Forum

2695

innlogget

42017

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Voi voi

Nyttårsaften og våre kjære dyr!

30. des 2017 14:29 | Vist 1556 ganger. Hva gjør DU med dyra dine på nyttårsaften så de ikke blir redde? Har du noen gode råd? Om du ikke har dyr selv, kanskje du kjenner noen som finner på noe lurt?
  • XO

# 106. 31. des 2017 17:35 (red. kl. 17:39) Det er verdt å merke seg at det er noe få debattanter som alltid kommer i krangel med andre og som lett tyr til karakteristikker av motdebattanter.

Det synes å være helt umulig å føre en debatt uten ekstreme utglidninger og negative karakteristikker.

Men slik er det man ønsker å ha forum, og det er noen få som bestemmer hva man skal mene om det meste, og det godtas av moderatorene.

Så man har egentlig ingen ting å klage over om man ønsker å delta på forum. Ser man på lignende forum hos nettavisene så er det ofte slik at den som roper høyest og skaper mest støy vinner.

Hjemme hos oss kan både katt og hund ta det med ro da ingen av oss verken har kjøpt fyrverkeri eller det er noen som skal sende opp. Men litt bråk blir det selvsagt når 14 personer skal ønske det nye året velkommen. Mot hyggelig festing er det heldigvis ikke noen politisk korrekte som har lagt ned forbud ennå.

Og for ordens skyld så er jeg fullstendig mot fyrverkeri, både pga problemene det medfører for dyr, de skader mennesker utsettes for og de materielle skadene det kan medføre.

• grosin

# 107. 1. jan 2018 00:11 Velsignet fredelig nyttår her. Det er vel omtrent 20 hus i denne grenda jeg bor, og ikke en eneste rakett å se.
    Riktig nok er det noe romling fra redneck's oppe i lia her, men det er så fjernt at det forstyrrer hverken folk eller fe.
  • Lord Lolindir

# 108. 1. jan 2018 00:27
    grosin skrev 01.01.18 kl. 00:11
    Velsignet fredelig nyttår her. Det er vel omtrent 20 hus i denne grenda jeg bor, og ikke en eneste rakett å se.
    Riktig nok er det noe romling fra redneck's oppe i lia her, men det er så fjernt at det forstyrrer hverken folk eller fe.

Bare noe fyrverkeri spredte steder rundt fjorden her jeg bor. Ikke noe høye smell, siden det var minst en halv kilometer til det nærmeste. Katta her var mest nysgjerrig, satt i fanget mitt og kikket på i ett minutt elns, så gikk han for å spise av matfatet.

• idefix

# 109. 1. jan 2018 00:36 gamle jenta gjemmer seg bak sofaen, yngste mann sitter i vinduet og ser på. holder meg i heimen uten å gjøre noe mere med/for pusene.
  • Aladdin

# 110. 1. jan 2018 02:52 Valpen min taklet sitt første nyttår bedre enn forventet, bjeffet og skalv litt til å begynne med, men klappet han og sa at det gikk bra - så han la seg å sov
  • gre18cce

# 111. 1. jan 2018 03:12 Min gode hund som har passert 13 har alltid vært livredd for nyttårsaften , torden og støvsuger..
    Men for 2 mnd siden så forsvant hørselen og i kveld så har alt gått fredelig for seg.

Var nesten rart/trist å se alt lys på himmelen og smell uten at den 30 kilos hunden på død og liv skulle opp i fanget mitt.

• heyho

# 112. 1. jan 2018 03:40 Her har det vært 8,5 time med usikker bjeffing for å glede de som ikke overlever uten smell.... Nå har hun omsider besvimt før det blir holdt gående til slutten av februar.... Oh joy!
  • AlexanderA

# 113. 1. jan 2018 05:24
    Vaelen skrev 30.12.17 kl. 14:42
    Raketter er ulovlig. Det er allerede avskaffet.

Når det gjelder fyrverkeri generelt så synes jeg det er like greit å ha en offentlig arrangert oppskytning, som da gjerne er både langvarig og mye mer spektakulær enn å fyre opp noen batterier ute i gata :)

Helg enig :)

• ass4man

# 114. 1. jan 2018 10:15 skaff dere gullfisk! Eller ordentlige barn.

(hvor mange som har dyr i tette strøk lufter dette med nabo'n før anskaffelse, hvor mange får ett dyr som passer til sin egen hverdag og ikke status eller andre faktorer)

Bikkja til nabon ødelegger veeldig når jeg har vært på natt.

• ass4man

# 115. 1. jan 2018 10:16
    Sykkelruffen skrev 30.12.17 kl. 14:31
    Når vi hadde bikkje dro vi på hytta slik at den slapp å få nervøs sammenbrudd. Jeg hater - HATER - alt som smeller. Blir jo like vettskremt som det bikkja ble. Men folk synes jo det er helt innafor å brenne opp pengene sine, så......

skal man ha dyr så...

• bilde

# 116. 1. jan 2018 10:28
    ass4man skrev 01.01.18 kl. 10:15
    skaff dere gullfisk! Eller ordentlige barn.

(hvor mange som har dyr i tette strøk lufter dette med nabo'n før anskaffelse, hvor mange får ett dyr som passer til sin egen hverdag og ikke status eller andre faktorer)

Såkalte ordentlige barn er jo mye mer plagsomme for naboer. Det er jo de som tenker å få unger som burde sjekke med naboene om det var greit.
  • Sykkelruffen

# 117. 1. jan 2018 10:39
    ass4man skrev 01.01.18 kl. 10:16
    skal man ha dyr så...

.....må man forholde seg til at mange mangler vett.....
  • idefix

# 118. 1. jan 2018 10:57
    ass4man skrev 01.01.18 kl. 10:15
    kanskje de som jobber ugunstige tider burde finne seg dertil egnet bolig. Bor man i et hus med flere boligenheter vil det som rehel oppstå lyder som ikke passer døgnrytmen.
  • FunkyTurtle

# 119. 1. jan 2018 12:12
    Sykkelruffen skrev 01.01.18 kl. 10:39
    .....må man forholde seg til at mange mangler vett.....

For man skal ikke ta hensyn til andre enn de man er seg lik! Egoist. Da tenker jeg ikke fyrverkeri.

• Toffin

# 120. 1. jan 2018 12:29 (red. kl. 12:31)
    FunkyTurtle skrev 01.01.18 kl. 12:12
    For man skal ikke ta hensyn til andre enn de man er seg lik! Egoist. Da tenker jeg ikke fyrverkeri.

Det er fyrverkeri tråden handler om.
    Og det er i den konteksten du kaller en annen "Egoist".
    Ikke prøv å late som om det handler om noe annet enn din reaksjon på vedkommende sine meninger i denne tråden.