Forum

2726

innlogget

41356

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Skolegutten

First date no-no's

9. aug 2018 20:35 | Vist 2977 ganger. Enten det er en blind date, med en bekjent eller med en du har truffet på nettet – den første daten kan være en nervepirrende affære.

Hva er det verste noen kan gjøre på første date?

• flaneur

# 1. 9. aug 2018 20:37 Kalle det en date.
  • IaZaRuS

# 2. 9. aug 2018 20:38 "Jo, interessant at du spør. Dexter er kanskje den tv-karakteren jeg kjenner meg mest igjen i. Men nok prat, skal vi ikke dra hjem til deg?"
  • ArcticMonkey

# 3. 9. aug 2018 20:40 - Når de begynner å snakke om horoskop, alternativ medisin og energi.
    - Snakke masse om eksen sin
    -Bare snakke om seg selv, ikke spørre om deg og lytte. Det er så mange som er dårlige til å kommunisere synes jeg.
    -Sitter og fikler med telefonen sin.

Pluss masse mer, haha.

• Skolegutten

# 4. 9. aug 2018 20:48
    flaneur skrev 09.08.18 kl. 20:37
    Kalle det en date.

Stevnemøte?

• Ikiryo

# 5. 9. aug 2018 20:48 (red. kl. 20:54)
    Skolegutten skrev 09.08.18 kl. 20:35
    Hva er det verste noen kan gjøre på første date?

Kritisere eller gjøre narr av daten sin, bare snakke og ikke lytte, behandle servitøren dårlig, være sur og gretten og negativ, klage, og så videre.

Jeg hadde først tenkt å skrive enveisdiskutere/forkynne politikk og religion, men den slags kan det jo egentlig være greit å få avklart tidlig og er derfor kanskje en bra ting å gjøre selv om det kan medføre litt ubehaglighet.

• AimaHasEntered

# 6. 9. aug 2018 21:12 Min mor sier at man aldri skal spise taco på første date :o
  • Noxi

# 7. 9. aug 2018 21:33 Ikke være ærlig med bilder og alder før «daten». Jeg ligger ikke med deg fordi du så bra ut på noen bilder i 2009.
  • Blonde Owl

# 8. 9. aug 2018 21:36 Ikke snakk om eksen din.
    Nei
    Nein
    No
    Nej
    Nah bitch.
  • tweek

# 9. 9. aug 2018 21:50 - Blande alle parfymer du har i baderommet
    - Bruke hele boksen med hårgele
    Bare kom slik du er når du skal møte vennene dine
  • serenitynoire

# 10. 9. aug 2018 22:19
    tweek skrev 09.08.18 kl. 21:50
    - Blande alle parfymer du har i baderommet

Det sistnevnte kan være veldig forskjellig fra person til person. Jeg har noen venner som kan møte i joggebukse og hettegenser, noen litt mer casual og noen til og med casual formal.

• Skolegutten

# 11. 9. aug 2018 23:08 (red. kl. 23:12)
    tweek skrev 09.08.18 kl. 21:50
    - Blande alle parfymer du har i baderommet

Jeg synes det er fint jeg, tar gjerne litt ekstra parfyme, hårvoks og stivt antrekk. Viser at man prøver å gjøre en anstrengelse.

• King_Nothing

# 12. 9. aug 2018 23:30 Fikle med telefonen sin.
    Har vært på date hvor han satt med telefonen mens jeg var på do. Da han så meg på vei tilbake til bordet så putta han den i lomma og der ble den så lenge jeg var der. Da føler man seg prioritert. 👍

Ikke vise interesse eller ikke komme med oppfølgingsspørsmål på ting (som viser at du følger med), er ganske irriterende.

• -Aladdin-

# 13. 10. aug 2018 01:12 (red. kl. 01:15) Komme i joggebukse eller lignende. Jeg går ikke til postkassa i joggebukse engang, så vet ikke hvordan noen kan tro at det er akseptabelt på date(?).

Møte opp i treningsklær, uten å ha vært på trening. Samme gjelder treningssko; personen har ikke jogget på en uke, men møter opp med løpesko(?). Harry.

Være kritiserende mot daten eller andre i samme omgivelse.

Tro at man er bedre pga høy utdannelse eller lignende.

Snakke om eksen sin, uansett om det er positivt eller negativt. Get over it.

Vise bilde eller fortelle om han gutten som "digget" hvor "bra" du var i senga sist uke. Dra dit i stedet(?).

Fortelle daten sin at han må betale selv, for at han selv ikke er interessert i å spandere noe = bli hjemme(?), du har ikke råd til å gå ut eller nok folkeskikk til å faktisk gå på date.

Eller, møte opp på date uten kapital. What's that even?

• ViKiNG76

# 14. 10. aug 2018 01:15 (red. kl. 01:17) snakke om x kjærester eller sitte med mobilen. Ikke tør se meg i øynene osv. Arrogante mennesker er sjelden attraktive. Og at de egentlig kun ser etter sex, men har sagt noe helt annet før man møtes . Fordi alle andre liksom ser etter sex og man må følge stormen
  • Lestat2018

# 15. 10. aug 2018 03:43 (red. kl. 03:49) Ikke kom for sent uten å gi beskjed
    Ikke snakk om penger
    Ikke glem å legge bort mobilen
    Om man er pent kledd ikke anta at de er generiøs eller gavemilde.
    Ikke spør om ting og forvent svar uten å være villig til å svare på lignende spørsmål
    Ikke spør om dere kan bli facebook venner