Forum

2448

innlogget

41977

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • arnesen

Respekt og folkeskikk!

3. jan 2018 07:41 | Vist 1323 ganger. Jeg etterlyser ofte respekt og folkeskikk i møte med endel medlemmer på Gaysir jeg kommer i kontakt med.
    Det er i hovedsak på to steder i komunikasjon det brisister og har store forbedringspotensial. Både på et individuelt plan, mellommenneskelig og for Gaysir som møteplass.

Det ene er å ikke svare på henvendelser og/eller bare slutte å svare uten et ord.

Det andre er utydelighet og "nå kan du gjette/du burde jo forstå".

Begge deler er sett i et mellommenneskelig klima rett og slett forurensning.

Hadde vert fint å få en diskusjon og synspunkter på dette temaet.

Ønsker alle en tydelig og leken 2018.

• Lord Lolindir

# 16. 3. jan 2018 13:13 (red. kl. 13:13)
    Kanga1985 skrev 03.01.18 kl. 10:49
    Lol. Kanskje man skal bli bedre på å lese profiltekster og alderspreferanser før man lirer av seg en melding....hint hint:D

Ja, det virker dumt når man spør et spørsmål, og svaret finnes i profilteksten.

På den annen side, så er det sjelden jeg leser profiltekster som ser ut som en roman. Det gjelder å begrense seg også.

• flaneur

# 17. 3. jan 2018 13:16 Det er best for alle parter om man aksepterer at andre gjør som de vil, ikke som man venter eller endatil krever.
  • Snerket

# 18. 3. jan 2018 13:25 Hvorfor skal folk bli så pissy når de ikke får svar på meldingene sine? Alternativet er at de ber deg om å dra til helvete, noe jeg synes er langt mindre koselig enn å ignorere meldingen.
  • Bambibolla1

# 19. 3. jan 2018 13:33 Jeg sluttet å svare på henvendelser fordi folk ble frekke og sure når jeg henviste til profilteksten min.
    Der stod det kort og godt at jeg ikke var interessert i treff eller meldinger hvilket svært mange ga jevnt blanke i.

• Lillehammer49

# 20. 3. jan 2018 15:30 Jeg er på GS i mange år og har ikke møtt mindre folkeskikk eller respekt enn ellers i samfunnet.

Det jeg derimot savner er selvinnsikt.

Når man mottar uønskede meldinger har man kanskje vært uklart i egen profil, eller teksten var for lang, for kort, et cetera? Eller når man ikke får svar er det kanskje fordi man selv har vært fornærmende, uklok eller upassende?

Og de som klager mest over "de useriøse" eller "drama" er, nettopp, akkurat det?

Et godt nytt år & en fortsatt fin dag :)

• 73WR

# 21. 3. jan 2018 15:39 "Begge deler er sett i et mellommenneskelig klima rett og slett forurensning"

Jo, men vi lever da alle i en svært forurenset og destruert verden, alle vet jo det.

• SassyCam

# 22. 3. jan 2018 15:47 Det å si at en profil er for lang eller fort kort synes jeg er et dårlig argument. Trykker man på et profilbilde så kommer det aller viktigste opp. Sivilstatus, hva man søker osv. Så fremst man har den informasjonen lagt inn da 😅 Er ikke det lagt inn, da kan man begynne å klage. hehe
  • OldWildWest

# 23. 3. jan 2018 16:08 Har fått inntrykk av at veldig mange her inne er enten utålmodige eller dyslektiske/ng i norsk og ofte utydelig/ dårlige chatte-antenner, så etterhvert gir man blaffen i om man svarer på henvendelser eller ikke.
  • 0rest_

# 24. 3. jan 2018 16:28 Hvorfor skulle det være uhøflig å ikke svare på meldinger? det betyr jo bare at en IKKE er interessert..og da sparer en jo begge parter for bortkastet tid. Hvis jeg sender en melding til en fyr og ikke får svar så blir jeg ikke det minste sur..man går da bare videre, rett og slett.
    Og som det allerede er nevnt; enkelte her inne er jo laverestående amøber som fullstendig ignorerer det som står på profilen, type godt voksne menn som sender meldinger til gutter på rundt 20,f.eks. Til tross for at det evt står 16-25 på profilen. Eller kåte mannfolk som sender meldinger til lesber, enda det står TYDELIG at disse ikke søker menn.. Og skulle man måtte unnskylde seg for å avbryte en chat sånn uten videre? må man evt gjøre det "offisielt"? type "Hermed erklærer jeg chatten vår for avsluttet"..
  • !!!brandy

# 25. 3. jan 2018 16:57 (red. kl. 16:58)
    Taakefyrsten skrev 03.01.18 kl. 10:44
    Sist vi diskuterte dette kom det et forslag om at man kunne ha en spesiell hilsen som varsler om at man ikke er interessert i videre kontakt. Det synes jeg må være en god ide fortsatt. Et standardsvar egnet for å avklare situasjonen uten å såre eller plage. Kanskje ligger det i sakens natur at selv det blir for mye forlangt av enkelte, men da har man i det minste muligheten.
    Hei, takk for din melding, akkurat nå er det flere foran deg i køen og jeg vil kontakte deg hvis det skulle være aktuelt(dvs hvis det ikke dukker opp noe bedre). Merk at det ikke er anledning å svare direkte på denne melding. Ha en fin dag.
  • Kanga1985

# 26. 3. jan 2018 18:40
    Lord Lolindir skrev 03.01.18 kl. 13:13
    Ja, det virker dumt når man spør et spørsmål, og svaret finnes i profilteksten.

På den annen side, så er det sjelden jeg leser profiltekster som ser ut som en roman. Det gjelder å begrense seg også.

Joda. Personlig så er jeg ikke supernazi på at folk skal lese profiletekster, synes også folk skal få prøve seg selv om de er litt utenfor alderspreferansene, det gjør jeg selv innimellom.
  • SassyCam

# 27. 3. jan 2018 19:54 Ofte får jeg spørsmål om hva jeg søker. Når jeg rett og slett skriver at jeg ikke søker noen ting siden jeg har kjæreste, så får jeg spørsmål om hvorfor jeg er her inne.
    Er det sånn at man må være singel/være med på sidesprang for å være her? Man kan jo begynne å lure.. 🤔
  • Vaelen

# 28. 3. jan 2018 19:58
    SassyCam skrev 03.01.18 kl. 19:54
    Ofte får jeg spørsmål om hva jeg søker. Når jeg rett og slett skriver at jeg ikke søker noen ting siden jeg har kjæreste, så får jeg spørsmål om hvorfor jeg er her inne.
    Er det sånn at man må være singel/være med på sidesprang for å være her? Man kan jo begynne å lure.. 🤔

Ja? Alle vet jo at de som er her inne og har kjæreste, kun er her for å være utro.

• SassyCam

# 29. 3. jan 2018 20:13
    Vaelen skrev 03.01.18 kl. 19:58
    Ja? Alle vet jo at de som er her inne og har kjæreste, kun er her for å være utro.

Litt snever tankegang spør du meg 😅

• W18 Bi-turbo

# 30. 3. jan 2018 20:17 Fikk meg en lærepenge der jeg i kveld, D er lett å la seg lure å man skal tenke seg godt om for den i andre enden trenger ikke være den han utgir seg for🤔