Forum

884

innlogget

41123

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • aleks8888no

Målet mitt er å destruere kjønnsforskinga

11. sep 2018 09:57 (red. kl. 09:57) | Vist 2023 ganger. Eks-student Kristian Eik er i tvil om han skal saksøke Universitetet i Bergen. Men målet er klart – å få det «postmoderne propagandafaget» til å legge ned.

– Faget har ikkje gitt meg noko anna enn propanganda, seier tidlegare student ved Universitetet i Bergen (UiB), Kristian Eik, til På Høyden.

I fjor studerte han faget «Kjønn, seksualitet, mangfold» ved Det humanistiske fakultet. I februar i år sende han krav både til UiB og Lånekassen: «Jeg erklærer herved krav om at lån og ikke bestått eksamen ved dette semesteret annuleres». Bakgrunnen for kravet mot UiB er at han meiner kjønnsstudiar ikkje tilfredsstiller grunnleggande vitskapelege krav og dermed ikkje bør vere ein del av akademia.

– Faget bygger på hypotesar som ikkje kan verifiserast, men som blir presentert som absolutte sanningar. Dette kan ikkje kallast for vitskap, og det der jo ikkje slik universitetet skal fungere. NOKUT bør kvalitetssjekke dette faget betre, seier Eik.

UiB har avvist kravet frå Eik.

Jeg klarer ikke helt å ta fyren seriøst, og burde man det?

Er mannen på bærtur?

1. Selvsagt er han det.
    46,7%
    2. Nei det er han ikke.
    39,3%
    3. Det vet jeg ikke.
    13,9%
    Totalt 122 avgitte stemmer.

• ArcticMonkey

# 1. 11. sep 2018 10:12 Leste artikkelen, han virker totalt retard. FRP, lol.
  • aleks8888no

# 2. 11. sep 2018 10:16
    ArcticMonkey skrev 11.09.18 kl. 10:12
    Leste artikkelen, han virker totalt retard. FRP, lol.
    Tror han hører til den Nordiske Motstandsbevegelsen og ikke FrP.
  • Aglar

# 3. 11. sep 2018 10:21 På en siden kan det jo faktisk stemme at faget bør kvalitetssikres og reformeres, selv om han legger det frem som at faget er helt ubrukelig og kun består av propaganda.

På en annen siden har han selv valgt å studere det, og jeg regner med at han også selv har valgt å droppe eksamen. Dette har jo ikke Lånekassen noe med, og han bør ikke få tilbake en krone fra dem.

• luring

# 4. 11. sep 2018 10:31 Spesielt matnyttig er jo ikke faget i seg selv, men det spørs om han har noen sak. Blir nok henlagt hvis det går så langt.
  • _Elysion_

# 5. 11. sep 2018 10:33 Nå vet jeg ikke om de norske tilstandene, men om det er som i USA, har miljøet et stort behov for reform. Der blir logikk og den vitenskapelige metode, som er grunnleggende for vitenskap, sett på som manifestasjoner av patriarkatet og dermed ugyldige.
  • 0vid

# 6. 11. sep 2018 11:18 (red. kl. 11:18)
    aleks8888no skrev 11.09.18 kl. 10:16
    Tror han hører til den Nordiske Motstandsbevegelsen og ikke FrP.
    Har du holdepunkter for å tro dette, eller er det god gammaldags brunskvetting du bedriver? Han stemte FrP ved valget, opplyste han. Vel virker fyren ikke særlig skarp, men derfra til å "tro" han inn i en nazibevegelse, er ikke det litt drøyt? Jeg googlet navnet og finner ikke noe på nettet om at han hører hjemme der. Uten at jeg kjenner fyren - eller deg - virker det som dere er omtrent like etterrettelige i omgangen med argumenter.
  • baaad

# 7. 11. sep 2018 11:27 (red. kl. 11:30) Butthurt akademisk kverulant?
    Her snakker vi ikke om å forbedre eller reformere et fag, men å få det lagt ned, altså...
    Jeg sier igjen, butthurt kverulant
    Ikke fikk han noe ut av filosofi heller
    Kanskje han rett og slett ikke er en god student?
  • flaneur

# 8. 11. sep 2018 11:31
    Aglar skrev 11.09.18 kl. 10:21
    På en siden kan det jo faktisk stemme at faget bør kvalitetssikres og reformeres, selv om han legger det frem som at faget er helt ubrukelig og kun består av propaganda.

På en annen siden har han selv valgt å studere det, og jeg regner med at han også selv har valgt å droppe eksamen. Dette har jo ikke Lånekassen noe med, og han bør ikke få tilbake en krone fra dem.

Eller formulert på en annen måte: Faget kan være ideologisk fundert og grunnleggende uvitenskapelig selv om fyren er en idiot. Han har reist spørsmålet om faget på en måte som egentlig bare viser hans eget nivå.

• aleks8888no

# 9. 11. sep 2018 11:57
    0vid skrev 11.09.18 kl. 11:18
    Har du holdepunkter for å tro dette, eller er det god gammaldags brunskvetting du bedriver? Han stemte FrP ved valget, opplyste han. Vel virker fyren ikke særlig skarp, men derfra til å "tro" han inn i en nazibevegelse, er ikke det litt drøyt? Jeg googlet navnet og finner ikke noe på nettet om at han hører hjemme der. Uten at jeg kjenner fyren - eller deg - virker det som dere er omtrent like etterrettelige i omgangen med argumenter.
    Hvem i alle dager omtaler et offentlig godkjent fag som et propaganda fag. Det har jeg aldri hørt noen fra FrP si noen gang, i så fall er han den første.
  • eriksp92

# 10. 11. sep 2018 12:10 Samme fyren har opprettet en GoFundMe for saken, og den. er. LEGENDARISK.

https://www.gofundme.com/sueing-univerity-for-genderstudies

• aleks8888no

# 11. 11. sep 2018 12:18
    eriksp92 skrev 11.09.18 kl. 12:10
    Samme fyren har opprettet en GoFundMe for saken, og den. er. LEGENDARISK.

Omg
  • Aglar

# 12. 11. sep 2018 12:19

Grøss. Han burde studere engelsk før han begir seg ut på noe annet...

• Ingefæroter

# 13. 11. sep 2018 12:19

Hvis engelsken hans er en indikasjon på hans akademiske ferdigheter så er kanskje ikke høyere utdanning noe for han.

• Weltschmerz

# 14. 11. sep 2018 12:51 Spesielt. Uakademisk forskning bør møtes med motargumenter, ikke søksmål.

For ordens skyld er ikke kjønnsforskning nødvendigvis uakademisk eller lite etterrettelig.

• Skolegutten

# 15. 11. sep 2018 14:30

Gull!!