Forum

2879

innlogget

41344

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Krisbi

Legalisering

13. mar 2018 12:25 | Vist 3331 ganger. Hva er folks stand på legalisering/avkriminalisering av cannabis?
    Man trenger nødvendigvis ikke å være en bruker for å støtte de som gjør det. Norge kommer nå snart til et punkt hvor politiet er på heksejakt etter gjerne ungdommer og unge folk som driver med det. Utrolig dumt bruk, og bortkast av ressurser. Men de må vel tjene penger på noe?

Jeg kjenner mange som røyker, men som fungerer helt fint i samfunnet, og i hverdagen.
    Finnea selvfølgelig også de som bruker det negativt.
    Er det rettferdig at de som bruker det positivt blir straffet?
    Man skader ikke andre av å være høy, og statistikken sier at alkohol er langt mer farlig og gjør folk mer aggressive, og jeg ser det hver helg på byen. Drita folk er langt mye verre enn "stonere"
    Gir ikke mening at det er ulovlig. Egentlig.

Er du for, imot, nøytralt?

1. Legalize!
    32,2%
    2. For (men bruker ikke selv)
    24,9%
    3. Imot
    30,4%
    4. Nøytralt/bryr meg ikke
    6,6%
    5. Åpen for ideen
    5,5%
    6. Aldri tenkt over det
    0,4%
    Totalt 273 avgitte stemmer.

• TheKey

# 1. 13. mar 2018 12:34 (red. kl. 12:36) Cannabis er så helsebringende at dersom det skulle blitt legalisert i hele verden ville det for mange kurert mange psykiske plager, såvel som fysiske plager, økt levestandard og økt livskvalitet - dette frykter såklart blant annet legemiddelindustrien, kosmetikkindustrien og alkoholindustrien. Legemiddelindustrien hadde tapt flere milliarder hvert år hvis det hadde blitt legalisert. Eneste grunnen til at det ikke er legalisert er faktisk penger. Cannabis er blitt dokumentert så langt som 3000 år tilbake i tid og av folk som har hatt nytt dette middelet. Det er bare de 100 siste årene det har vært sagt at det er inngangsporten til sterkere stoffer. Dette er selvfølgelig propaganda skapt av et pengegrisk samfunn som ønsker å tjene på menneskers uvitenhet. Jo mindre du vet, jo lettere er du å manipulere. Og jo lettere du er å manipulere, jo mer taler du uvitenhetens sak.

Vennlig hilsen en IKKE-cannabis bruker

• Kjetil64

# 2. 13. mar 2018 12:39 (red. kl. 12:42) Vi trenger ikke å legalisere et rusmiddel til. Jeg har sett nok negativt som følge av cannabis bruk.
    Hvorfor skal folk ruse seg?
    Les om skadevirkninger ved å klikke her.
  • TheKey

# 3. 13. mar 2018 12:46
    Kjetil64 skrev 13.03.18 kl. 12:39
    Vi trenger ikke å legalisere et rusmiddel til. Jeg har sett nok negativt som følge av cannabis bruk.
    Mennesker ruser seg hele tiden. Fordi mennesker ønsker å ha det godt hele tiden. Og når det tar overhånd, så kalles det misbruk.
    Merk deg nå at når jeg sier ruser seg, så snakker jeg ikke nødvendigvis om narkotika. Det kan være dessert til hvert eneste måltid, røyk, snus, trening, sove til alle døgnets tider, sex, kaffe flere ganger for dagen. Tyggis? Selvfølgelig er ikke disse sterke rusmiddel som f.eks heroin. Men min oppfatning er at vi gjør alt for å føle oss bedre hele tiden. Vi er avhengige av noe hele tiden. Vi må ha dette noe. Denne hobbyen, denne tingen som gjør at det er litt bedre å leve.
    Og når alkohol er lov, men ikke cannabis da blir jeg utrolig provosert da jeg vet hva cannabis gjør og hva alkohol gjør. Det forteller meg at noe i samfunnet er litt opp ned. Jeg vil ta dette "noe" i ballene og røske godt til.
  • Ingefæroter

# 4. 13. mar 2018 12:48 Legaliser! Ikke bare cannabis, men en rekke andre rusmidler også. MDMA, LSD, DMT, psilocybin, amfetamin, ketamin +++

(og så forbyr vi alkohol i stedet)

• Lord Lolindir

# 5. 13. mar 2018 12:55
    Vi trenger ikke å legalisere et rusmiddel til. Jeg har sett nok negativt som følge av cannabis bruk.

