Forum

1773

innlogget

42035

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Voi voi

Nyttårsaften og våre kjære dyr!

30. des 2017 14:29 | Vist 1550 ganger. Hva gjør DU med dyra dine på nyttårsaften så de ikke blir redde? Har du noen gode råd? Om du ikke har dyr selv, kanskje du kjenner noen som finner på noe lurt?
  • Sykkelruffen

# 31. 30. des 2017 19:02
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 18:59
    Rette til å si det!

Ok. Da sier vi det slik. God bedring.
  • FunkyTurtle

# 32. 30. des 2017 19:04
    Sykkelruffen skrev 30.12.17 kl. 19:02
    Ok. Da sier vi det slik. God bedring.

Veldig voksent svar av en voksen person:)))

• filesaveas

# 33. 30. des 2017 19:05 Når det smeller som verst tar jeg med hundene på badet. Jeg har ikke vindu på badet, så da ser ikke hundene lyset fra fyrverkeriet. Jeg prøver å overdøve smellene med rolig musikk. Har funnet ut at rolig pianomusikk funker bra på mine hunder. Folk må gjerne bruke penger på fyrverkeri hvis de har lys til det, men begrens oppskytingen til midnatt. Ikke to-tre dager før og etter.
  • Toffin

# 34. 30. des 2017 19:07
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 18:45
    Jeg er fremdeles ikke overbevist. Endre adverd for å få ett misserabelt liv hvis det er evolusjonært. Stakkar oss og de som kommer til.

Du kan da umulig mene at du vil få et miserabelt liv av å slutte med fyrverkeri?
    Dersom du mener det, -vil jeg påstå at du har feil fokus i livet.

• FunkyTurtle

# 35. 30. des 2017 19:18
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 19:07
    Du kan da umulig mene at du vil få et miserabelt liv av å slutte med fyrverkeri?
    Dersom du mener det, -vil jeg påstå at du har feil fokus i livet.

Det er snakk om å gjøre noe hyggelig, noe man har interesse for. Alt som er positivt rives bort. Det er generelt det jeg reagerer på. Hvordan folk lever livet er opp til hver enkelt:)

• Toffin

# 36. 30. des 2017 19:23
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 19:18
    Det er snakk om å gjøre noe hyggelig, noe man har interesse for. Alt som er positivt rives bort. Det er generelt det jeg reagerer på. Hvordan folk lever livet er opp til hver enkelt:)

Poenget er at det er mye vi slutte med fordi tidene forandrer seg og det blir umulig å fortsette med adferd som er skadelig. Da må man erstatte det hyggelige med noe annet hyggelig.
    At en må slutte med fyrverkeri er ikke det samme som at "Alt som er positivt rives bort."
    Det er bare å forberede seg først som sist, fyrverkeri som privat "hygge" vil bli borte om få år.

• Derailed

# 37. 30. des 2017 19:26 Jeg har to katter, og de bryr seg ikke. Ligger ved siden av meg på balkongen og sover mens rakettene skytes og de rører knapt på ørene. Men de er jo litt rare da
  • Sykkelruffen

# 38. 30. des 2017 19:29 Jeg tror neppe verden går under om man ikke får svidd av noe fyrverkeri.
  • FunkyTurtle

# 39. 30. des 2017 19:30
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 19:23
    Poenget er at det er mye vi slutte med fordi tidene forandrer seg og det blir umulig å fortsette med adferd som er skadelig. Da må man erstatte det hyggelige med noe annet hyggelig.
    At en må slutte med fyrverkeri er ikke det samme som at "Alt som er positivt rives bort."
    Det er bare å forberede seg først som sist, fyrverkeri som privat "hygge" vil bli borte om få år.
    [/sitat

Jeg er for privat hygge. Blir det straffbart fortsetter jeg:) uansett dere dyreeiere tror stadig at dyra deres ikke kan være en belastning for andre. Så blir det det spetakkelet fordi det sendes opp fyrverkeri 1 gang i året. Så skriver en at jeg ser kun til nasetippen? Men dere synes veldet er greier at vi må skrape av skit fra sko og får ekstraarbeid? Når jeg tok opp dette var det overhodet ingen dom skjønte hva jeg mente eller viste forståelse:/

• Toffin

# 40. 30. des 2017 19:35
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 19:30
    Jeg er for privat hygge. Blir det straffbart fortsetter jeg:) uansett dere dyreeiere tror stadig at dyra deres ikke kan være en belastning for andre. Så blir det det spetakkelet fordi det sendes opp fyrverkeri 1 gang i året. Så skriver en at jeg ser kun til nasetippen? Men dere synes veldet er greier at vi må skrape av skit fra sko og får ekstraarbeid? Når jeg tok opp dette var det overhodet ingen dom skjønte hva jeg mente eller viste forståelse:/

Du må da gjerne skaffe deg selv bøter for mitt vedkommende.
    "Jeg skal vise dem jeg"-holdning er imidlertid litt for 3-5-årings trassalder-aktig etter min smak.
    Men bevares, whatever rocks your boat

• FunkyTurtle

# 41. 30. des 2017 19:37
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 19:35
    Du må da gjerne skaffe deg selv bøter for mitt vedkommende.
    "Jeg skal vise dem jeg"-holdning er imidlertid litt for 3-5-årings trassalder-aktig etter min smak.
    Men bevares, whatever rocks your boat

Så det er riktig å ta i fra oss noe som betyr noe? Er du for utvisking av tradisjoner? Jeg viser ingen jeg. Hvordan vi feirer privat har da ingen ting med å vise andre.

• Toffin

# 42. 30. des 2017 19:40
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 19:37
    Så det er riktig å ta i fra oss noe som betyr noe? Er du for utvisking av tradisjoner? Jeg viser ingen jeg. Hvordan vi feirer privat har da ingen ting med å vise andre.

Jeg er for å fjerne tradisjoner dersom det ikke lenger er noe poeng i å beholde dem.
    Tradisjoner overlever ved at de tilpasses og endres.
    Og så må du slutte med å hevde at fyrverkeri betyr noe.
    Det er noe du prøver å overbevise deg selv om, -argumentene dine overbeviser nemlig ingen andre.

• Sacha_

# 43. 30. des 2017 19:42 (red. kl. 19:44)
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 19:30
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 19:23
    [/sitat

Har du ikke tanker for fugler og ville dyr ute i naturen? Tror du de synes det er morsomt med smell og gnistrende lys i mørket?

Jeg og synes fyrverkeri kan være flott, spesilelt når det er velorganisert og da som regel offentlig. Klarer meg fint med stjerneskudd selv.

• crownen

# 44. 30. des 2017 19:48 Høreklokker er en måte som fungerer så langt jeg vet litt merkelig men masse som er merkelig her på denne jord sette på musikk på en styrke som demper smellene og skal vel også gå har hatt en del dyr i familien og redde blir dem ikke forsøkt noe av ovennevnte men har vel hørt i fra enkelte att slike ting som beskrevet skal være beroligende
  • FunkyTurtle

# 45. 30. des 2017 19:56
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 19:40
    Jeg er for å fjerne tradisjoner dersom det ikke lenger er noe poeng i å beholde dem.
    Tradisjoner overlever ved at de tilpasses og endres.
    Og så må du slutte med å hevde at fyrverkeri betyr noe.
    Det er noe du prøver å overbevise deg selv om, -argumentene dine overbeviser nemlig ingen andre.

Jeg svarte bare på tiltale. Jeg har ikke som mål å overbevise andre. Poenget her var at ja du vet hva poenget er....