Forum

1326

innlogget

41094

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Trygve

Kjønn på Gaysir, ny versjon

5. nov 2018 09:45 (red. kl. 09:46) | Vist 2199 ganger. Hei,

i forbindelse med at vi klargjør en ny versjon av Gaysir, reviderer vi nå kjønnsbetegnelsene. Så nå vil vi gjerne ha innspill på hva vi jobber med.

Først og fremst: kjønn er mye mer komplisert på Gaysir enn mange andre tjenester, fordi vi har sperresystemer basert på kjønn både generelt og i grupper. Vi kan ikke gjøre det for komplekst, og må ha noen få hovedgrupper. Derfor tenker vi oss følgende:

1. Mann - M
    2. Kvinne - K
    3. transMann - tM
    4. transKvinne- tK
    5. Annet - A

Velger man annet, kan man fylle ut en fritekst, og det er friteksten som vil vises på selve profilene.

Har du innspill, er du enig, uenig, har du andre ideer?

Trygve/Gaysir

• Toffin

# 1. 5. nov 2018 09:49 Så bra!
  • Lord Lolindir

# 2. 5. nov 2018 10:19 Noen grunn til hvorfor t'en i trans er liten? Noe jeg ikke har fått med meg?
  • Trygve

# 3. 5. nov 2018 10:48 (red. kl. 10:48)
    Lord Lolindir skrev 05.11.18 kl. 10:19
    Noen grunn til hvorfor t'en i trans er liten? Noe jeg ikke har fått med meg?

Jeg tenker visuelt at det skal være fokus på kjønn og ikke trans, slik at det er stor M både i Mann og i transMann. Trans blir visuelt av mindre betydning, underordet kjønn.

tM / tK -> TM/TK

Men jeg er ikke sikker på om det er korrekt å gjøre det slik.

• Lord Lolindir

# 4. 5. nov 2018 11:17
    Trygve skrev 05.11.18 kl. 10:48
    Jeg tenker visuelt at det skal være fokus på kjønn og ikke trans, slik at det er stor M både i Mann og i transMann. Trans blir visuelt av mindre betydning, underordet kjønn.

tM / tK -> TM/TK

Liten t blir jo litt mindre synlig.
  • VERSACE93

# 5. 5. nov 2018 11:18

tM / tK -> TM/TK

DET HER SYNS JEG VAR TOPP!
  • bilde

# 6. 5. nov 2018 11:22
    Lord Lolindir skrev 05.11.18 kl. 11:17
    Liten t blir jo litt mindre synlig.

Og om man synes det er viktigere å ha det mer synlig kan man altså velge "Annet" og skrive inn det.

Synes det er fint med liten bokstav der jeg. Det er bare en liten tilleggsopplysning.

• Bbolsen

# 7. 5. nov 2018 11:26 Ett spørsmål uten for emne ... fant ikke den andre tråden om ny versjon av Gaysir ... vet noen om det går å sette inn é .. i profilen på dagen versjon eller om det kan bli mulig på neste versjon .. ?
  • MirAngelica

# 8. 5. nov 2018 11:29 (red. kl. 11:31) Slik ser det ut på de fleste sider som er i tiden

1. Cis mann - M
    2. Cis kvinne- K
    3. Transmann - TM
    4. Transkvinne - TK
    5. Ikke-Binær - IB
    6. Intersex - I
    7. Egendefinert. _________

. Ikke-binær og internsex er kjente kjønnsidentiteter som er viktig å inkludere

• Camilla41

# 9. 5. nov 2018 11:31 Må være Shemale da, selv om vi bare er rundt 200 her i landet så er vi jo en liten gruppe
  • Akamaru

# 10. 5. nov 2018 11:34 Evt. Droppe alt bortsett fra annet. Så kan folk få bestemme selv.
    😉
  • Lord Lolindir

# 11. 5. nov 2018 11:35
    bilde skrev 05.11.18 kl. 11:22
    Og om man synes det er viktigere å ha det mer synlig kan man altså velge "Annet" og skrive inn det.

Synes det er fint med liten bokstav der jeg. Det er bare en liten tilleggsopplysning.

Selvsagt. Bare syntes at den lille t'en ble litt usynlig. Ikke noen big deal egentlig.

• Inner10

# 12. 5. nov 2018 11:36 (red. kl. 11:44)
    Akamaru skrev 05.11.18 kl. 11:34
    Evt. Droppe alt bortsett fra annet. Så kan folk få bestemme selv.
    😉

Antar du bare kødder, men da hadde søke-/sorteringsfunksjonen for kjønn blitt helt ubrukelig.
  • Toffin

# 13. 5. nov 2018 11:37
    MirAngelica skrev 05.11.18 kl. 11:29
    Slik ser det ut på de fleste sider som er i tiden

1. Cis mann - M
    2. Cis kvinne- K
    3. Transmann - TM
    4. Transkvinne - TK
    5. Ikke-Binær - IB
    6. Intersex - I
    7. Egendefinert. _________

. Ikke-binær og internsex er kjente kjønnsidentiteter som er viktig å inkludere

De som liker å omtale seg selv som cis-mann kan gjøre det under "annet" . Jeg er mann og det er jeg rimelig sikker på at de aller fleste andre menn her inne også foretrekker å omtale seg som. Jeg tåler at andre sier cis-mann om meg, men jeg vil selv bestemme hvordan jeg selv omtaler meg.

• Onanym

# 14. 5. nov 2018 11:56 Hadde det vært mulig å fått inn par som et alternativ?
  • anfi

# 15. 5. nov 2018 12:00

tM / tK -> TM/TK

Stor bokstav midt inne i ordet er i strid med norsk rettskriving.