Forum

1477

innlogget

41897

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Eiriks gate

Skal du i Kirken på gudstjeneste i morgen søndag kl 11?

13. jan 2018 11:37 | Vist 2125 ganger. Hvorfor / hvorfor ikke? Det snakkes om en åpen og inkluderende folkekirke, men hvor er folk?

Man har fått homofile og homovennlige prester. Gudstjenester forsøkes ofte spritet opp med kor, musikk-innslag etc.

Likevel går de aller færreste på en vanlig gudstjeneste. Jeg antar det er under 1 %. Hva er galt?

• Balthazar

# 1. 13. jan 2018 11:39
    Eiriks gate skrev 13.01.18 kl. 11:37
    Hvorfor / hvorfor ikke? Det snakkes om en åpen og inkluderende folkekirke, men hvor er folk?

Man har fått homofile og homovennlige prester. Gudstjenester forsøkes ofte spritet opp med kor, musikk-innslag etc.

Likevel går de aller færreste på en vanlig gudstjeneste. Jeg antar det er under 1 %. Hva er galt?

Kanskje fordi man rett og slett ikke er religiøs...
  • atb

# 2. 13. jan 2018 11:42 Nei, er ateist
  • jatilnei

# 3. 13. jan 2018 11:50 (red. kl. 11:51) Fordi det faktisk skjer ting i verden som er langt viktigere.

Sportssøndag for eksempel.

• Eiriks gate

# 4. 13. jan 2018 11:54 Idrett er en religion for mange, kanskje mer for dem som bare ser på?

Kostholdsfanatikere har ofte også noe religiøst over seg. Om et eneste måltid i løpet av en måned ikke er perfekt,, bærer det åpenbart lukt i fortapelsen. Kostholdsguden er strengere enn Indre Trangvik Indremisjon.

• EnSak

# 5. 13. jan 2018 11:55 Jeg er ikke kristen og syntes norske kirker, som jeg kjenner de, er veldig kjedelige for meg som ikke-kristen.

Jeg ville derfor sett på det som bortkastet tid for meg og litt respektløst av meg av å benytte meg av noe jeg ikke bidrar til å holde på beina.

• XO

# 6. 13. jan 2018 11:55 Absolutt ikke. ALT er viktigere enn å gå i kirken.
  • EnSak

# 7. 13. jan 2018 11:56
    Eiriks gate skrev 13.01.18 kl. 11:54
    Idrett er en religion for mange, kanskje mer for dem som bare ser på?

Kostholdsfanatikere har ofte også noe religiøst over seg. Om et eneste måltid i løpet av en måned ikke er perfekt,, bærer det åpenbart lukt i fortapelsen. Kostholdsguden er strengere enn Indre Trangvik Indremisjon.

Det du nevner her er dedikasjon og følelser, ikke religion.

• xGlobe

# 8. 13. jan 2018 12:02 Nei, kirken er kun for spesielt interesserte.

• enebo

# 9. 13. jan 2018 12:28 Noen ganger får jeg følelsen av at kirken har meldt seg ut fra mange av dens medlemmer som er døpt, konfirmert og vil bli begravet i kirken. Det er ikke medlemmenes problem, men kirkens problem.
  • INTP

# 10. 13. jan 2018 12:31 Hahaha, ikke faen.
  • Godisgris

# 11. 13. jan 2018 12:43 (red. kl. 12:44) Samfunnet har fått andre å tilbe.
    Flatskjermen PCen telefonen og alt den har å by på av avguder.
  • 0123456789ABCDE

# 12. 13. jan 2018 13:07
    Back Door Santa skrev 13.01.18 kl. 12:43
    Samfunnet har fått andre å tilbe.
    Flatskjermen PCen telefonen og alt den har å by på av avguder.

En manns gud er en annen manns avgud... Noen guder er gode på en eller flere ting men dårlige på andre ting, eller så kan de virkelig være brilliante i noen sammenhenger... De krever forskjellige offergaver fra tilhengerne og gir forskjellige bonuser tilbake. Gudene ligger i krig med hverandre og noen inngår allianser.

Det er lurt å finne Den Allmektige Gud, og tilbe denne.. så vinner man alltid (i alle fall til slutt) :)

• UNIQLO

# 13. 13. jan 2018 13:55 Greit å huske på at som kristen er du vanntro og skal brenne evig i helvete. I følge det store flertallet av folk her i verden.

Som ateist blir jeg gjerne med deg og er på kirkebygget, jeg går gjerne på konsert og nyter akustikken og musikken som er laget til kirkerommet, men jeg hopper over gudstjenesten som den store delen av kristen i Norge uansett bare er med på på julaften og barnedåper.

• Solav

# 14. 13. jan 2018 16:18 Er ikke medlem av Kirken, den Norske.

Går kun der, når jeg må.

• Taakefyrsten

# 15. 13. jan 2018 16:20 (red. kl. 16:20)
    Eiriks gate skrev 13.01.18 kl. 11:37 Hvorfor / hvorfor ikke? Det snakkes om en åpen og inkluderende folkekirke, men hvor er folk?

Ja, hver søndag. Det er interessant og oppløftende. God meditasjon og fordypning i livets små og store spørsmål. En deilig stund.