Forum

2270

innlogget

41287

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • duppedings

Da vi styrte landet

30. des 2017 19:26 (red. kl. 19:27) | Vist 712 ganger. Har denne serien endret ditt syn på våre tidligere (og sittende) politikere?

Jeg tenkte på Jagland som barnslig etter 36,9%-stuntet, og Gro som landsmoder, men da det kom frem at hun gikk av overraskende, og at Jagland ikke ble forberedt, fikk jeg et nytt syn.

Jagland kom også frem mer sympatisk enn jeg trodde. Å bli bedre kjent med Kåre og Kjell Magne, gjorde også at jeg fikk mer respekt for dem. Kåres høyre, med måtehold og entreprenørskap for å skape verdier i samfunnet fremfor jaget etter å skape personlig formue, likte jeg.

Dine tanker?

• A Coral Room

# 1. 30. des 2017 19:28 Veldig glad jeg ikke har stemt på noen av de partiene de representerer.
  • aleks8888no

# 2. 30. des 2017 19:29 Bra tv serie om noen av våre mest viktigste politikere i moderne tid.
  • Toffin

# 3. 30. des 2017 19:32 (red. kl. 19:42) Jeg savner, og har alltid savnet litt mer ydmykhet både fra Kåre og Gro.
    Om noe, så er den den manglende ydmykheten som vil hefte ved ettermælet til begge to.

Jagland blir ofte behandlet jævlig urettferdig, selv om han tidvis legger opp til det selv.
    Han er arbeiderbevegelsens siste store politiske tenker, og han har en formidlingsevne når han holder seg til å skrive, som er formidabel. Det er når han prøver seg på stor verbal retorikk at det skjærer seg for ham.

• 73WR

# 4. 30. des 2017 22:49 (red. kl. 22:51) Jeg tenker at dette er alle politikere som har vært med på å fremme et destruktivt samfunn,

der forgiftende oljeproduksjon, enorme miljøødeleggelser og fravær av ansvar overfor fremtidige

generasjoner har utgjort hovedfokus.

Samtidig klimakriser, utryddelse av dyrearter samt destruksjon av fremtidige naturresurser

er resultat av alle disse generasjoner av ansvarsløse politikere.

I fremtiden vil man forhåpentligvis erfare andre former for samfunnsstyring,

der man anser konstruktivt ansvar og bærekraftig politikk som viktige holdepunkter.

• 2h1s

# 5. 30. des 2017 23:01 Jeg må innrømme at jeg ikke har sett på det, men jeg har virkelig sansen for Kåre Willoch. Den rolige personen, med så mye kunnskap. Ikke minst måten han formidler på. Men det kan hende jeg så meg litt 'blind" på han når han var med på inkluderingssamtalen under "Morodalsfestivalen" for et par, tre år siden - han har mange fine verdier når det gjelder mennesker med psykisk utviklingshemming (naturlig nok)..
  • Taakefyrsten

# 6. 30. des 2017 23:05
    duppedings skrev 30.12.17 kl. 19:26 Har denne serien endret ditt syn på våre tidligere (og sittende) politikere? Jeg tenkte på Jagland som barnslig etter 36,9%-stuntet, og Gro som landsmoder, men da det kom frem at hun gikk av overraskende, og at Jagland ikke ble forberedt, fikk jeg et nytt syn. Jagland kom også frem mer sympatisk enn jeg trodde. Å bli bedre kjent med Kåre og Kjell Magne, gjorde også at jeg fikk mer respekt for dem. Kåres høyre, med måtehold og entreprenørskap for å skape verdier i samfunnet fremfor jaget etter å skape personlig formue, likte jeg. Dine tanker?

Jeg synes det var en god serie, og var glad for at NRK2 sendte hele serien i reprise i går kveld. Et par programmer hadde unnsluppet meg så det var godt å få muligheten igjen.
    Igrunnen var det lite nytt men et hyggelig gjensyn. Jeg endret ikke oppfatning om noen av dem. På forhånd hadde jeg min rangering av dem klar og den ble ikke endret. Om jeg skal peke på noe som var anderledes enn forventet var det at Jagland og Stoltenberg satt ved samme bord, snakket med og til hverandre, og utvekslet forsåvidt vennlige ord. Fokuset har vært på "fru Brundtland og Willoch", men konflikten mellom Jagland og Stoltenberg er langt mer bitter og personlig.

• Taakefyrsten

# 7. 30. des 2017 23:09
    73WR skrev 30.12.17 kl. 22:49 Jeg tenker at dette er alle politikere som har vært med på å fremme et destruktivt samfunn,

Du får melde deg til neste sesong da; Vi som styrtet landet!

• gre18cce

# 8. 30. des 2017 23:42
    aleks8888no skrev 30.12.17 kl. 19:29
    Bra tv serie om noen av våre mest viktigste politikere i moderne tid.

Enig , behagelig å se på - syns alle som deltok gjorde en god figur.

• Humoristen

# 9. 31. des 2017 00:32 Flott serie!
    Var mye enklere for Erna å være kvinnelig statsminister enn Gro. Men Gro banet vei!
  • stian1990

# 10. 31. des 2017 19:19
    duppedings skrev 30.12.17 kl. 19:26
    Har denne serien endret ditt syn på våre tidligere (og sittende) politikere?

Jeg tenkte på Jagland som barnslig etter 36,9%-stuntet, og Gro som landsmoder, men da det kom frem at hun gikk av overraskende, og at Jagland ikke ble forberedt, fikk jeg et nytt syn.

Jagland kom også frem mer sympatisk enn jeg trodde. Å bli bedre kjent med Kåre og Kjell Magne, gjorde også at jeg fikk mer respekt for dem. Kåres høyre, med måtehold og entreprenørskap for å skape verdier i samfunnet fremfor jaget etter å skape personlig formue, likte jeg.

Dine tanker?

Det var ikke så overraskende at Gro gikk av som det ble fremstilt i programmet, det lå i kortene at det skulle skje før valget i 1997, men nøyaktig tidspunkt var ikke kjent. Når det gjelder Jagland var han jo partileder og visste at Gro var på vei ut, så helt uforberedt var han ikke. Problemet hans var at han aldri hadde sittet i regjering før og hadde kun tre års erfaring fra Stortinget, da blir det krevende å gå inn i den tyngste politiske rollen i Norge, enda mer krevende blir det når stortingsflertallet ikke ønsker at du skal lykkes.

For øvrig enig i at dette var en fin programserie som gir en god mulighet til å bli bedre kjent med noen av menneskene som har vært Statsministere i Norge, der alle gjorde et godt inntrykk og kan være rause med hverandre, det er noe av det som er fint med Norge.