Forum

2057

innlogget

41076

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • 0rest_

Løpegruppe for veganere

15. mai 2018 13:28 | Vist 1322 ganger. Nylig ble jeg informert om at det finnes en egen løpegruppe for veganere her i Oslo. Hva tenker folket om en slik gruppe? selv er jeg ganske så nøytral til en slik gruppe-kanskje mest fordi jeg ikke er veggis (på heltid) selv. Tenker også at det er greit at likesinnede finner hverandre. Men; hvordan vet man at alle som møter opp faktisk ER veganere? hvor lenge må man ha vært kjøttfri før man evt får lov til å delta? hva med ovo-lakto veggiser, blir disse utestengt?
    Har selv tidligere vært med en løpegruppe for homofile,enkelte vil jo hevde at det ikke er nødvendig i dag, siden man kan finne hverandre på mange andre arenaer. Jeg tenker at "hvorfor ikke"? Men der var man i det minste positivt innstilt til at heterofile venner, som var "gay vennlig" kunne få lov til å bli med på trening. Hvordan er det med veganerne i.f.t ikke-veganere som er vegan-vennlig?
  • Hellbride

# 1. 15. mai 2018 13:40 Vegan-løpegruppe? Er ikke det bare en finurlig måte å si "jakt-sesong" på?

Men fra spøk til revolver. Jeg har hørt om sånne grupper, men aner ikke hva som evt kreves for å være med. Hvis det er et krav at man kun spiser fra planteriket for å få delta på felles trening, så er det jo litt tullete. Men det er nå bare min mening.

• flaneur

# 2. 15. mai 2018 13:49 Jeg undrer meg ikke så mye på deltagerkriteriene og håndhevelsen av dem, men desto mer på hvor stor andel av veganerne som får i seg et tilstrekkelig variert og energirikt kosthold til å få effekt av trening.
  • Taakefyrsten

# 3. 15. mai 2018 14:00
    flaneur skrev 15.05.18 kl. 13:49 Jeg undrer meg ikke så mye på deltagerkriteriene og håndhevelsen av dem, men desto mer på hvor stor andel av veganerne som får i seg et tilstrekkelig variert og energirikt kosthold til å få effekt av trening.

Jeg gadd se en korrelasjonsanalyse av parametrene homo-vegan-jogger. Antagelig er det slik at hvis du en dag er på en vegetarrestaurant eller på løpetur og kommer tilfeldig i prat med noen og en av partene nevner et av de andre emnene har man samlet 2/3 av den aktuelle populasjonen på ett sted, og da kan disse like gjerne ta det derfra.

• godisen

# 4. 15. mai 2018 14:18 De blir vel utmattet og får spasmer og kramper etter 20 meter
  • erik75

# 5. 15. mai 2018 14:35
    flaneur skrev 15.05.18 kl. 13:49
    Jeg undrer meg ikke så mye på deltagerkriteriene og håndhevelsen av dem, men desto mer på hvor stor andel av veganerne som får i seg et tilstrekkelig variert og energirikt kosthold til å få effekt av trening.

Er det noen som i det hele tatt har effekt av treningen de gjør? Jeg trodde at minst 85% av treningen er kun for å vise fram til andre at man trener.

• Taakefyrsten

# 6. 15. mai 2018 14:41
    erik75 skrev 15.05.18 kl. 14:35 Er det noen som i det hele tatt har effekt av treningen de gjør? Jeg trodde at minst 85% av treningen er kun for å vise fram til andre at man trener.

For en fordomsfull innstilling. Jeg tror jeg kunne vært død i dag uten treningen min.

• DuncanV

# 7. 15. mai 2018 14:47
    godisen skrev 15.05.18 kl. 14:18
    De blir vel utmattet og får spasmer og kramper etter 20 meter

ja, men bare når man har høyt blodtrykk, høyt cholesterol nivå, kviser, katerakt, glukom og
    Testikulær atrofi regner jeg med
  • erik75

# 8. 15. mai 2018 14:54
    Taakefyrsten skrev 15.05.18 kl. 14:41
    For en fordomsfull innstilling. Jeg tror jeg kunne vært død i dag uten treningen min.

Var litt humoristisk ment, selvsagt er det mange som har nytte av trening og som må trene likevel kan man lure på enkelte.

Et eksempel: Hvorfor kjører man ca 40 min til et treningssenter for å gå på tredemølle i 30 min og så kjøre 40 min hjem. Er det ikke da bedre å bare gå en runde 40 min hjemme fra?

• Taakefyrsten

# 9. 15. mai 2018 15:06
    erik75 skrev 15.05.18 kl. 14:54 Var litt humoristisk ment, selvsagt er det mange som har nytte av trening og som må trene likevel kan man lure på enkelte.Et eksempel: Hvorfor kjører man ca 40 min til et treningssenter for å gå på tredemølle i 30 min og så kjøre 40 min hjem. Er det ikke da bedre å bare gå en runde 40 min hjemme fra?

Jada, jeg forsto spøken med det samme.
    Du får spørre de som trener slik hva logikken er. Jeg sykler eller går til trening.

• flaneur

# 10. 15. mai 2018 15:17
    erik75 skrev 15.05.18 kl. 14:54
    Et eksempel: Hvorfor kjører man ca 40 min til et treningssenter for å gå på tredemølle i 30 min og så kjøre 40 min hjem. Er det ikke da bedre å bare gå en runde 40 min hjemme fra?

Man kan til en viss grad sympatisere når høstregnet høljer, men det er med hoderystende undring jeg løper forbi treningssentre hvor rader av folk humper stepmaskiner og tredemøller mens solen stråler og været er vidunderlig ute.

• erik75

# 11. 15. mai 2018 15:30
    flaneur skrev 15.05.18 kl. 15:17
    Man kan til en viss grad sympatisere når høstregnet høljer, men det er med hoderystende undring jeg løper forbi treningssentre hvor rader av folk humper stepmaskiner og tredemøller mens solen stråler og været er vidunderlig ute.

Og så er det de plassene som ligger nærmest vinduet som alltid er opptatt mens lenger inn i lokalet er det tomt som i en ørken.

• erik75

# 12. 15. mai 2018 15:31
    Taakefyrsten skrev 15.05.18 kl. 15:06 Du får spørre de som trener slik hva logikken er.

Jeg gjorde det men fikk ikke noe svar.

• 0rest_

# 13. 15. mai 2018 16:04
    erik75 skrev 15.05.18 kl. 15:30
    Og så er det de plassene som ligger nærmest vinduet som alltid er opptatt mens lenger inn i lokalet er det tomt som i en ørken.

Det er selvsagt fordi de bare MÅ bli sett av de som går utenfor de store glassvinduene..sånn at de kan tenke "Se så flink h*n er!".. har du ikke skjønt det før nå? v. hilsen viljesvak sofagris som knasker Sørlandschips og smågodt og lar humla suse..

• Glipp

# 14. 15. mai 2018 17:06
    flaneur skrev 15.05.18 kl. 13:49
    Jeg undrer meg ikke så mye på deltagerkriteriene og håndhevelsen av dem, men desto mer på hvor stor andel av veganerne som får i seg et tilstrekkelig variert og energirikt kosthold til å få effekt av trening.

Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

• 73WR

# 15. 15. mai 2018 17:19 (red. kl. 17:20) Vegetar er bra, da er man tynnere og kan springe veldig fort.

Lett og ledig.