Forum

310

innlogget

41933

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Toffin

I dag får vi trolig ny mindretallsregjering, -eller?

14. jan 2018 11:46 | Vist 2613 ganger. H, FrP og V legger fram regjeringsplattform for sine landsstyrer.

Hva tror du om dette?
    Blir dette det reine Gosen, med manna strøymande ned fra oven?
    Har Carl I. Hagen rett, -blir det et hælvete der H, FrP og V først må bli enige seg i mellom, så må de fohandle med et motvillig KrF eller noen andre etterpå?
    Er regjeringsplattformen verdt "pappiret det e skrivvi på" eller er den nederlagsdømt?

vedlegg
  • bilde

# 1. 14. jan 2018 11:48 Min tanke? Det er vel den endelige bekreftelsen på at en stemme til V var en stemme til FrP i regjering.
  • enebo

# 2. 14. jan 2018 11:54
    bilde skrev 14.01.18 kl. 11:48
    Min tanke? Det er vel den endelige bekreftelsen på at en stemme til V var en stemme til FrP i regjering.

Venstre fikk for få stemmer til å holde FrP utenfor en regjering. Påvirkningsmuligheter for viktige saker er større innenfor en regjering enn utenfor.
  • Toffin

# 3. 14. jan 2018 11:58
    enebo skrev 14.01.18 kl. 11:54
    Venstre fikk for få stemmer til å holde FrP utenfor en regjering. Påvirkningsmuligheter for viktige saker er større innenfor en regjering enn utenfor.

Venstre lagde et helvete i mediene og slynget ut beskyldninger til de politiske motstanderne som hevdet at en stemme til Venstre ville være en stemme til fortsatt FrP i regjering. Trine Skei Grande gjorde seg høy og mørk i TV-sending etter TV-sending, rennende over av moralsk indignasjon.
    Så sviktet hun totalt da hun tverrvendte.
    En kan sikkert si hun gjorde det av nødvendighet, men et særlig vakkert skue var det ikke.

• Flyfilosofen

# 4. 14. jan 2018 12:00
    Venstre fikk for få stemmer til å holde FrP utenfor en regjering.
    Eller rettere sagt - Venstre fikk nok stemmer til å holde Frp i regjering :-)
  • bilde

# 5. 14. jan 2018 12:02

De nektet blankt på at en stemme på dem var en stemme på FrP i regjering. Det var altså løgn.
  • Toffin

# 6. 14. jan 2018 12:10 Denne fra 8.september er jo morosam nå i ettertid.
    vedlegg
  • tidelibom

# 7. 14. jan 2018 12:22 Siden samarbeidsavtalen med KrF/Venstre er over kunne Regjeringen enkelt gått til Senterpartiet/Arbeiderpartiet og skaffet flertall i saker de var uenig med Venstre i, som ved tiggerforbud og oljeboring i Lofoten. Sånn sett kan du si de "ofrer seg" for de politiske sakene.

Tror også det kan være flere i Høyre som ønsker Venstre velkommen for å hjelpe holde fokuset på klima og prinsippielle saker som personvern som kommer til bli viktig fremover.

Skulle jeg tippe ville jeg tro Venstre ønsker fokusere på miljø/klima innad i regjering og holde seg unna flyktningpolitikken men samtidig ha kulturminsteren for å markere seg på liberale verdispørsmål.
    På den måten kunne de prøve unngå lekkasje til MDG og samtidig ikke irritere Frp for mye.

• Ingefæroter

# 8. 14. jan 2018 12:24 Venstre er nesten verre enn FrP, siden de driver snikfrpisering av regjeringen.
  • SuddenlySeymour

# 9. 14. jan 2018 12:28 Djupt såra og vonbroten og håper Trine Skei Grande har noen #metoo ofre som står fram snart.
  • Vigilante

# 10. 14. jan 2018 12:29
    bilde skrev 14.01.18 kl. 11:48
    Min tanke? Det er vel den endelige bekreftelsen på at en stemme til V var en stemme til FrP i regjering.

Nei. En stemme til V var en stemme til V.

• Søkt

# 11. 14. jan 2018 12:31 Jeg kan virkelig ikke forstå hva Venstre har å tjene på å gå inn i regjering nå. Kortsiktig så skjønner jeg at de vil ha makt, men hva kommer til å skje med dem om 4 år?
  • enebo

# 12. 14. jan 2018 12:42
    Søkt skrev 14.01.18 kl. 12:31
    Jeg kan virkelig ikke forstå hva Venstre har å tjene på å gå inn i regjering nå. Kortsiktig så skjønner jeg at de vil ha makt, men hva kommer til å skje med dem om 4 år?

De har sikkert hatt et dilemma i utviklingen frem til stortingsvalg i 2021. Ved å holde seg utenfor kunne de risikert å falle under sperregrensen og gå glipp av velgere som stemte taktisk for V ved tidligere valg. Det er ingen hemmelighet at tillitsvalgte i V er delt i oppfatningene. Så gjenstår det å se om velgerne gir støtte til partiet ved neste stortingsvalg. Jeg håper mulige statsråder fra V vil ha en positiv effekt i forhold til FrP som eneste mindre parti i en regjering med tyngdepunktet i H.
  • Trident

# 13. 14. jan 2018 12:45
    Søkt skrev 14.01.18 kl. 12:31
    Jeg kan virkelig ikke forstå hva Venstre har å tjene på å gå inn i regjering nå. Kortsiktig så skjønner jeg at de vil ha makt, men hva kommer til å skje med dem om 4 år?

Ville sikkert blitt benektet under tortur - men at personlige ambisjoner og prestisje er medvirkende er sannsynlig. Regjeringsmiddager, statsråd på slottet, røde løpere, og ikke minst fine svarte biler med sjåfør.

For denne egomassasjen svelges heie kamelfarmer på kryss og tvers.

• jatilnei

# 14. 14. jan 2018 12:51 Det er vel ikke noe poeng i og drive med politikk hvis man ikke får noe gjennomslag for det man står for.
    Jeg er ikke noen utpreget Venstre-fan men forstår egentlig ikke hva som er så sjokkerende med at de går inn i regjering. At FRP ikke er noen drømmeregjeringssamarbeidspartner er jo en kjent sak og skulle Venstre fått bestemme selv så hadde det nok sett ganske anderledes ut. Men når man er et lite knøttparti som vil ha litt gjennomslag for sin politikk, så blir det vel sånn.
  • SuddenlySeymour

# 15. 14. jan 2018 12:54
    Trident skrev 14.01.18 kl. 12:45
    Ville sikkert blitt benektet under tortur - men at personlige ambisjoner og prestisje er medvirkende er sannsynlig. Regjeringsmiddager, statsråd på slottet, røde løpere, og ikke minst fine svarte biler med sjåfør.

For denne egomassasjen svelges heie kamelfarmer på kryss og tvers.

Kunne ikke sagt det bedre selv.