Forbud får ikke folk til å slutte. Det leder kun til ulovlig produksjon og salg, og haier som tjener seg rike.

Om rusmiddel ikke legaliseres, gjør det i hvert fall slik at folk ikke straffes for besittelse og bruk, men heller for ulovlige handlinger i beruset tilstand.

• xzy

# 6. 13. mar 2018 12:55
    Wifey777 skrev 13.03.18 kl. 12:34
    Cannabis er så helsebringende at dersom det skulle blitt legalisert i hele verden ville det for mange kurert mange psykiske plager, såvel som fysiske plager, økt levestandard og økt livskvalitet - dette frykter såklart blant annet legemiddelindustrien, kosmetikkindustrien og alkoholindustrien. Legemiddelindustrien hadde tapt flere milliarder hvert år hvis det hadde blitt legalisert.

Jeg er for legalisering (også av MDMA og lettere psykedelia), men det du skriver over er bare vås - Cannabis er på ingen måte noe vidundermiddel som kurerer alt...

• TheKey

# 7. 13. mar 2018 13:02 Jeg glemte å legge til at narkoindustrien hadde også tapt enfoldige milliarder om det var legalisert. Det er da en ting både legemiddel, kosmetikk, narko - alkohol-industrien har til felles. Å tape penger. Spørsmålet en bør stille seg er vel, hvem er det som driver disse industriene - hvorfor får industriene "eie" så mye?

Jeg kan snakke lenge om hvilken påvirkningskraft de ulike industriene har og har hatt for å ha skapt denne destruktive verdenen. Mennesker som ofte drikker seg sanseløse, får også risiko for dårligere psykisk helse, nedsatt evne til egentlig alt. Og skjønnhetsindustrien, som fremmer et abnormt ideal som menn og kvinner skal følge etter, følgene blir dårligere selvtillit, store kjøpere av det ene produktet etter det andre f.eks foundation - som igjen kan være kreftfremkallende. Viktig å være brun og tan som barbie - folk tar solarium, som igjen er en drivkraft for at folk kjøper anti-age produkter da soling aldrer huden. + fare for hudkreft da, dette liker jo legemiddelindustrien. Glemte jeg helbleka hår? Folk kan gjøre hjemmebleking også. Folk aner ikke hvor mye gift det kan være i disse produktene. Uansett hvor "safe" de liksom skal være. Kreftfremkallende deluxe. Så sliter det på håret også, og du ender opp med et hår du skulle ønske du ikke hadde til å begynne med. Og slik er the vicious cycle on going i alle forskjellige ledd for at verden skal lage så mye penger som overhodet som mulig. Jeg kan snakke om dette i flere dager non-stop. Selvsagt trenger man ikke være huleboer. Men jeg mener det er viktig å være litt obs.

Poenget mitt er. Cash is king. Cash er det som styrer denne verdenen. Og cash er det som har drevet folk N.U.T.S. Cannabis er bare et annet ledd i hele pengeindustri-kaoset for å lage mest mulig penger. virker det som for meg.
    Jeg tror en dag kommer da vi er uavhengig disse industriene. Da det virker som menneskeheten "våkner" opp på mange områder rundt det å være fri idag. Vi lever jo tross alt i individualistens tid.

• Heathen

# 8. 13. mar 2018 13:03
    Wifey777 skrev 13.03.18 kl. 12:34
    Cannabis er så helsebringende at dersom det skulle blitt legalisert i hele verden ville det for mange kurert mange psykiske plager, såvel som fysiske plager, økt levestandard og økt livskvalitet - dette frykter såklart blant annet legemiddelindustrien, kosmetikkindustrien og alkoholindustrien. Legemiddelindustrien hadde tapt flere milliarder hvert år hvis det hadde blitt legalisert. Eneste grunnen til at det ikke er legalisert er faktisk penger. Cannabis er blitt dokumentert så langt som 3000 år tilbake i tid og av folk som har hatt nytt dette middelet. Det er bare de 100 siste årene det har vært sagt at det er inngangsporten til sterkere stoffer. Dette er selvfølgelig propaganda skapt av et pengegrisk samfunn som ønsker å tjene på menneskers uvitenhet. Jo mindre du vet, jo lettere er du å manipulere. Og jo lettere du er å manipulere, jo mer taler du uvitenhetens sak.

