Forum

469

innlogget

41412

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • FitTopOslo20

Har noen her inne følt seg Diskriminert eller krenket av bartender?dørvakt?Ledel

11. jul 2018 12:56 | Vist 1294 ganger. i helg ble min kompis kastet ut av Elsker av en vakt som er av utenladsk bakgrunn og tydeligvis veldig lite forståelsesfull for tilbakemeldinger og klager fra gjestene rettet mot service personalet. Det var slik at bartenderen i baren nede som da er skeiv også overså min venn ( min venn er lav og latino ) og hans venninde ( norsk store silikon pupper og 185 høy veldig vanskelig å overse ) da dem skulle bestille i baren var det kun 2 andre og når han ble ferdig latet som han ikke hørte eller så dem selv om han hadde fått øyekontakt minst 3 ganger. frekk nok da venninda hans skulle gi tilbakemelding på hans oppførsel ropte han på vakten som tok med jenta ut og holdt på å kaste henne ut av lokalet men spurte hva som var problemet ,da forklarte begge i normal og edru tilstand at bartenderen overså dem, så sa han at han ikke kunne gjøre noe annet enn å be dem bestille i andre etasje, ikke fordi det skulle stenge klokken var jo 2.30 men tydeligvis fordi dette har skjedd før. da spurte kompisen min etter daglig elder eller noen dem kunne snakke med fordi slik oppførsel skal ikke en bartender ha mot gjester, så svaret vakten at han var sjefen og han ikke kunne gjøre noe? så sa kompisen min du er ikke sjefen, så tok han å dytet kompisen min ut av lokalet!? hva faen? skulle tro vi gjester må finne oss i diktatur på disse liksom åpensinet utestedene men neida... dem har klaget og sendt melding til elsker uten å ha fått svar!
    Lurer på hva hadde skjedd om politiet hadde kommet? hadde politiet vært like agressiv og trodd på pesonalet og gjestene kastet på glatcella? Har selv opplevd politi og toll kontroll på gardermoen og dem er stort sett veldig lite hyggelige og provoserer deg slik at du blir fra deg for å så kaste deg i cella? jeg pleier å vare rolig men det er ikke slik disse menneskene med for mye makt må oppføre seg, hvem og hvor skal vi vanlige borgere klage? og hva blir gjort? null tror jeg =(
  • Skolegutten

# 1. 11. jul 2018 13:01 Ikke dra tilbake, ikke verdt dine coins 💰
  • Ingefæroter

# 2. 11. jul 2018 13:13 Mmmm...fylledrama. La meg slippe.
  • ArcticMonkey

# 3. 11. jul 2018 14:02 Høres ut som to ganske trashy folk som blir kastet ut pga dårlig oppførsel og fremstiller det helt annerledes i ettertid.
  • Felix The Cat

# 4. 11. jul 2018 14:07 Nei, jeg har aldri opplevd noe slik. Her er en enkel veileder for hvordan man ikke blir kastet ut:

1. Vær hyggelig mot bartendere og vakter - da vil de som regel være hyggelig tilbake.

2. Ikke knips i baren. Smør deg med litt tålmodighet, det kan være mange som vil ha oppmerksomhet samtidig. Kanskje har en ved siden av deg stått i barkø like lenge som deg eller lengre. Bartendere forsøker nok å ha noenlunde oversikt, men ha forståelse for at det ikke er en kølappordning som på et apotek heller.

3. Gi gjerne litt tips. Man kan mene hva man vil om tipsing, men bartendere har som regel ikke årslønnen til Petter Stordalen. Et smil og et takk koster forøvrig ikke mye.

4. Ikke vær drita eller kranglete. Eller enda verre; begge deler.

Sånn. Så lett er det å ha en fin kveld på byen. Skål.

• Kamfer

# 5. 11. jul 2018 14:09 Everything happens for a reason ...
  • flaneur

# 6. 11. jul 2018 14:17 Jeg gadd ikke lese hele startinnlegget, men kan på generell basis konkludere med at det typisk er enkelte gjengangere blant dem som føler seg krenket, og at det likeledes er enkelte gjengangere blant dem som presenterer aparte problemstillinger i en mur av tekst.
  • idefix

# 7. 11. jul 2018 14:31
    Felix The Cat skrev 11.07.18 kl. 14:07
    Nei, jeg har aldri opplevd noe slik. Her er en enkel veileder for hvordan man ikke blir kastet ut:

1. Vær hyggelig mot bartendere og vakter - da vil de som regel være hyggelig tilbake.

2. Ikke knips i baren. Smør deg med litt tålmodighet, det kan være mange som vil ha oppmerksomhet samtidig. Kanskje har en ved siden av deg stått i barkø like lenge som deg eller lengre. Bartendere forsøker nok å ha noenlunde oversikt, men ha forståelse for at det ikke er en kølappordning som på et apotek heller.

3. Gi gjerne litt tips. Man kan mene hva man vil om tipsing, men bartendere har som regel ikke årslønnen til Petter Stordalen. Et smil og et takk koster forøvrig ikke mye.

tips får den som yder service om vedkommende fortjener det. Og blir jeg oversett et sted så er det absolutt INGEN grunn til at vedkommende skal få noe i tips. Er mange i andre service yrker som gjør joben sin og litt til uten å bli tipset.
  • Lestat2018

# 8. 11. jul 2018 14:37 Dette er ikke noe som overrasker meg... Jeg har reist rundt i hele verden og har aldri ble nektet noe som helst. Men da jeg kom til lille Norge, ble jeg nektet adgang til London Pub to ganger. Diskriminering skjer selve i en av verdens mest ‘tolerante` landene.

