Forum

1843

innlogget

42049

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Voi voi

Nyttårsaften og våre kjære dyr!

30. des 2017 14:29 | Vist 1541 ganger. Hva gjør DU med dyra dine på nyttårsaften så de ikke blir redde? Har du noen gode råd? Om du ikke har dyr selv, kanskje du kjenner noen som finner på noe lurt?
  • David Er

# 91. 31. des 2017 11:42
    Controlfreak skrev 30.12.17 kl. 15:09
    Faenskapen må forbys. Bare tilbakestående og psykopat sadister som liker å stresse og plage dyr kan like fyrverkeri.
    Pyro bråk. Vulgært. Huff.

Voldsom til karakteristikk, Controlfreak...!?!

Sjæl om jeg er så 💙ens enig i at fyrverkeri bør forbys, med umiddelbar virkning... ...Er jeg innmari glad for at dú skrev nettopp det... Så slapp jeg! ☺️✌🏾

Det kan vel holde med frusere/stjerneskudd ~ òg champagne, til å feire inngangen i det nye året...?!

• Sykkelruffen

# 92. 31. des 2017 12:00 (red. kl. 12:06) Fra hjemmesiden til NOAH:

"Den svenske avdelingen av den store byggvarekjeden Bauhaus meldte i desember 2016 at de har sluttet å selge fyrverkeri, av hensyn til dyrene. Markedssjef Johan Saxne uttaler at de vil tape mye penger på å slutte med salget, men at fordelene, som i tillegg til hensyn til dyrene inkluderer miljøhensyn og hensyn til personskader, veier tyngre. Saxne synes det føles selvmotsigende å ønske hunder velkomne i varehusene samtidig som de selger fyrverkeri, melder Dagbladet.

NOAH jobber for at flere skal ta hensyn til dyrene på nyttårsaften.

I Italia har Roma, Milano og flere andre byer vedtatt forbud mot å sende oppfyrverkeri på nyttårsaften, både av hensyn til personskader, miljøet og dyrene. Byen Collecchio har vedtatt at kun lydløst fyrverkeri får sendes opp, slik at feiringen ikke skal gå negativt ut over dyrene."

Man regner med at voksne menn hulker og gråter sårt i de nevnte byer......

• # 93. 31. des 2017 12:05
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Spam.
  • Einstein 1961

# 94. 31. des 2017 12:07
    vedlegg
  • 2h1s

# 95. 31. des 2017 16:32
    Toffin skrev 31.12.17 kl. 09:30
    Folk som ikke orker å skrive noe særlig på Forum, er gjerne de som får sine argumenter avkledd og avslørt som det sludderet det vitterlig er. Å ytre seg på en arena som Forum forutsetter at det er sammenheng og substans i den man sier. En annen og alltid tilbakevendende sak som folk bare må regne med blir utsatt for syrlige kommentarer, er total mangel på proporsjonalitet.
    Når et voksent menneske hevder livet blir miserabelt om det blir forbudt å sende opp fyrverkeri i privat regi, -så er det hinsides fornuft og en grov overdrivelse. Uttrykket vedkommende bruker er ikke proporsjonal med ugunsten. At det kommer tilbakemeldinger etter slike latterlige påstander må påregnes.

Et tilbakevendende problem er jo at uenighet rundt en sak/mening går fra argumentasjon til personangrep og skittkasting hvor sak ikke lenger diskuteres. Dette har man sett i mange debatter her på forum, hvor moderatorene må slette mye. I offentlige debatter og tv-debatter er heller ikke personangrep og innblanding av annet særlig godtatt. At noen bruker x antall innlegg på å gjenta seg selv bidrar jo heller ikke til noe nytt.

