Forum

2708

innlogget

41308

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Voi voi

Nyttårsaften og våre kjære dyr!

30. des 2017 14:29 | Vist 2511 ganger. Hva gjør DU med dyra dine på nyttårsaften så de ikke blir redde? Har du noen gode råd? Om du ikke har dyr selv, kanskje du kjenner noen som finner på noe lurt?
  • FunkyTurtle

# 16. 30. des 2017 16:18 Det er kun en gang i året. Vi andre må se hundebæsj på fortau og privat eiendom 365 dager i året. Ingen nyttårsaften uten fyrverkeri
  • kattmedslips

# 17. 30. des 2017 16:23
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 16:18
    Det er kun en gang i året. Vi andre må se hundebæsj på fortau og privat eiendom 365 dager i året. Ingen nyttårsaften uten fyrverkeri

Jepp, straff dyrene fordi eierene ikke tar ansvar. Makes sense... 🤔🙄 (😷🔫)
  • FunkyTurtle

# 18. 30. des 2017 16:26
    kattmedslips skrev 30.12.17 kl. 16:23
    Jepp, straff dyrene fordi eierene ikke tar ansvar. Makes sense... 🤔🙄 (😷🔫)

Dere klager for en begivenhet kun 1 gang i året. Ser ikke at deres kjæledegge er en belastning for andre året rundt. Så snakk om å vise hensyn som det fint snakkes så mye om her inne. Gjelder tydeligvis de som har dyr. Andre teller ikke.

• Snerket

# 19. 30. des 2017 16:29
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 16:26
    Dere klager for en begivenhet kun 1 gang i året. Ser ikke at deres kjæledegge er en belastning for andre året rundt. Så snakk om å vise hensyn som det fint snakkes så mye om her inne. Gjelder tydeligvis de som har dyr. Andre teller ikke.
    The struggle is real...
  • Toffin

# 20. 30. des 2017 16:30

Du har en fungerende hjerne, evnen til å resonnere og endre adferd. Bruk den
    Det er ikke synd i deg om du må slutte med ting eller gi slipp på privilegier.
    Det er normalen, og slik det skal være.
    Hunder og katter har instinkter og er totalt avhengig av mennesket.

• FunkyTurtle

# 21. 30. des 2017 16:43
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 16:30
    Du har en fungerende hjerne, evnen til å resonnere og endre adferd. Bruk den
    Det er ikke synd i deg om du må slutte med ting eller gi slipp på privilegier.
    Det er normalen, og slik det skal være.
    Hunder og katter har instinkter og er totalt avhengig av mennesket.

Jeg endrer ikke adferd på grunn av dyr. Jeg endrer ikke atferd i forhold til privilegier. Normalen er vel etter hvert individ. At hunder og katter er totalt avhengig av mennesker er tull. Hadde vi ikke importert alle de artene så hadde vi sluppet det. Alle mennesker har lov til å tenke hva som rett for de og hva som skaper trivsel. Jeg håper det blir fyrverkeri i mange år framover.

• Controlfreak

# 22. 30. des 2017 17:29 Så var faenskapet igang utenfor her hvor jeg bor. avtar vell om ei uke når de har sprengt opp alt de har hamstra sammen. Natt og dag. Spennende for idiotene å sende opp natt og dag. Selvfølgelig får disse et kick ut av dette. Dyresadisme.
  • what_ever

