Forum

2766

innlogget

41800

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Metallica

Tigger ransaket - hadde millioner på seg

13. feb 2018 22:08 | Vist 1356 ganger. Mannen skal ha vært truende og aggressiv da han tigget penger til en bussbillett. Da politiet pågrep mannen, raste det seddelbunker fra jakken hans. Tilsammen skal han ha hatt seks millioner i kontanter med seg.
    https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/yvELQg/tigger-ransaket-hadde-millioner-paa-seg

Gir du penger til tiggere? Hvorfor/hvorfor ikke?
    Bør tigging være lovlig eller ulovlig? Hvorfor/hvorfor ikke?

• SuddenlySeymour

# 1. 13. feb 2018 22:11 Nei. Og nei. Arresterer dem hvis de gjør noe ulovlig, som med andre folk.
  • Zolex

# 2. 13. feb 2018 22:19 Nei. Har de havnet på gata har de mest sannsynlig et problem (det være rus, økonomi, eller annet) som gjør at de ikke er i stand til å formidle penger på en fornuftig måte, og jeg er ikke interessert i gå finansiere økonomisk mislighold og eventuell rusbruk. Jeg har gitt tiggere vann og mat før, og det kan (og vil) jeg nok gjøre igjen.

Jeg har ikke noe problem med at tigging skal være lovlig, men oppfører man seg truende eller ufin på noen måte får de ta en prat med politiet, på lik linje som at politiet ville tatt en prat med meg om jeg oppførte meg truende og ufin.

• ladyboys

# 3. 13. feb 2018 22:21 de er sigøyner damer som tigger i oslo mange av dem eier masse leiligheter blir feil og henge seg ut som fattige stakkarer når de er slikt ga en type menger i oslo for flere år siden jeg sa han måtte bruke dem fornuftig men de han gjorde var og gå rett i matbutikken og kjøpe seg øl ikke mye penger selv og synd mange av dem ødelegger for dem som virkelig trenger de og bruker pengene fornuftig .
  • Splittet

# 4. 13. feb 2018 22:26 Majoriteten av tiggere skal ikke betale og lastes for hva en person gjør.
  • Splittet

# 5. 13. feb 2018 22:27 Jeg gir ikke penger til tiggere. Tilbyr dem heller mat og/eller drikke.
  • moviemaker

# 6. 13. feb 2018 22:59 Har forståelse for at han var agressiv i tiggingen siden folk som meg er så kjipe med pengene sine, men "pågåendhet" ga jo øyensynlig resultater?
  • Kjøttmeis

# 7. 13. feb 2018 23:06 Har dere møtt han eksentriske i Oslo med masse skjegg som bare sitter med åpen hånd?

Har hørt rykte om at han tar myntene han får og prøver å banke dem ned i jorden / asfalten.

Hvis du faktisk veksler noen ord med han så får du ihvertfall noen nye perspektiver.

• Frelseren

# 8. 13. feb 2018 23:28
    Kjøttmeis skrev 13.02.18 kl. 23:06
    Har dere møtt han eksentriske i Oslo med masse skjegg som bare sitter med åpen hånd?

Har hørt rykte om at han tar myntene han får og prøver å banke dem ned i jorden / asfalten.

Hvis du faktisk veksler noen ord med han så får du ihvertfall noen nye perspektiver.

Ja, han som sitter uten sko til alle årstider og hamrer i bakken med en stein? Sykt irriterende da han satt utenfor soveromsvinduet mitt i Torggata. 😩
    Det var noen som prøvde å gi han mat en gang, men det var ikke vegansk så han kastet det tilbake på dem.

• Kjøttmeis

# 9. 13. feb 2018 23:29
    Frelseren skrev 13.02.18 kl. 23:28
    Det var noen som prøvde å gi han mat en gang, men det var ikke vegansk så han kastet det tilbake på dem.

Drømmeprinsen!

• Kjøttmeis

# 10. 13. feb 2018 23:39
    Frelseren skrev 13.02.18 kl. 23:28
    Ja, han som sitter uten sko til alle årstider og hamrer i bakken med en stein? Sykt irriterende da han satt utenfor soveromsvinduet mitt i Torggata. 😩

Off topic, men ...
    Bor i Torggata, ønsker ro og fred. Pick one.

• Frelseren

# 11. 14. feb 2018 00:05
    Kjøttmeis skrev 13.02.18 kl. 23:39
    Off topic, men ...
    Bor i Torggata, ønsker ro og fred. Pick one.

Ja, jeg ønsket mindre hamring med stein natten lang utenfor vinduet mitt. Sue me 💅

• 73WR

# 12. 14. feb 2018 00:18 I Aftonbladet påpekes at personen ikke er pågrepet grunnet tigging,
    men for mistanke om å ervervelse av penger via vinningsforbrytelse.

Hele saken er med andre ord feilvinklet og ufullstendig videreformidlet i VG.

"– Misstankarna uppstår då att de här pengarna kunde ha förvärvats på ett brottsligt sätt,.."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1Mmrl/tiggande-man-gripen-for-penningtvatt--med-miljoner-i-jackan

• EnSak

# 13. 14. feb 2018 00:25 I Norge så gir jeg aldri, i London så gir jeg en gang i blant.

Hvorfor? Fordi i Norge får jeg ikke inntrykket av det er pga samfunnet og systemet til Norge at de tigger, mens den følelsen får jeg av en del her i London.

Så får mer medfølelse og blir mer trist i London.

• Wol-fram

# 14. 14. feb 2018 00:57 (red. kl. 00:58) lettere å være systemsvik offer i Norge synes jeg.Jeg har sett flere som solgt ting på gata i London og det er gedigen nettverk av "svarte" tjenester og flere "svarte"bedrifter som kan gi deg dagens lønn cash...så om du virkelig sulter kan du i alle fall utforske en titals muligheter for å få penger på dagen.
    i Norge er det kun NAV eller tigging
  • 0123456789ABCDE

# 15. 14. feb 2018 04:47 Duden har nordisk utseende :)
    Det hele - bussbillett-tiggingen, aggressiviteten, kontantbeløpet osv var et spill :)