Forum

2469

innlogget

41301

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • arnesen

Respekt og folkeskikk!

3. jan 2018 07:41 | Vist 3278 ganger. Jeg etterlyser ofte respekt og folkeskikk i møte med endel medlemmer på Gaysir jeg kommer i kontakt med.
    Det er i hovedsak på to steder i komunikasjon det brisister og har store forbedringspotensial. Både på et individuelt plan, mellommenneskelig og for Gaysir som møteplass.

Det ene er å ikke svare på henvendelser og/eller bare slutte å svare uten et ord.

Det andre er utydelighet og "nå kan du gjette/du burde jo forstå".

Begge deler er sett i et mellommenneskelig klima rett og slett forurensning.

Hadde vert fint å få en diskusjon og synspunkter på dette temaet.

Ønsker alle en tydelig og leken 2018.

• 0123456789ABCDE

# 1. 3. jan 2018 07:51 (red. kl. 07:52) Det er ganske vanskelig å endre på en nettkultur..

Men heldigvis finnes en løsning på dette problemet: Kunstig intelligens...
    Dersom Gaysir implementerer dette vil en robot kunne overvåke samtalene mellom brukerne, og dersom roboten har lært seg til å kunne kategorisere en brukers personlighet vil den kunne predikere hvilke forventninger denne har. Ved tilfeller der brukeren står i fare for å bli misfornøyd vil roboten gripe inn og korrigere på meldingene ved å endre på ordlyden eller forfatte meldinger på en slik måte at begge parter i en konversasjon blir fornøyde :)

• Henrik3

# 2. 3. jan 2018 07:52 Svarer jo de fleste. Ingen har vært uhøflig mot meg så langt, men jeg blir ofte ignorert. Kanskje det er lettere å gjøre det slik om man ikke er interessert. For så vidt greit nok, om man først har tenkt å si nei. Alle kan jo ikke være interessert i alle.
  • Henrik3

# 3. 3. jan 2018 07:53
    0123456789ABCDE skrev 03.01.18 kl. 07:51
    Det er ganske vanskelig å endre på en nettkultur..

Men heldigvis finnes en løsning på dette problemet: Kunstig intelligens...
    Dersom Gaysir implementerer dette vil en robot kunne overvåke samtalene mellom brukerne, og dersom roboten har lært seg til å kunne kategorisere en brukers personlighet vil den kunne predikere hvilke forventninger denne har. Ved tilfeller der brukeren står i fare for å bli misfornøyd vil roboten gripe inn og korrigere på meldingene ved å endre på ordlyden eller forfatte meldinger på en slik måte at begge parter i en konversasjon blir fornøyde :)

Kan du tenke deg hvordan en automatisert moderator ville fungere i land som Kina og Iran?
  • 0123456789ABCDE

# 4. 3. jan 2018 07:57
    Henrik3 skrev 03.01.18 kl. 07:53
    Kan du tenke deg hvordan en automatisert moderator ville fungere i land som Kina og Iran?

Her på Gaysir er formålet med roboten å gjøre alle brukerne fornøyde.
    I Iran og Kina vil formålet være å styrke regimet og dempe misnøye.
    Hvis folk er fornøyde.. hva er egentlig galt med regimet?

Forøvrig er Kina er meget langt fremme på kunstig intelligens.

• Henrik3

# 5. 3. jan 2018 08:00
    0123456789ABCDE skrev 03.01.18 kl. 07:57
    Her på Gaysir er formålet med roboten å gjøre alle brukerne fornøyde.
    I Iran og Kina vil formålet være å styrke regimet og dempe misnøye.
    Hvis folk er fornøyde.. hva er egentlig galt med regimet?

Forøvrig er Kina er meget langt fremme på kunstig intelligens.

Du tror de vil "dempe misnøye" Det ville bli en slags automatisert angiver, hvor du automatisk får ei kule i nakken om du åpner kjeften på nett.
  • Mirromurr

# 6. 3. jan 2018 08:00 (red. kl. 08:01) Det er dessverre ingen lov her inne som sier at noen som helst må svare på en eneste melding du sender. Av mange grunner. Du kan være for gammel, skrive feil i meldingen, man liker ikke din tilnærming, de er ikke interessert eller de gidder rett og slett ikke osv.
    Utydelighet er gøyalt på Gaysir. Du må huske på at her inne har alle minst 18 cm. kuk, alle er deilige og ganske mange er rimelig kresne. Med det som utgangspunkt regner vel mange med at det burde du forstå.
    Og dessverre er det en del som liker og holde folk for narr. Luremus finnes det en del av her. Men sånn er vel leken. Når man i tillegg lar vær og skrive alder, eller juger på alder blir det ekstra gøy.

Så har vi alle gammel gris diskusjonene da, der ungdommen, som aldri plager eldre menn selvfølgelig, klager over seg at IIIIIIIIIIIkkkkkkkkkkk en mann på 35 var innom profilen min.