# 23. 30. des 2017 17:35 Synes denne tråden som så mange andre her inne går langt ut over sidelinjen ift det som er det opprinnelige tema. Og om jeg tolker trådstarter riktig, så lurer han på hva vi gjør for å unngå at våre kjæledyr lider og/eller blir skremt på nyttårsaften.
    Vi blir alltid hjemme med dyra våre og søker å skape en trygg atmosfære her hjemme uten at vi selv benytter fyrverkeri.
    Vet det arrangeres ulike turer bort fra by og tettbebyggelse til steder der det ikke "smeller" eller "blinker". Kan være et alternativ.
    Mange velger å dope ned sine hunder/katter og hester. Jeg mener dette kun må være i nødstilfeller der en vet at dyret får panikk eller lignende når det avfyres fyrverkeri.
    En her inne som mener løsningen er å ta med dyrene ut slik at de kan se hvor det kommer fra og hva det er. Jeg er veldig skeptisk til denne løsningen. Kan gjøre verre skade. Vet om de som har hatt hunder som ikke har reagert på fyrverkeri har blitt skremt etter å ha vært med ut å opplevd det.
    Mitt aller beste råd er når en har skaffet seg dyr, så bli hjemme med det på nyttårsaften. Feste og herje kan vi gjøre uten fyrverkeri 364 dager i året ellers. Ta vare på dyra vi har skaffet oss.
    Så får vi heller synes synd på de stakkars villdyra på nyttårsaften.
  • Toffin

# 24. 30. des 2017 17:50
    Zitronenfalter skrev 30.12.17 kl. 15:10
    Du kan dope ned kjæledyret ditt. Det finnes tabletter som du kan kjøpe på apoteket. Mange som doper ned hundene og sikkert kattene sine også på nyttårsaften. Du blander det i maten, så sovner de som en stein....🐶🐈😴

Hunden kan bli mer redd av medisiner.

Og folk som gir dyrene sine medisin ment for mennesker, utsetter dyrene sine for potensiell livsfare.
    Paracet og Ibux kan være dødelig for dyr.

• Toffin

# 25. 30. des 2017 17:52
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 16:43
    Jeg endrer ikke adferd på grunn av dyr. Jeg endrer ikke atferd i forhold til privilegier. Normalen er vel etter hvert individ. At hunder og katter er totalt avhengig av mennesker er tull. Hadde vi ikke importert alle de artene så hadde vi sluppet det. Alle mennesker har lov til å tenke hva som rett for de og hva som skaper trivsel. Jeg håper det blir fyrverkeri i mange år framover.

Det er ikke noe ukjent fenomen at enkelte ikke bruker sine evolusjonære fortrinn.
    Evne til å endre adferd er nettopp det, et evolusjonært fortrinn.

• FunkyTurtle

# 26. 30. des 2017 18:45
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 17:52
    Det er ikke noe ukjent fenomen at enkelte ikke bruker sine evolusjonære fortrinn.
    Evne til å endre adferd er nettopp det, et evolusjonært fortrinn.

Jeg er fremdeles ikke overbevist. Endre adverd for å få ett misserabelt liv hvis det er evolusjonært. Stakkar oss og de som kommer til.

• grosin

# 27. 30. des 2017 18:49
    FunkyTurtle skrev 30.12.17 kl. 18:45
    Jeg er fremdeles ikke overbevist. Endre adverd for å få ett misserabelt liv hvis det er evolusjonært. Stakkar oss og de som kommer til.

Mener du da å si at å sette dyrevelferd foran gleden over fyrverkeri, vil gi deg et misserabelt liv?

• A Coral Room

# 28. 30. des 2017 18:53

Er du i det hele tatt i stand til å se lenger enn din tilsynelatende svært så korte nesetipp?
  • FunkyTurtle

# 29. 30. des 2017 18:57
    grosin skrev 30.12.17 kl. 18:49
    Mener du da å si at å sette dyrevelferd foran gleden over fyrverkeri, vil gi deg et misserabelt liv?

1 gang i året må det være lov å feire med fyrverkeri. Hva med menneskevelferd? Naboer som ikke vil ha katter i Hagen sin? Tigging? I borettslag har sandkasser for barn blitt fjerna pga kattedritt. Er det fear? Vi har fortau med hundelort og til og med hundelort i hager. Hundeeiere som ikke gidder å kaste hundeposer i offentlige søppelkasser eller sine egne. Bruker husholdningene sine. Hva med de sim er allergiske? Jo du, kun en gang i året må det kunne være lov å feire med brask og smell.

• FunkyTurtle

# 30. 30. des 2017 18:59
    Sykkelruffen skrev 30.12.17 kl. 18:53
    Er du i det hele tatt i stand til å se lenger enn din tilsynelatende svært så korte nesetipp?

Rette til å si det!