Forum

2234

innlogget

41280

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • FunkyTurtle

Kronersmarked og 10 kronersmarked

1. jan 2018 16:26 | Vist 1029 ganger. Nå ser jeg både Coop og Meny kjører kronersmarked og Spar kjører 10 kronersmarked.

Kommer vi som kunde godt ut av det eller blir vi totalt lurt?

• Ethan Gray

# 1. 1. jan 2018 16:38 Kommer an på hva du kjøper.
  • duppedings

# 2. 1. jan 2018 16:42
    Jeg har et 200kr tilbud akkurat nå. Nyttårsbonansa!
    vedlegg
  • enebo

# 3. 1. jan 2018 16:48
    duppedings skrev 01.01.18 kl. 16:42
    Jeg har et 200kr tilbud akkurat nå. Nyttårsbonansa!

Skal det ikke være en fisk på alle nye sedler?
  • idefix

# 4. 1. jan 2018 16:48
    enebo skrev 01.01.18 kl. 16:48

ser du ikke den sleipe fisken da?
  • McGayGuy1971

# 5. 1. jan 2018 16:50 Spar pleier å ha flasker med Cocio sjokolademelk til 10 kr og det er halv pris ift det som er normal utsalgspris, så det kommer helt an på hva du kjøper/ er interessert i
  • !!!brandy

# 6. 1. jan 2018 16:51 Handler det jeg trenger, når jeg trenger det, til den pris det koster. Jeg tror mange kjøper for mye av de produkt som er på disse tilbudene, kun fordi det er billig, ikke fordi at de trenger det. Men jøss, alltid greitt å ha 20 bokser sardiner i matskuffa. Selv om man ikke liker sardiner. Kan jo være man får seg en katt en vakker dag som liker sardiner😂De var jo på salg!
  • FunkyTurtle

# 7. 1. jan 2018 16:55
    !!!brandy skrev 01.01.18 kl. 16:51
    Handler det jeg trenger, når jeg trenger det, til den pris det koster. Jeg tror mange kjøper for mye av de produkt som er på disse tilbudene, kun fordi det er billig, ikke fordi at de trenger det. Men jøss, alltid greitt å ha 20 bokser sardiner i matskuffa. Selv om man ikke liker sardiner. Kan jo være man får seg en katt en vakker dag som liker sardiner😂De var jo på salg!

Hadde gitt katta sardiner hver dag. Er ikke sardiner ganske billig ellers?

• FunkyTurtle

# 8. 1. jan 2018 16:56
    McGayGuy1971 skrev 01.01.18 kl. 16:50
    Spar pleier å ha flasker med Cocio sjokolademelk til 10 kr og det er halv pris ift det som er normal utsalgspris, så det kommer helt an på hva du kjøper/ er interessert i

Mere interessert i iskaffe men godt det også:)

• Sayar

# 9. 1. jan 2018 17:02
    !!!brandy skrev 01.01.18 kl. 16:51
    Handler det jeg trenger, når jeg trenger det, til den pris det koster. Jeg tror mange kjøper for mye av de produkt som er på disse tilbudene, kun fordi det er billig, ikke fordi at de trenger det. Men jøss, alltid greitt å ha 20 bokser sardiner i matskuffa. Selv om man ikke liker sardiner. Kan jo være man får seg en katt en vakker dag som liker sardiner😂De var jo på salg!

For en tåpelig og tankeløs kommentar! Jeg kjøper aldri ting jeg ikke liker for det er jo bare rent sløseri. men jeg handler ofte flere av middager jeg liker når de er på tilbud. For hvis jeg klarer å redusere månedens matbudsjett så har jeg ekstra hundrelapper tilgjengelig slik at jeg kan bytte ut klær som er slitt eller det arbeidsverktøyet jeg ødela sist uke...

• duppedings

# 10. 1. jan 2018 17:04
    enebo skrev 01.01.18 kl. 16:48

Jeg er forsatt gyldig et halvt år til

• !!!brandy

# 11. 1. jan 2018 17:20
    Sayar skrev 01.01.18 kl. 17:02
    For en tåpelig og tankeløs kommentar! Jeg kjøper aldri ting jeg ikke liker for det er jo bare rent sløseri. men jeg handler ofte flere av middager jeg liker når de er på tilbud. For hvis jeg klarer å redusere månedens matbudsjett så har jeg ekstra hundrelapper tilgjengelig slik at jeg kan bytte ut klær som er slitt eller det arbeidsverktøyet jeg ødela sist uke...
    Hva var tankeløst?
  • idefix

# 12. 1. jan 2018 17:31
    Sayar skrev 01.01.18 kl. 17:02

jobbet sammen med en som handlet på denne måten, måtte ha bare for at det var billig. ett roms leilighet i Oslo full av Cola Zero og toalettpapir da han gikk bort. Meste parten av Cola kunne helles ut, var godt over best etter dato så det holdt
  • Isbjørn

# 13. 1. jan 2018 17:39
    FunkyTurtle skrev 01.01.18 kl. 16:26
    Nå ser jeg både Coop og Meny kjører kronersmarked og Spar kjører 10 kronersmarked.

Kommer vi som kunde godt ut av det eller blir vi totalt lurt?

Hvis noe som normalt sett koster 8 kr, nå selges for 10 kr i 10 kr marked, ja da blir du lurt.

Men om en ting som normalt koster 15 kr selges for 10 kr så blir du ikke lurt.

Det handler altså om å vite normal prisen..

• Isbjørn

# 14. 1. jan 2018 17:43
    idefix skrev 01.01.18 kl. 17:31
    jobbet sammen med en som handlet på denne måten, måtte ha bare for at det var billig. ett roms leilighet i Oslo full av Cola Zero og toalettpapir da han gikk bort. Meste parten av Cola kunne helles ut, var godt over best etter dato så det holdt

Det var vel ikke det han skreiv?

Det er forskjell på å må ha fordi det er på tilbud
    En å handle det en vanligvis handler når det tilfeldigvis er tilbud.

Ser jeg noe jeg normalt handler, og trenger når det er tilbud. Så velger jeg heller å kjøpe det på tilbud. En å vente noen dager for så å kjøpe det til normal pris.

Selv her på GS er det enkelte som har det som meg, vi kan ikke kaste penger rundt oss. Og må utnytte de mulighetene rundt oss.

• Sayar

# 15. 1. jan 2018 18:20
    !!!brandy skrev 01.01.18 kl. 17:20
    Hva var tankeløst?

Det eksemplet du kom med med om at folk hamstrer ting de ikke trenger kun fordi det er på tilbud. det kan jeg si meg enig i. Men starten Handler det jeg trenger, når jeg trenger det, til den pris det koster føler jeg du er litt tankeløs ovenfor familier som MÅ ta slike hensyn. Mange familier i Norge som kjøper mat på tilbud slik at man faktisk har noen penger til overs for en liten ting til barna. Slik som inngangspenger til en skoletilstelning eller pengene som kreves for klassebilde. Ikke hysterisk sparsommelig men nødvendig økonomisk planlegging.