Så egentlig er vel ikke dette så mye og irritere seg over. Man må akseptere at det er sånn. De man får svar av som er seriøse er jo bra og de andre driter man i. Lykke til

• Vestlandet1964

# 7. 3. jan 2018 08:03 Jeg synes det er helt greit å la være å svare hvis man ikke er interessert. Det er ubehagelig å svare "jeg er ikke interessert", og ingen har rett til å kreve det av meg.
  • Flaskepost

# 8. 3. jan 2018 08:13 Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Stort sett bare hyggelige folk man har kortere eller lengere samtaler med på privaten. Nå søker ikke jeg unge gutter, må jeg legge til. Drømmen er å møte en jevnaldrende man rundt min egen alder.
  • Vaelen

# 9. 3. jan 2018 09:35 (red. kl. 09:39) Jeg sluttet å svare på uinteressante henvendelser når fler og fler av personene de kom fra ikke tålte å bli avvist, og derfor kom med usaklig kvalme tilbake.
    Velger heller å spare meg for sånt ved å ikke svare alle.

Det er også lite man har å svare på når henvendelsen er «Kjekk», «Søt», «Kåt» osv.

Enig med deg når det gjelder å slutte å svare når man har en bra samtale gående. Da tenker jeg på en samtale som begge deltar like mye i, og ikke en samtale hvor den ene parten virker totalt uinteressert. Det er ikke alltid man tar hintet.

Dette har forøvrig ingenting med folkeskikk og respekt å gjøre. Da vil jeg i så fall kreve samme respekt tilbake. Respekter at jeg ikke er interessert.

• Lord Lolindir

# 10. 3. jan 2018 09:35 De fleste er hyggelige, men noen er masete og tar ikke nei for et nei. Hvis jeg sier at jeg ikke er interessert, så vil de vite hvorfor. Og gir seg ikke. Jeg trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke er interessert. Det er ikke jeg som tok kontakt. Til slutt gidder man ikke svare lenger. Når man har vært her inne såpass lenge som meg, kjenner man igjen mønsteret etterhvert, og slutter å svare i det øyeblikket man skjønner hva som kommer, kanskje allerede etter første melding.
  • Lord Lolindir

# 11. 3. jan 2018 09:40
    Vaelen skrev 03.01.18 kl. 09:35
    Enig med deg når det gjelder å slutte å svare når man har en bra samtale gående. Da tenker jeg på en samtale som begge deltar like mye i, og ikke en samtale hvor den ene parten virker totalt uinteressert. Det er ikke alltid man tar hintet.

Noen burde også lære seg at de fleste har et liv utenom Gaysir, og ikke alltid sitter foran skjermen. La det gå litt tid før man begynner å mase. Ikke begynn ti minutter etter siste melding ble sendt. Hvis vedkommende ikke logger seg på igjen før neste dag, og det er ti meldinger som sier "Hvorfor svarer du ikke?" e.l., så falmer interessen fort.

• enebo

# 12. 3. jan 2018 10:13 Høflige svar fører noen ganger til en hyggelig respons. Men noen kommer av og tilbake litt senere. Og høflig respons uten noen interesse fører da til at det kommer meldinger jeg har null interesse for. Derfor har jeg til slutt begynt å slette noen meldinger uten å svare ut fra erfaringen at høflige svar i mange tilfelle er verre enn intet svar. Intet svar kan være bedre enn at noen til slutt skjeller en ut fordi de fullstendig misforstår at det er null interesse for videre kontakt selv om det uttrykkes på en høflig måte.
  • Taakefyrsten

# 13. 3. jan 2018 10:44 Sist vi diskuterte dette kom det et forslag om at man kunne ha en spesiell hilsen som varsler om at man ikke er interessert i videre kontakt. Det synes jeg må være en god ide fortsatt. Et standardsvar egnet for å avklare situasjonen uten å såre eller plage. Kanskje ligger det i sakens natur at selv det blir for mye forlangt av enkelte, men da har man i det minste muligheten.
  • Kanga1985

# 14. 3. jan 2018 10:49
    arnesen skrev 03.01.18 kl. 07:41
    Jeg etterlyser ofte respekt og folkeskikk i møte med endel medlemmer på Gaysir jeg kommer i kontakt med.
    Det er i hovedsak på to steder i komunikasjon det brisister og har store forbedringspotensial. Både på et individuelt plan, mellommenneskelig og for Gaysir som møteplass.

Det ene er å ikke svare på henvendelser og/eller bare slutte å svare uten et ord.

Det andre er utydelighet og "nå kan du gjette/du burde jo forstå".

Begge deler er sett i et mellommenneskelig klima rett og slett forurensning.

Hadde vert fint å få en diskusjon og synspunkter på dette temaet.

Ønsker alle en tydelig og leken 2018.

Lol. Kanskje man skal bli bedre på å lese profiltekster og alderspreferanser før man lirer av seg en melding....hint hint:D

• Isbjørn

# 15. 3. jan 2018 13:05 (red. kl. 13:06)
    Kanga1985 skrev 03.01.18 kl. 10:49
    Lol. Kanskje man skal bli bedre på å lese profiltekster og alderspreferanser før man lirer av seg en melding....hint hint:D

Der er problemet tenker jeg.
    Folk leser ikke profilen, og sender forespørsler i en eller annen form til alt og alle.

Les profilen først.

Står det feks "Gift, og Søker ikke forhold, date, vennskap, chat på internett, treff."

Så får du ikke svar på: "Hva søker du da????" Eller "Treff???"

Og ta gjerne en titt på preferanser og legning. Spesielt før bilde sendes