Forum

1145

innlogget

41266

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • seriøs36

Ulv

1. jan 2018 17:50 | Vist 2516 ganger. Ulvejakten er igang og idag på jaktens første dag ble 2 skutt. En gledens dag for oss som er mye i skogen, jakter og ser hvordan ulvene ødelegger for næring og det gode liv for de som vil bo i naturen.
    Hva tenker dere sopere om dette?. 🐷💥🐺
  • Anca

# 1. 1. jan 2018 17:55 Jeg tenker flamebait.

Det var alt.

• XO

# 2. 1. jan 2018 17:57 Jeg er ikke for utrydding av rovdyr.
  • seriøs36

# 3. 1. jan 2018 17:59
    Anca skrev 01.01.18 kl. 17:55
    Jeg tenker flamebait.

Det var alt.

Cool, jeg tenker karna har vunnet. Satser på at alle tas ut kjapt. #naturensgang
  • seriøs36

# 4. 1. jan 2018 17:59
    XO skrev 01.01.18 kl. 17:57
    Jeg er ikke for utrydding av rovdyr.

Ulven er ikke utrydningstruet
  • kattmedslips

# 5. 1. jan 2018 18:05
    Anca skrev 01.01.18 kl. 17:55
    Jeg tenker flamebait.

Det var alt.

Ulv ulv? 😋
  • Anca

# 6. 1. jan 2018 18:09
    kattmedslips skrev 01.01.18 kl. 18:05
    Ulv ulv? 😋

Synes det var skuffende lite flaming her, jeg jinxet det nok.
  • XO

# 7. 1. jan 2018 18:18
    seriøs36 skrev 01.01.18 kl. 17:59

http://www.wwf-norge.no/fadder/rovdyr/index.php?utm_source=1400&gclid=EAIaIQobChMImL79t6K32AIVkVQYCh0BgwCkEAAYASAAEgK2vPD_BwE

WWF sier noe annet.

• seriøs36

# 8. 1. jan 2018 18:22
    XO skrev 01.01.18 kl. 18:18
    http://www.wwf-norge.no/fadder/rovdyr/index.php?utm_source=1400&gclid=EAIaIQobChMImL79t6K32AIVkVQYCh0BgwCkEAAYASAAEgK2vPD_BwE

WWF sier noe annet.

Nei, de gjør egentlig ikke det men WWF mener vi skal ha en separat egen ule populasjon. Det er utopi i det moderne Norge men den siste idiot er ennå ikke født og WWF soper inn penger på folk som har lest seg opp på Disney
  • Isbjørn

# 9. 1. jan 2018 18:23
    seriøs36 skrev 01.01.18 kl. 17:59

"Cool, jeg tenker karna har vunnet. Satser på at alle tas ut kjapt. #naturensgang"

Den uttalelsen tilsier jo noe annet.

Men att vi med skytevåpen skal skyte all ulv, det har ingenting med naturens gang å gjøre.
    Ingenting av menneskelig inngripen i vilt kontroll har noe som helst med naturens gang og gjøre

Att vi for egen sikkerhet ha en kontroll er en annen sak, men det har ikke noe med naturens gang, det har med vår sikkerhet og att vi hever os sover alt annet og leker guder...

• XO

# 10. 1. jan 2018 18:25
    seriøs36 skrev 01.01.18 kl. 18:22
    Nei, de gjør egentlig ikke det men WWF mener vi skal ha en separat egen ule populasjon. Det er utopi i det moderne Norge men den siste idiot er ennå ikke født og WWF soper inn penger på folk som har lest seg opp på Disney

Min mening kommer ikke fra Disney men tror jeg stopper her. Jeg er fortsatt imot utrydding og skyting av ulv.

• Hofman

# 11. 1. jan 2018 18:28 (red. kl. 18:36) Jeg synes vi er blitt noen mørkredde veikinger her i Norge som ikke lenger tør å leve i noe som minner om natur.

Alt skal ufarliggjøres, rovdyra må utryddes, villmarka skal bort, kulturlandskapet skal fram. Det eneste vi vil ha er beite til sau som vi ikke orker spise opp, kyr som er farligere enn ulven og tam elg som «jegerne» får skyte på fast anviste plasser.

Et jævla Disney-land der det kun er plass til «snille» dyr.

...og jeg bor i skogen, og har stadig vekk streifulv rundt hushjørnene, inntil den blir skutt.

• jatilnei

# 12. 1. jan 2018 18:34 Ulvedebatten ligner et massehysteri.
    Jeg kjenner mange som bor med ulv og andre rovdyr utenfor døren. Det går som regel helt fint.
    Men så har kanskje de et litt mer balansert syn på ting enn disse såkalte naturelskerne som skal skyte alt i skogen de ikke liker da.
  • Hofman

# 13. 1. jan 2018 18:42
    seriøs36 skrev 01.01.18 kl. 17:50
    Ulvejakten er igang og idag på jaktens første dag ble 2 skutt. En gledens dag for oss som er mye i skogen, jakter og ser hvordan ulvene ødelegger for næring og det gode liv for de som vil bo i naturen.
    Hva tenker dere sopere om dette?. 🐷💥🐺

Du skjønner det at dersom du utrydder alt som er farlig i naturen, for å bo der, så er det ikke lenger natur, men kultur?

• seriøs36

# 14. 1. jan 2018 18:50
    Hofman skrev 01.01.18 kl. 18:42
    Du skjønner det at dersom du utrydder alt som er farlig i naturen, for å bo der, så er det ikke lenger natur, men kultur?

Ja du har ett poeng men det et omtrent ikke villmark i Norge lengre. Hyttebygging, industri og kraftproduksjon etc utvider kulturlandskapet. Ønsker du å boni villmarka må du nok flytte til karelen eller Sibir.
  • Krisbi

# 15. 1. jan 2018 18:59 Kanskje mennesker ikke skal leke gud lenger. Vi ser hva det har ført til. Vi kan prøve å kontrollere naturen til vår fordel, men hvor langt kommer vi med det før det eventuelt leder til noe så stort at det eneste vi kan gjøre er å sitte der og si "fuck.."

Hvem er vi til å tro at vi eier land?
    Hvem er vi til å kunne erklære jorda som vår eiendom?
    Vi bare stikker innom.
    Vi er de gjestene som roter til huset, ødelegger ting, utnytter verten, og drar uten å ha ryddet, fikset, eller i det minste beklaget for våre handlinger fordi vi var for opptatte med vårt ego.

#laUlveneLeve