Forum

2147

innlogget

41280

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Voi voi

Nyttårsaften og våre kjære dyr!

30. des 2017 14:29 | Vist 2533 ganger. Hva gjør DU med dyra dine på nyttårsaften så de ikke blir redde? Har du noen gode råd? Om du ikke har dyr selv, kanskje du kjenner noen som finner på noe lurt?
  • A Coral Room

# 1. 30. des 2017 14:31 Når vi hadde bikkje dro vi på hytta slik at den slapp å få nervøs sammenbrudd. Jeg hater - HATER - alt som smeller. Blir jo like vettskremt som det bikkja ble. Men folk synes jo det er helt innafor å brenne opp pengene sine, så......
  • Mirromurr

# 2. 30. des 2017 14:33 Raketter er luksus. Avskaff det i tettbebygde strøk.
  • Vaelen

# 3. 30. des 2017 14:42
    Mirromurr skrev 30.12.17 kl. 14:33
    Raketter er luksus. Avskaff det i tettbebygde strøk.

Raketter er ulovlig. Det er allerede avskaffet.

Når det gjelder fyrverkeri generelt så synes jeg det er like greit å ha en offentlig arrangert oppskytning, som da gjerne er både langvarig og mye mer spektakulær enn å fyre opp noen batterier ute i gata :)

• Lord Lolindir

# 4. 30. des 2017 14:44 Katta her i huset bryr seg ikke. Det er såpass langt til nærmeste nabo at den ikke hopper opp i vinduet for å se en gang.
  • Mirromurr

# 5. 30. des 2017 14:46
    Vaelen skrev 30.12.17 kl. 14:42
    Raketter er ulovlig. Det er allerede avskaffet.

Når det gjelder fyrverkeri generelt så synes jeg det er like greit å ha en offentlig arrangert oppskytning, som da gjerne er både langvarig og mye mer spektakulær enn å fyre opp noen batterier ute i gata :)

Joda, jeg vet det, men det folk bruker rundt om er en salig blanding av lovlig og ulovlig. Derfor sier jeg raketter.

• Toffin

# 6. 30. des 2017 15:03 (red. kl. 15:03) Garbo gjemmer seg i et av skapene i walk-in-garderoben i 1.etasje og blir der til det har gitt seg.
  • Einstein 1961

# 7. 30. des 2017 15:06 Milo og jeg kommer til å sitte i sofaen og kose vårs med TV og god mat. Store smell bjeffer han litt på, mens kraftige lys må undersøkers fra hans faste plass i stuevinduet. Sjelden noen problemer der i gården.
    vedlegg
  • Controlfreak

# 8. 30. des 2017 15:09 Faenskapen må forbys. Bare tilbakestående og psykopat sadister som liker å stresse og plage dyr kan like fyrverkeri.
    Pyro bråk. Vulgært. Huff.
  • Zitronenfalter

# 9. 30. des 2017 15:10 (red. kl. 15:10) Du kan dope ned kjæledyret ditt. Det finnes tabletter som du kan kjøpe på apoteket. Mange som doper ned hundene og sikkert kattene sine også på nyttårsaften. Du blander det i maten, så sovner de som en stein....🐶🐈😴
  • Toffin

# 10. 30. des 2017 15:21 (red. kl. 15:22)
    Zitronenfalter skrev 30.12.17 kl. 15:10
    Du kan dope ned kjæledyret ditt. Det finnes tabletter som du kan kjøpe på apoteket. Mange som doper ned hundene og sikkert kattene sine også på nyttårsaften. Du blander det i maten, så sovner de som en stein....🐶🐈😴

Det ville ikke skadet om selvsentrerte utgaver av homo sapiens reduserte sine egoistiske aktiviteter og i stedet begynte å leve mer i takt med sine omgivelser og vise hensyn til naturen og andre dyrearter.
    Det er ikke slik at vi lever så stakkarslige og triste liv at vi fortjener et fyrverkeri for å markere slutten på et år. Særlig ikke siden det åpenbart er til ugunst for alle andre.

• Bambibolla1

# 11. 30. des 2017 15:23 Hunden min pleide å gjemme seg under sofaen til det var over.
  • Snerket

# 12. 30. des 2017 15:42 I år har vi ei veldig søt blandingstispe på fire måneder i hus som aldri har sett eller hørt fyrverkeri, og et veldig godt tips vi har fått av en av norges beste veterinærer er å ta henne med UT på nyttårsaften slik at hun selv kan se hvor smellene kommer fra og at det ikke er farlig. Et veldig godt tips som jeg kjenner flere som har gode erfaringer med.

Anbefaler alle dere der ute med hunder å prøve dette.

• Toffin

# 13. 30. des 2017 15:48
    Snerket skrev 30.12.17 kl. 15:42
    I år har vi ei veldig søt blandingstispe på fire måneder i hus som aldri har sett eller hørt fyrverkeri, og et veldig godt tips vi har fått av en av norges beste veterinærer er å ta henne med UT på nyttårsaften slik at hun selv kan se hvor smellene kommer fra og at det ikke er farlig. Et veldig godt tips som jeg kjenner flere som har gode erfaringer med.

Anbefaler alle dere der ute med hunder å prøve dette.

Det er åpenbart i motstrid til rådene både fra Dyrebeskyttelsen i Norge og NOAH.

• Snerket

# 14. 30. des 2017 15:54
    Toffin skrev 30.12.17 kl. 15:48
    Det er åpenbart i motstrid til rådene både fra Dyrebeskyttelsen i Norge og NOAH.
    Ok. Jeg og de jeg kjenner har ihvertfall gode erfaringer med det. Og ingen hunder som er redde når smellene kommer.
  • A Coral Room

# 15. 30. des 2017 16:00
    Zitronenfalter skrev 30.12.17 kl. 15:10
    Du kan dope ned kjæledyret ditt. Det finnes tabletter som du kan kjøpe på apoteket. Mange som doper ned hundene og sikkert kattene sine også på nyttårsaften. Du blander det i maten, så sovner de som en stein....🐶🐈😴

Hvorfor skal man dope ned dyr fordi noen ikke klarer å bruke vettet?