Forum

2416

innlogget

40222

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: [email protected]
  • Sacha_

Michael Jackson

4. mar 2019 20:56 | Vist 4403 ganger. Hva synes dere om at BBC, NRK og sikkert mange andre nettsteder fjerner Michael Jackson's musikk fra spillelistene sine etter overgrepsanklager mot Michael Jackson?
  • Bob88

# 1. 4. mar 2019 20:58 (red. kl. 21:01) Ganske imponerende egentlig, siden fyren aldri er dømt for noe...
    BBC driter jeg god og lang marsj i, har ikke noe forhold til dem uansett og NRK boikottet jeg selv når de skrudde av FM-signalene
  • Sacha_

# 2. 4. mar 2019 20:59 Selv mener jeg det er â sensurere kunst, det blir â gâ for langt. Det blir bare dumt. Man forsvarer ikke overgrepene selv om man liker musikken.

Ble Hamsuns verker sensurert etter krigen?

• David Er

# 3. 4. mar 2019 21:01 Totalt unødvendig! Men... all publikasjon... er (tross alt) bra publikasjon ~ i alle fall i denne situasjonen! 😉✌🏾

Go Michael Jackson ~ you are The Best, and The King of Pop❣️

• LeRemy

# 4. 4. mar 2019 21:02 Synes det er en skam, og tenker egentlig at det hele var en plot for å presse han for penger. Ellers var han kid at heart og likte barn, i Amerika har jeg inntrykk av at menn ikke genuint kan være glad i barn uten å være pedofil.
    Jeg hører ikke på han, men han var et viktig bidrag i musikkhistorien.
  • Blaamann

# 5. 4. mar 2019 21:18 Hva Michael Jackson gjorde med de guttene han hadde på besøk, vet disse guttene best. Flere saker ble løst med forlik. Forlik er også noe som ikke taler for Michael Jackson, han ungikk på den måten rettsaker og å bli dømt.

En gammel sak var:
    https://www.nrk.no/kultur/_-michael-jackson-er-en-alkoholisert-serie-pedofil-1.540021

• Sacha_

# 6. 4. mar 2019 21:20
    Blaamann skrev 04.03.19 kl. 21:18
    Hva Michael Jackson gjorde med de guttene han hadde på besøk, vet disse guttene best. Flere saker ble løst med forlik. Forlik er også noe som ikke taler for Michael Jackson, han ungikk på den måten rettsaker og å bli dømt.

En gammel sak var:
    https://www.nrk.no/kultur/_-michael-jackson-er-en-alkoholisert-serie-pedofil-1.540021

Ja. Synes du det av den grunn er greit at musikken hans blir sensurert av NRK, BBC etc?

• GhettoSmurf

# 7. 4. mar 2019 21:23 (red. kl. 21:24) Har lp og cd album så har egentlig ikke hørt så mye på radio. Synes det er teit av de!
  • In it

# 8. 4. mar 2019 21:25 (red. kl. 21:27)
    Sacha_ skrev 04.03.19 kl. 21:20
    Ja. Synes du det av den grunn er greit at musikken hans blir sensurert av NRK, BBC etc?
    Sensur er vel ikke riktig begrep her, det handler jo om myndighetsbegrensninger. Forøvrig har ingen artist ytringsrett hos noen medier.

NRK har det forøvrig kun som et midlertidig tiltak, sikkert i påvente av et bedre beslutningsgrunnlag. Men jeg ser ikke det store problemet hvis de hadde fortsatt å spille ham.

• Sacha_

# 9. 4. mar 2019 21:27
    In it skrev 04.03.19 kl. 21:25
    Sensur er vel ikke riktig begrep her, det handler jo om myndighetsbegrensninger. Forøvrig har ingen artist ytringsrett hos noen medier.

NRK har det forøvrig kun som et midlertidig tiltak, sikkert i påvente av et bedre beslutningsgrunnlag. Forøvrig ser jeg ikke det store problemet hvis de hadde fortsatt å spille ham.

Midlertidig sensur blir det da.

• In it

# 10. 4. mar 2019 21:27
    Sacha_ skrev 04.03.19 kl. 21:27
    Midlertidig sensur blir det da.
    Nei. Midlertidig spillestopp. Det har aldri på noe tidspunkt vært sensur.
  • Lord Lolindir

# 11. 4. mar 2019 21:29 (red. kl. 21:34)
    LeRemy skrev 04.03.19 kl. 21:02
    Synes det er en skam, og tenker egentlig at det hele var en plot for å presse han for penger. Ellers var han kid at heart og likte barn, i Amerika har jeg inntrykk av at menn ikke genuint kan være glad i barn uten å være pedofil.
    Jeg hører ikke på han, men han var et viktig bidrag i musikkhistorien.

Tja, jeg synes det å sove med andres barn allikevel er et godt stykke over kanten. Og ryktene om pedofili er ikke akkurat nye. Han ble stevnet hele sju ganger, og kjøpte seg ut av det med penger.

Selv var jeg fan av Gary Glitter som barn, men avskyr fyren nå, etter overgrepene. Syntes synd på medkomponisten (Mike Leander, som forøvrig er død nå) og bandet hans, som hadde fortjent en bedre skjebne.

• Blaamann

# 12. 4. mar 2019 21:30
    Sacha_ skrev 04.03.19 kl. 21:20

Jeg likte Michael Jackson sin musik frem til det kom frem at han var en pedofil overgriper. Ja, jeg har byttet radiokanal når han sin musikk ble spilt. Dette fordi jeg tror anklagene ut i fra daværende påstander var korrekt.
    Det er alltid lettest å betvile ofrenes påstander, de er svakest. Det kan ikke være mulig at så mange unge gutter dikter opp å ha opplevd overgrep fra samme gjerningsmann, på samme sted og måte.

• firth

# 13. 4. mar 2019 21:31 NRK har besluttet å la være å spille musikken til Michael Jackson fra 3 av sine (minimum) 13 kanaler (uten å regne med de ulike regionskanalene og nyhetskanalene osv), i 14 dager, og bare om programlederne ikke selv ønsker å spille musikken hans. Altså... Virkelig?

Det er som en slags versjon av keiserens nye klær. Ingen som vil rope opp og si at NRK ikke har klær på? At det er totalt meningsløst av dem? Argumentene er jo helt håpløse.

- Vil vise hensyn

Musikksjef Knut Henrik Ytre-Arne sier det er flere årsaker til at NRK har fattet beslutningen om å stanse spillingen av Jacksons musikk de neste to ukene.

- NRK har gjort dette for å vise hensyn til folks følelser, sier Ytre-Arne.

- Michael Jackson har hatt en enorm populærkulturell betydning og er en viktig artist for et stort publikum. Det er vanskelig å si nå om NRK kommer til å slutte å spille musikken hans helt, men vi må se på hvordan publikum framover reagerer på innholdet i dokumentaren, sier han.

- Programledere som selv ønsker å spille Michael Jacksons musikk, og i så fall forklare hvorfor musikken spilles, står helt fritt til det, sier Ytre-Arne.

( https://www.dagbladet.no/kultur/mener-nrk-dommer-michael-jackson/70836382 )

• Sacha_

# 14. 4. mar 2019 21:31
    In it skrev 04.03.19 kl. 21:27
    Nei. Midlertidig spillestopp. Det har aldri på noe tidspunkt vært sensur.

Hva er forskjellen?

• Oledole

# 15. 4. mar 2019 21:32 Michael Jackson var en ja mann akkurat som Elvis, få folk som egentlig brydde seg om han annet enn å utnytte han! Gode penger for å stå fram med episodene har de sikkert også fått!