du tenker på bartenderen på Scotsman
    Dette var i Chicago rundt år 2000, på den zoologiske hagen. Jeg bodde ikke langt fra parken, så jeg stakk ofte innom.