• SplashBoy

# 96. 31. des 2017 16:38 ganske morsomt å lese "argumentene" til desperate tullinger som er redd for at de ikke skal få lov til å fyre opp raketter i fylla.... De synes visst det er helt allright med nedbrente hus, folk som mister synet og andre skader på grunn av uvettig rakettoppskyting siden det skjer en gang i året.
    Til han som kommenterte at man kan venne dyr til høye lyder ved å smelle ballonger når de er nyfødt: er du helt rusa eller??? Prøv å gjøre det med et menneskebarn og tenk deg 10 ganger den virkningen!
  • FunkyTurtle

# 97. 31. des 2017 16:42
    2h1s skrev 31.12.17 kl. 16:32
    Et tilbakevendende problem er jo at uenighet rundt en sak/mening går fra argumentasjon til personangrep og skittkasting hvor sak ikke lenger diskuteres. Dette har man sett i mange debatter her på forum, hvor moderatorene må slette mye. I offentlige debatter og tv-debatter er heller ikke personangrep og innblanding av annet særlig godtatt. At noen bruker x antall innlegg på å gjenta seg selv bidrar jo heller ikke til noe nytt.

Ja når de ikke kommer noe lengre med sine argumenter blekke opp og blekke ned. Tyr de til personangrep. Det er farlig å ha andre meninger og tanker. Det kan være svært helseskadelig for deres omgivelser. Man kan få uttale seg uten å måtte delta i diskusjonen over tid. Jeg er ikke kun opptatt av fyrverkeri.

• Toffin

# 98. 31. des 2017 16:44 (red. kl. 16:48)
    2h1s skrev 31.12.17 kl. 16:32

Jeg ser noen påstår at det ikke er respekt for uenighet.
    Det er etter min mening helt feil. Saklig fundamentert uenighet er helt greit og har alltid vært det.
    Det er når den ene partens meningsytringer ikke holder vann, og dette blir påpekt, at beskyldningene om personangrep kommer. Noen svever i den villfarelsen at alle meninger/påstander/ytringer er like mye verdt. Slik er det imidlertid ikke. Feilslutninger og sludder er like mye feilslutninger og sludder her inne som det er det i andre debattarenaer, og den som hevder slikt ikke blir påtalt ute i irl-verdenen, forholder seg ikke til virkeligheten.

Men kanskje nok debatt om debattene nå?

• Sykkelruffen

# 99. 31. des 2017 16:45 (red. kl. 16:46)
    FunkyTurtle skrev 31.12.17 kl. 16:42
    Ja når de ikke kommer noe lengre med sine argumenter blekke opp og blekke ned. Tyr de til personangrep. Det er farlig å ha andre meninger og tanker. Det kan være svært helseskadelig for deres omgivelser. Man kan få uttale seg uten å måtte delta i diskusjonen over tid. Jeg er ikke kun opptatt av fyrverkeri.

Ok - du som er så til de grader allvitende: Fortell oss om personangrepene du er utsatt for. Eller mener du fortsatt all diskusjon på Gaysir og Forumet egentlig hører hjemme i private meldinger? Hallo - jorden kaller!
  • Toffin

# 100. 31. des 2017 16:47 (red. kl. 16:48)
    FunkyTurtle skrev 31.12.17 kl. 16:42

Tull.
    Det er ikke farlig at det er forskjellige meninger eller tanker. For eksempel er argumentet ditt om at livet blir miserabelt uten at du får sende opp fyrverkeri, rett og slett både verdiløst og illegitimt. Det er det reneste sludder faktisk, og det bør du forholde deg til at de aller, aller fleste også vil mene.

• Sykkelruffen

# 101. 31. des 2017 16:48 (red. kl. 16:49)
    XO skrev 30.12.17 kl. 22:02
    Jeg er heller ikke for fyrverkeri, men la nå folk få lov til ha en annen mening enn deg og din andre våpendrager her inne. Du tilhører jo selv en minoritet politisk, som ber om respekt, og da burde du selv respektere at andre er uenig med deg, uten å kalle dine meningsmotstandere idioter.

