Forum

2028

innlogget

42037

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • crownen

snusing

3. jan 2018 21:50 | Vist 559 ganger. Hei noe som er mye snakk om er snusing og hvor u sexy eller sexy de er jeg selv syns de er veldig lite sexy men snuser og føler de har en beroligende effekt .

Ser mye av den yngre garde og spesielt jenter og har fått moten med og snuse og hva syns dem om dette om man vil ikke date eller date noen som snuser eller ikke ?

jeg selv vil ikke snuse før ett treff og muligens gå en del timer uten før ett møte og kanskje skylde munn i fluor eller noe slikt .

Hadde en jeg skulle treffe og hadde en snus i munn tenkte rett og slett ikke på att den var der og er litt skamfull .

åssen er de med dem og denne trenden ?

• kattmedslips

# 1. 3. jan 2018 21:53 Nikotin og andre stoffer som slutter på -in har ikke en beroligende effekt (koffein, tein, kokain, amfetamin...)

Er nok bare abstinensene dine som blir roligere, for en kort stund.

• crownen

# 2. 3. jan 2018 21:59 Fult mulig gikk en stund på sobril men har sertifikat og får de ikke utskrevet og glad for de og og syns snus har mye av samme effekten når de gjelder de beroligende .
  • bilde

# 3. 3. jan 2018 22:01 Æsj
  • snickers

# 4. 3. jan 2018 22:03 Så lenge vedkommende ikke har snussaften som renner tydelig nedover tennene, så har jeg ingen problem med at personen snuser. Blir ikke direkte mer eller mindre tiltrukket hvis vedkommende snuser
  • duppedings

# 5. 3. jan 2018 22:06
    Forstår ikke at folk starter med røyk eller snus. Så vidt jeg forstår, er det ingen som liker sin første snus eller blås, og det kan i starten gi den samme effekten som man får om man senere prøver å slutte (kvalme og uggen følelse), når man er hekta. Hvorfor tvinger da folk seg til å begynne?!
  • idefix

# 6. 3. jan 2018 22:09
    duppedings skrev 03.01.18 kl. 22:06
    Forstår ikke at folk starter med røyk eller snus. Så vidt jeg forstår, er det ingen som liker sin første snus eller blås, og det kan i starten gi den samme effekten som man får om man senere prøver å slutte (kvalme og uggen følelse), når man er hekta. Hvorfor tvinger da folk seg til å begynne?!

noen tror fortsatt at de er tøffe om de har sneip i munnviken eller snusleppe
  • Zolex

# 7. 3. jan 2018 22:16 (red. kl. 22:16)
    I voksen alder forstår heller ikker jeg hvorfor folk starter med røyk eller snus, men som tenåring er det lett å falle for gruppepress og ønsket om å være "kul" eller "voksen". Med voksne i familien som både snuste og røyket måtte jeg jo prøve selv, spesielt når det var en greie "alle" prøvde. Mens andre ble dårlige av snus likte jeg det fra første øyeblikk, så for meg var det aldri noe press fra hverken meg selv eller andre for å snuse. Det smakte godt, og det føltes godt, så jeg bare fortsatte.
  • Snerket

# 8. 3. jan 2018 22:17 Det som er langt mer irriterende enn folk som snuser er folk som kommer opp i trynet ditt og roper "Har du sjekka ut den nye El-siggen min eller!?!?!? Digital måler og bare 2500,- på vape something.com. 20 forskjellige smaker! "

Det er ikke ofte jeg bruker ordet "hater", men jeg virkelig hater dere som ikke har noe kulere i livet deres å snakke om enn den jævla El-siggen deres.

• INTP

# 9. 3. jan 2018 22:26
    kattmedslips skrev 03.01.18 kl. 21:53
    Nikotin og andre stoffer som slutter på -in har ikke en beroligende effekt (koffein, tein, kokain, amfetamin...)

Er nok bare abstinensene dine som blir roligere, for en kort stund.

Har siden starten syntes at det ga - litt paradoksalt - både en beroligende men samtidig årvåken følelse. Snus funka like bra for å slappe av eller roe seg ned på kvelden, som å holde seg våken på skolebenken etter en natt uten et eneste sekund søvn.

En ganske stor andel av befolkningen 'tvinger' seg også til å begynne å like kaffe. For meg er det uforståelig, siden koffein aldri har fungert på meg det spor.

Men hvorfor folk begynner å snuse? Prøver én, bare for å prøve. Er den for sterk? Ja, da blir du fort ganske så kvalm. Men selv om du blir det, så får du føle 'rusen' før kvalmen inntreffer. Det kan gi mersmak.

• Henrik3

# 10. 3. jan 2018 22:29
    INTP skrev 03.01.18 kl. 22:26
    En ganske stor andel av befolkningen 'tvinger' seg også til å begynne å like kaffe. For meg er det uforståelig, siden koffein aldri har fungert på meg det spor.

Men hvorfor folk begynner å snuse? Prøver én, bare for å prøve. Er den for sterk? Ja, da blir du fort ganske så kvalm. Men selv om du blir det, så får du føle 'rusen' før kvalmen inntreffer. Det kan gi mersmak.

Det fine med kaffe er at det er litt motstand i drikken, man kan sitte og sippe av den. Dermed varer den lengre. Man styrter den ikke.
  • INTP

# 11. 3. jan 2018 22:31
    Henrik3 skrev 03.01.18 kl. 22:29
    Det fine med kaffe er at det er litt motstand i drikken, man kan sitte og sippe av den. Dermed varer den lengre. Man styrter den ikke.

Et beger med sitronsaft hadde gjort samme nytten, altså?

• Henrik3

# 12. 3. jan 2018 22:32 (red. kl. 22:33)
    INTP skrev 03.01.18 kl. 22:31

Faktisk, ja, men det ville jo ikke være like godt å drikke da. Og så er det jo ikke varmt. Eller en øl. Det er jo litt av det samme, det også.
  • Henrik3

# 13. 3. jan 2018 22:41
    INTP skrev 03.01.18 kl. 22:31

Til kaffen er det fint med litt sjokolade ved siden av. Mens øl må man ha fet og grov pølse til :)
  • Zolex

# 14. 3. jan 2018 22:46
    Henrik3 skrev 03.01.18 kl. 22:32
    Faktisk, ja, men det ville jo ikke være like godt å drikke da. Og så er det jo ikke varmt.
    1. Jeg liker ikke varm drikke, så all kaffe, kakao, te osv. må stå for å kjøle seg ned før jeg drikker det.
    2. (Svart) Kaffe smaker ikke like godt som sitronsaft.

Jeg har sjeldent behov for koffein, så å drikke kaffe for meg gir ingen mening med mindre jeg trenger ekstra energi eller må holde meg våken. Uten koffeinavhengighet blir jeg heller ikke rastløs, sløv eller trøtt når jeg ikke får i meg koffein.

Som du ser kan man argumentere mot kaffe dersom man ikke har utviklet koffeinavhengighet på samme måte som man kan argumentere mot snus dersom man ikke har utviklet nikotinavhengighet.

• Reinholdt

# 15. 3. jan 2018 22:48 Røkte selv i 8 år før jeg gikk over til snus pga jobb. Jeg prøver ikke å «godkjenne» oppstart av en dårlig vane men det finnes tynnere typer snus som verken synes godt under leppen, lekker eller lukter vondt - f.eks. Epok som er tynn, hvit og har en peppermynte lukt hvis du velger å stappe nesen i snusboksen. Men igjen er det idiotisk å starte i det hele tatt om ikke kun for den perverst høye prisen!