Forum

1784

innlogget

42015

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Charless

Bifile som svinger mellom kjønn?

25. des 2017 02:11 | Vist 1809 ganger. Jeg er bifil, men merker at jeg i mindre og mindre grad tenner på kvinner. Jeg hadde sex med en flott kvinne i dag, men uten at jeg ble spesielt kåt av det. Det var rett og slett "kjedelig". Jeg har mer lyst på en mann, men det er en stund siden jeg var med en mann.

I hvor stor grad opplever andre bifile denne svingningen mellom mann og kvinne?

• Humoristen

# 1. 25. des 2017 02:16 Det svinger veldig. Er mest ute etter personlighet, ikke kjønn.
  • FrankiHelleland

# 2. 25. des 2017 03:08 (red. kl. 03:10) Jo mer man forholder seg til en sexual partner, jo mer forlystelse får man på det motsatte. Grunnet det fullendte behovet eller ønsket ikke blir dekket. Kjenner på den selv. Men hos meg, er ikke sexualitet avgjørende. Jeg er mer avhengig den sosiale samkvem faktoren enn sexualiteten i seg selv. Selvfølgelig opplever jeg kåthet på det ene eller andre planet i tide og i utide, men jeg vil heller oppleve fortrolighet og sikkerhet for både meg og mi(-n) neste, enn å forkludre forholdet mulighet for sjalusidrama og alt det der....
    Får dekket det meste av mine behov gjennom bilder eller videoer på nett i så måte.
    Er man i et forhold, er åpen dialog med sin partner det eneste ultimate. Sjalusidrama er noe jeg, for alt i verden, vil unngå.
    Worst case scenario; Sjalusidrama har endt med drap. Ikke helt å ettertrakte.
  • enebo

# 3. 25. des 2017 06:41 God sex er med et annet menneske, og en forutsetning er tillit til hverandre, aksept for den andres behov og gjensidig tenning. Mangler noe av dette, blir mange litt skuffet over opplevelsen. Slik gammel kunnskap var: «post coitum omne animal triste est sive gallus et mulier, which means 'After sex all animals are sad except for roosters and women'. It is attributed to the Greek doctor and philosopher, Galen.»

Dessuten er det hormonelle endringer som skjer i kvinners overgangsalder, og som gir redusert sexbehov for noen kvinnelige partnere. Det er kanskje derfor mange menn får et økende behov for sex med andre menn når kvinnelige partnere ikke lenger blir like attraktive som de var før overgangsalderen.

• B82

# 4. 25. des 2017 07:58 Kan godt ha sex med det motsatte kjønn, selv om alle vet jo at det mannlige kjønn er de deiligste.. Spørsmålet var?
  • sove sammen

# 5. 25. des 2017 08:46 Min erfaring er annerledes. Jeg har en hetero overvekt, og er helt sikker på at den vil fortsette. Jeg definerer meg derfor som biseksuell, ikke bifil. Jeg har diskutert det med et par menn som tidligere hadde det omtrent på denne måten, og som ikke kunne drømme om at dette ville forandre seg. Men det gjorde det. De havnet i en klar homoidentitet. Likevel er jeg helt sikker på at det ikke vil skje meg. Jeg har til gode å forelske meg i en mann
  • B82

# 6. 25. des 2017 09:08 Allikevel "sove sammen"🙄
  • sove sammen

# 7. 25. des 2017 09:12 Allikevel sove sammen....er det noen motsetning i det?
  • B82

# 8. 25. des 2017 09:51 Nei sikkert ikke
  • B82

# 9. 25. des 2017 11:38
    B82 skrev 25.12.17 kl. 09:51
    Nei sikkert ikke

Nei skjønner bare ikke vitsen med å sove sammen med en mann med mindre man ønsker noe mer. *fyllevas* er sikkert noe lurt jeg ikke skjønner her :) beklager det i tilfelle

• enebo

# 10. 25. des 2017 11:47
    B82 skrev 25.12.17 kl. 11:38
    Nei skjønner bare ikke vitsen med å sove sammen med en mann med mindre man ønsker noe mer. *fyllevas* er sikkert noe lurt jeg ikke skjønner her :) beklager det i tilfelle

Det er ikke alltid vi forstår andre bare utfra oss selv. De fleste av oss har både like og ulike erfaringer sammenlignet med andre. Sex er ikke bare kjønnsdeler i bevegelse. For noen er det viktig med hudkontakt og den åpenhet det er å dele seng med et medmenneske.