Vennlig hilsen en IKKE-cannabis bruker

Hvorfor frykter kosmetikkindustrien legalisering? Tvert i mot ville jeg tro at de kunne tjene på det. Ser jo allerede i California at de har begynt å lage populære produkter som inneholder cannabis.
  • TheKey

# 9. 13. mar 2018 13:05 (red. kl. 13:08)
    xzy skrev 13.03.18 kl. 12:55
    Jeg er for legalisering (også av MDMA og lettere psykedelia), men det du skriver over er bare vås - Cannabis er på ingen måte noe vidundermiddel som kurerer alt...
    Godt mulig du har rett. Det er nå bare mitt inntrykk. Vel at det kurerer alt har jeg aldri sagt. Og som med alle medikamenter, så regner jeg med cannabis også påvirker folk forskjellig. Ifølge en venn av meg har det hjulpet henne enormt på depresjon og nedstemthet. Og hennes livskvalitet er mye bedre. Antidepressiva var ikke noe å skryte av derimot. Men det betyr ikke at jeg er imot antidepressiva da jeg vet om en annen ikke-cannabis bruker som har godt av antidep.
  • Penumbra

# 10. 13. mar 2018 13:08 Jeg mener at hvis alkohol og sigaretter skal være lovlig så kan like gjerne Cannabis være det også. Ser ingen grunn til å ikke få det inn på det lovlige markedet og vekk fra gata.
  • Krisbi

# 11. 13. mar 2018 13:09

Kanskje du bare har fokusert på den negative siden? Og selvfølgelig kommer ung.no til å skrive at cannabis er farlig osv, fordi de vil jo/kan ikke oppfordre unge folk til å drive med narkotika..

Og det meste av statlige sektorer er imot cannabis, og psykedelia, fordi de mange av de fortsatt holder til og deler gamle info. Har opplevd selv i russrtiden, når politiet kom på besøk, så fortalte de at cannabis er farlig og hele den propagandaen. Jeg tenkte selvfølgelig inni meg "bullshit". Alkohol er et større problem blant ungdommen.

• Ingefæroter

# 12. 13. mar 2018 13:09
    Penumbra skrev 13.03.18 kl. 13:08
    Jeg mener at hvis alkohol og sigaretter skal være lovlig så kan like gjerne Cannabis være det også. Ser ingen grunn til å ikke få det inn på det lovlige markedet og vekk fra gata.

Ja, det er ganske absurd at alkohol er greit mens mindre skadelige rusmidler ikke er det. Null logikk!

• Ingefæroter

# 13. 13. mar 2018 13:12
    Krisbi skrev 13.03.18 kl. 13:09
    Har opplevd selv i russrtiden, når politiet kom på besøk, så fortalte de at cannabis er farlig og hele den propagandaen. Jeg tenkte selvfølgelig inni meg "bullshit". Alkohol er et større problem blant ungdommen.

Da skulle du vært ung rundt årtusenskiftet og hørt alle skrekkhistoriene om ecstasy og raveparties. Mytene om "dødsdopet" lever fortsatt i beste velgående desverre.

• Devils Advocate

# 14. 13. mar 2018 13:34
    Krisbi skrev 13.03.18 kl. 12:25
    Hva er folks stand på legalisering/avkriminalisering av cannabis?
    Man trenger nødvendigvis ikke å være en bruker for å støtte de som gjør det. Norge kommer nå snart til et punkt hvor politiet er på heksejakt etter gjerne ungdommer og unge folk som driver med det. Utrolig dumt bruk, og bortkast av ressurser. Men de må vel tjene penger på noe?

Jeg kjenner mange som røyker, men som fungerer helt fint i samfunnet, og i hverdagen.
    Finnea selvfølgelig også de som bruker det negativt.
    Er det rettferdig at de som bruker det positivt blir straffet?
    Man skader ikke andre av å være høy, og statistikken sier at alkohol er langt mer farlig og gjør folk mer aggressive, og jeg ser det hver helg på byen. Drita folk er langt mye verre enn "stonere"
    Gir ikke mening at det er ulovlig. Egentlig.

Jeg er en liberalist på sosiale ting. Jeg mener at vi burde legalisere Hasj, Amfetamin, Kokain, og til og med Heroin. Jeg mener at man bør kunne kjøpe de stoffene for eget bruk på apoteket så lenge man er over 18 år.

• Kjetil64

# 15. 13. mar 2018 13:42 Lever et godt liv uten å ruse meg. Fatter ikke hvorfor vi skal legalisere flere rusmidler enn Alkohol.