Kan du fortelle meg når jeg ba om respekt for mine meninger? Jeg kan ikke huske det. Og jeg forventer heller ikke det. Og hvorfor skulle jeg det? Jeg mener det jeg vil - og jeg vil KUN ha retten til å mene hva jeg vil. Hva andre mener om mine meninger er et helt annet tema. Så slutt med våset ditt og forhold deg til diskusjonen.
  • FunkyTurtle

# 102. 31. des 2017 16:52
    Sykkelruffen skrev 31.12.17 kl. 16:45
    Ok - du som er så til de grader allvitende: Fortell oss om personangrepene du er utsatt for. Eller mener du fortsatt all diskusjon på Gaysir og Forumet egentlig hører hjemme i private meldinger? Hallo - jorden kaller!

Har jeg gitt inntrykk av at jeg er allvitende? I såfall var det ikke hensikten.

• 2h1s

# 103. 31. des 2017 16:55 (red. kl. 16:57)
    Toffin skrev 31.12.17 kl. 16:44
    Jeg ser noen påstår at det ikke er respekt for uenighet.
    Det er etter min mening helt feil. Saklig fundamentert uenighet er helt greit og har alltid vært det.
    Det er når den ene partens meningsytringer ikke holder vann, og dette blir påpekt, at beskyldningene om personangrep kommer. Noen svever i den villfarelsen at alle meninger/påstander/ytringer er like mye verdt. Slik er det imidlertid ikke. Feilslutninger og sludder er like mye feilslutninger og sludder her inne som det er det i andre debattarenaer, og den som hevder slikt ikke blir påtalt ute i irl-verdenen, forholder seg ikke til virkeligheten.

Men kanskje nok debatt om debattene nå?

Jeg er enig i at ikke alle meninger er like mye verdt. Det er når det kommer "Du er....", "Du har...." som et argument jeg mener at det går over i personangrep og skittkasting. "Er du helt rusa" etc i en diskusjonssammenheng mener jeg er langt fra god diskusjonsånd. Det handler i mine øyne ikke om å være nærtagende, det er bare unødvendig i en diskusjonssammenheng og fremmer ikke god utvikling i diskusjonen.

Man møter vel ikke i et styremøte eller personalmøte med slikt når en sak diskuteres.

• Toffin

# 104. 31. des 2017 16:57
    2h1s skrev 31.12.17 kl. 16:55
    Jeg er enig i at ikke alle meninger er like mye verdt. Det er når det kommer "Du er....", "Du har...." som et argument jeg mener at det går over i personangrep og skittkasting. "Er du helt rusa" etc i en diskusjonssammenheng mener jeg er langt fra god diskusjonsånd. Det handler i mine øyne ikke om å være nærtagende, det er bare unødvendig i en diskusjonssammenheng og fremmer ikke god utvikling i diskusjonen.

At karakteristikker og kallenavn blir moderert er helt fint, men det er noe helt annet enn at enkelte aldri tåler at argumentene deres blir plukka fra hverandre.
    Jeg tror forresten ikke at vi er veldig uenige.

• FunkyTurtle

# 105. 31. des 2017 16:59
    Toffin skrev 31.12.17 kl. 16:47
    Tull.
    Det er ikke farlig at det er forskjellige meninger eller tanker. For eksempel er argumentet ditt om at livet blir miserabelt uten at du får sende opp fyrverkeri, rett og slett både verdiløst og illegitimt. Det er det reneste sludder faktisk, og det bør du forholde deg til at de aller, aller fleste også vil mene.

Hva andre mener får de mene. Slutt å heng deg opp i fyrverkeriet du vet hva jeg ville fram til. Jeg mente at livet ble miserabelt i henhold til din sentning om evolusjonen. Ikke bare fyrverkeri. Du fikk det til å dreie seg om fyrverkeri. Men for all del tro at jeg har ett miserabelt liv. 2017 har faktisk vært ett godt år.