Ting skjer og mann må bare gå videre til noe bedre.

• Aglar

# 9. 11. jul 2018 14:57 Edru og bestiller seg drikke klokka 0230? Høres mistenkelig ut som noe man gjør når man er i farta allerede og må skynde seg å få kjøpt den siste drinken før baren stenger. Elsker stenger klokka 0300, om jeg ikke husker feil? Baren slutter vel å servere drikke en halvtime før stengetid.

Dørvakten er sikkert vant med kranglete gjester, og kan se om man er beruset selv om man ikke føler seg full. At vennen din har fortalt deg at de ikke var fulle, betyr ikke at det var sant. Fulle folk pleier sjeldent å ha særlig god selvinnsikt på det området.

Likevel er det dårlig å ikke få tilbakemelding fra stedet etter henvendelse angående hendelsen.

• Isbjørn

# 10. 11. jul 2018 15:08 (red. kl. 15:09) Når en ikke får kontakt i baren, uansett om det er fullt eller lite folk.

så istedenfor å sutre til en vakt som ikke har noen med det. Bare gå til ett annet sted.

Det babblet om politiet? Hva mener du dem skulle gjort, tvunget stedet til å servere dere?
    Politiet hadde forvist dere fra stedet, om dere ikke hadde fulgt det så hadde dem tatt dere med inn på stasjonen. Politiet følger alltid i slike saker det dørvakten ønsker, og vakten her hadde sagt att han bare ønsker dere bort.

• FitTopOslo20

# 11. 11. jul 2018 15:29
    Isbjørn skrev 11.07.18 kl. 15:08
    Når en ikke får kontakt i baren, uansett om det er fullt eller lite folk.

så istedenfor å sutre til en vakt som ikke har noen med det. Bare gå til ett annet sted.

Det babblet om politiet? Hva mener du dem skulle gjort, tvunget stedet til å servere dere?
    Politiet hadde forvist dere fra stedet, om dere ikke hadde fulgt det så hadde dem tatt dere med inn på stasjonen. Politiet følger alltid i slike saker det dørvakten ønsker, og vakten her hadde sagt att han bare ønsker dere bort.

det var bartenderen som ropte på vakten fordi jenta sa sin mening og spurte bartenderen om han hadde noe imot henne siden han overså henne flere ganger hun hadde kun tatt en drink før. et annet sted før dette dem gikk ut sent etter en sen middag
  • SplashBoy

# 12. 11. jul 2018 15:29 en tulletråd som "feilaktig" er lagt i feil kategori ?
  • FitTopOslo20

# 13. 11. jul 2018 15:31
    Aglar skrev 11.07.18 kl. 14:57
    Edru og bestiller seg drikke klokka 0230? Høres mistenkelig ut som noe man gjør når man er i farta allerede og må skynde seg å få kjøpt den siste drinken før baren stenger. Elsker stenger klokka 0300, om jeg ikke husker feil? Baren slutter vel å servere drikke en halvtime før stengetid.

Dørvakten er sikkert vant med kranglete gjester, og kan se om man er beruset selv om man ikke føler seg full. At vennen din har fortalt deg at de ikke var fulle, betyr ikke at det var sant. Fulle folk pleier sjeldent å ha særlig god selvinnsikt på det området.

Likevel er det dårlig å ikke få tilbakemelding fra stedet etter henvendelse angående hendelsen.

man kan faktisk gå ut på byen edru ja? men grunnen her var at dem skulle egentlig ikke ut og dem hadde vært et annet sted hvor dem tok kun en drink før dem bestemte seg å gå på elsker på grunn av at dem ville høre på den type musikk som spilles nede
  • FitTopOslo20

# 14. 11. jul 2018 15:37
    Lestat2018 skrev 11.07.18 kl. 14:37
    Dette er ikke noe som overrasker meg... Jeg har reist rundt i hele verden og har aldri ble nektet noe som helst. Men da jeg kom til lille Norge, ble jeg nektet adgang til London Pub to ganger. Diskriminering skjer selve i en av verdens mest ‘tolerante` landene.

Ting skjer og mann må bare gå videre til noe bedre.

helt enig tror folk her ikke vil akseptere at dette foregår i stor grad i Norge men folk velger å se bort fra slike hendelser, mange vakter føler dem har en type egne makt til å bestemme i døra... og om vakten velger å bortvise deg uten noe særlig grunn MEN SAMTIDIG slipper andre inn hva gjør man da hvor klager man? vakten kan finne på mye å si at man var full men dte har skjedd meg at jeg ikke har vært og blitt nektet en gang men d var fordi jeg gikk med 3 pene damer og han ble nok sjalu... skjer ofte men man har ikke tall på det fordi det er ikke noe sted å melde dette ifra
  • FitTopOslo20

# 15. 11. jul 2018 15:39
    Felix The Cat skrev 11.07.18 kl. 14:07
    Nei, jeg har aldri opplevd noe slik. Her er en enkel veileder for hvordan man ikke blir kastet ut:

gir tips kun steder jeg vil bli husket på og som har god service, dette kan ikke sies om mange utesteder i oslo. ingen var drita, vakten her var maktsyk og kastet ut en person bare fordi han ville klage på betjeningen? skal det bli annerledes fordi man serverer alkohol og det var 2.30 på natta? er det dårlig service må man si ifra slik at stedet kan forbedre seg