Forum

2011

innlogget

41953

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • flotte

Ensomhet

31. des 2017 14:51 | Vist 1617 ganger. Leser at mange sliter med ensomhet. Hva kan årsaken vær og hvorfor blir det så vanskelig for noen å finne selskap i dager som idag? Hva kunne vedkommende gjort annerledes?
  • LaCebolla

# 1. 31. des 2017 14:59 Viktigste er å sørge for å skaffe seg ett nettverk som bryr seg. Venner som blir der når ting røyner på. Ikke bare bruke slike nett sted til å finne s egg ett treff😉
  • SassyCam

# 2. 31. des 2017 15:00 Er man introvert så har man vanskeligere for å bli kjent med mennesker enn de som er ekstrovert. Det å ha et skall der man lar få personer slipper forbi. Da blir man mange ganger sett på som om man ikke vil ha kontakt med folk, men det er vel bare det at ting tar litt lengre tid.

Men det er nok mange grunner til at noen føler seg ensom. Har jo hørt om de som føler seg ensom selv om de har masse venner.

• flotte

# 3. 31. des 2017 15:04 Virker noenlunde inneforstått det du skriver..
  • flotte

# 4. 31. des 2017 15:06 Tenker på de som har få ikke-nære venner, og som gjerne ikke blir prioritert til å få invitasjoner til å feire dager som dette. Den ensomme vil jo ikke mase heller..
  • Salesman

# 5. 31. des 2017 15:44 Nei, slite med random folk i RL så vil bli venner med meg si jeg jobbe i butikk å de tror jeg da er utadvent. Presentere seg ikke å jabbe ivei som om vi er gode venner. Når de merke kulden legge de meg for intenst hat. Har de ikke hørt om klikker.?
  • Johnlivingroom

# 6. 31. des 2017 16:00 Ensomhet kan jo innebære så mangt, du har dem som ikke har noe nettverk, og du har dem som føler seg ensomme tiltross for at de har flere fortrolige.

En forklaring kan jo være selvtillit, at en bør ha det bra med seg selv før en kan ha det bra med andre.

• 0rest_

# 7. 31. des 2017 17:06
    SassyCam skrev 31.12.17 kl. 15:00
    Er man introvert så har man vanskeligere for å bli kjent med mennesker enn de som er ekstrovert. Det å ha et skall der man lar få personer slipper forbi. Da blir man mange ganger sett på som om man ikke vil ha kontakt med folk, men det er vel bare det at ting tar litt lengre tid.

Men det er nok mange grunner til at noen føler seg ensom. Har jo hørt om de som føler seg ensom selv om de har masse venner.

Spesielt hvis man har masse FB-"venner". Er jo ofte slik at langt ifra flesteparten av disse er venner i virkeligheten-DVs mennesker man faktisk treffer sånn av og til..
  • SplashBoy

# 8. 31. des 2017 17:10 mange velger å være ensomme, men man skal liksom tvinges til å være sosial. Samfunnet aksepterer ikke at man fint kan være lykkelig uten en masse venner eller som ensom. De fleste mennesker tolererer ikke at noen kan være lykkelige og må liksom blande seg og si at man ikke kan være lykkelig uten å leve slik som andre...
  • FunkyTurtle

# 9. 31. des 2017 17:11 Trives godt for meg selv. Skal feire med familie noe jeg ser frem til:)
  • 0rest_

# 10. 31. des 2017 17:17
    SplashBoy skrev 31.12.17 kl. 17:10
    mange velger å være ensomme, men man skal liksom tvinges til å være sosial. Samfunnet aksepterer ikke at man fint kan være lykkelig uten en masse venner eller som ensom. De fleste mennesker tolererer ikke at noen kan være lykkelige og må liksom blande seg og si at man ikke kan være lykkelig uten å leve slik som andre...

Synes du overdriver en smule nå. "De fleste mennesker" bryr seg nemlig ikke om noen er ensomme eller ikke. Så kan man selvsagt diskutere om det er en bra ting el en dårlig ting..
    Ellers er det jo en kjensgjerning at mange her inne gjør en ELENDIG jobb når det gjelder å markedsføre seg selv. Det kan f.eks stå at vedkommende søker venner- og så er det både null pics, null gruppemedlemskap (som kunne sagt noe om hva man EVT har til felles) og generelt null annen info. Slike profiler kommer gjerne LANGT baki bakleksa hos de fleste.

• enebo

# 11. 31. des 2017 17:35
    mange velger å være ensomme, men man skal liksom tvinges til å være sosial. Samfunnet aksepterer ikke at man fint kan være lykkelig uten en masse venner eller som ensom. De fleste mennesker tolererer ikke at noen kan være lykkelige og må liksom blande seg og si at man ikke kan være lykkelig uten å leve slik som andre...

Prøv å bli invitert til denne festen: https://www.gaysir.no/forum/index.cshtml?sbm=6&traadID=3592600

Husk å helle champagne i spriten. Det motsatte er oppspriting og helt ulovlig.

• Shockproof

# 12. 31. des 2017 17:56

Nå er det en stor forskjell på selvvalgt ensomhet og uønsket ensomhet.

Ellers har jeg ikke et godt svar. Det virker vanskeligere jo eldre man blir å få nye venner. Spesielt om man ikke er av typen som ønsker seg barn og stakittgjerde. Også er man jo litt mer kritisk til hvem man orker å ha rundt seg også jo eldre man blir siden kvalitet på vennskap blir mer viktig enn kvantitet. Bor man i tillegg på et lite sted, sitter man fint i det om man er av typen med litt særinteresser.

• _Bygde_Kar_

# 13. 31. des 2017 18:23
    Enig.., hva har andre med om noen ønsker å ikke være en del av dette samfunnet.., kaldt å kynisk.., om man blir syk eller får problemer, stikker dem halen mellom beina å stikker.. Selvopplevd hendelse.
  • Godisgris

# 14. 31. des 2017 21:22 Ensomhet er i følge vår sittende helseminister i ferd med å bli en folkesykdom...
    Jeg tror og det er en følge av velstandssamfunnet, og de ulikhetene som og finnes der. De aller aller fleste er så uavhengige av andre at vi ikke trenger andre i så stor grad som før.
    Økonomien til de fleste er så god at mange som før gikk på besøk til hverandre for å feire heller reiser på utenlandsferie, hytta, campingvogna, landstedet eller hva de nå har.

Jeg tror og det finnes mennesker som velger å være alene i kveld, og også de som gjerne ville vært med i et lag i kveld, men som andre "glemmer".

• Godisgris

# 15. 31. des 2017 21:26
    0rest_ skrev 31.12.17 kl. 17:17
    Synes du overdriver en smule nå. "De fleste mennesker" bryr seg nemlig ikke om noen er ensomme eller ikke. Så kan man selvsagt diskutere om det er en bra ting el en dårlig ting..
    Ellers er det jo en kjensgjerning at mange her inne gjør en ELENDIG jobb når det gjelder å markedsføre seg selv. Det kan f.eks stå at vedkommende søker venner- og så er det både null pics, null gruppemedlemskap (som kunne sagt noe om hva man EVT har til felles) og generelt null annen info. Slike profiler kommer gjerne LANGT baki bakleksa hos de fleste.
    Jeg synes det er ganske dårlig å ikke bry seg om noen er ensomme eller ikke.