En behøver ikke beklage fyllevas eller fyllerør. Som kjent er det fra fulle folk og småbarn at en får høre noen sannheter i tillegg til det noen helst glemmer å ha sagt i en god rus dagen derpå.

• B82

# 11. 25. des 2017 11:52
    enebo skrev 25.12.17 kl. 11:47
    Det er ikke alltid vi forstår andre bare utfra oss selv. De fleste av oss har både like og ulike erfaringer sammenlignet med andre. Sex er ikke bare kjønnsdeler i bevegelse. For noen er det viktig med hudkontakt og den åpenhet det er å dele seng med et medmenneske.

En behøver ikke beklage fyllevas eller fyllerør. Som kjent er det fra fulle folk og småbarn at en får høre noen sannheter i tillegg til det noen helst glemmer å ha sagt i en god rus dagen derpå.

Jeg har stor respekt for at andre ikke ser ting som jeg ser det, fyllerør? absolutt. Det er jul :) Siden jeg ikke har noe godt å si velger jeg å holde kjeft, god jul, lykke til ? fin rus idag :D

• sove sammen

# 12. 25. des 2017 15:04 Det er ganske interessant, og ganske trist, at vi som er bi (i en eller annen grad) er mindre akseptert på Gaysir. Vi er liksom ikke helt godtatt av alle. I grunnen merkelig når man tenker på den kampen homofile har ført for annerkjennelse, at de som er "light" ikke alltid blir sett på med blide øyne.

Selv om man kanskje ikke alltid forstår hvordan andre tenker og har det, er det ok om folk aksepterer at andre er/tenker/føler annerledes.

• 73WR

# 13. 25. des 2017 15:35 Er ikke essensen av biseksualitet nettopp denne svingning mellom kjønn?
  • 0rest_

# 14. 25. des 2017 16:51
    sove sammen skrev 25.12.17 kl. 15:04
    Det er ganske interessant, og ganske trist, at vi som er bi (i en eller annen grad) er mindre akseptert på Gaysir. Vi er liksom ikke helt godtatt av alle. I grunnen merkelig når man tenker på den kampen homofile har ført for annerkjennelse, at de som er "light" ikke alltid blir sett på med blide øyne.

Selv om man kanskje ikke alltid forstår hvordan andre tenker og har det, er det ok om folk aksepterer at andre er/tenker/føler annerledes.

Som vi har sagt maange ganger før: det er vel bare å innse at homofile er akkurat like lite/mye rause som "folk flest". Uansett: hvorfor skal man på død og liv bli "helt godtatt av alle"? det er jo langt ifra heller alle homofile som godtar ( i betydningen liker) alle andre homofile. Og er det nå nødvendigvis slik at alle bifile godtar homofile? jeg har da hørt litt av hvert fra den kanten og..på samme måte som jeg har hørt det fra homofile om andre homofile, som etter deres mening har en feil/umoralsk/whatever livsstil. Så ikke slå dette opp større enn det det er.. intoleranse forekommer i ALLE leire, både hos homofile,heterofile og bifile. Prøv heller å glede deg over de kontaktene du treffer og som godtar deg sånn som DU er.

• sove sammen

# 15. 25. des 2017 16:54 Joda, det kan du ha rett i. en jeg synes faktisk det hadde vært ok med litt mer toleranse nettopp her inne.

Når det er sagt, jeg har absolutt hatt dialoger med hyggelige folk her også. Truffet et par av dem også.