Forum

2051

innlogget

42037

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Zolex

Kvelden før kvelden

23. des 2017 19:28 | Vist 501 ganger. Det er kvelden før kvelden i kveld. Hvordan lader du opp til morgendagen? Er det siste innspurt i å pakke i gaver, matlaging/baking, klesvask, julefilmer eller julemusikk som tar opp kvelden hos deg? Har du noen tradisjoner for kvelden før kvelden du holder gående, eller tar du det som det kommer?

• Danie1

# 1. 23. des 2017 19:30 Prokrastinerer alt det der til det er en time til jeg må dra. 🌚👌🏻
  • Henrik3

# 2. 23. des 2017 19:31 Ingen tradisjoner. Jeg ønsker bare at det hele blir fort overstått, slik at vi slipper alt lykkepresset og alt gnålet om pakker vi ha fått.
  • Zolex

# 3. 23. des 2017 19:33 Siste gave ble sendt avgårde tidligere i dag, klærne er klare for i morgen, rommet er ryddet og vasket, og jeg står ikke for mat etter drikke i morgen, så her er det filmer og julemusikk som gjelder. Har akkurat sett Harry Potter og Mysteriekammeret, og etter å ha fått i meg noe mat skal jeg sette meg godt til rette i godstolen og se å Hjelp, det er juleferie!
  • Toffin

# 4. 23. des 2017 19:33 Sånn omtrent når "Kvelden før kvelden" starter på NRK1 pleier jeg å sitte ved spisebordet og pusse sølvtøy.
    Det siste jeg tenkte jeg skulle kjøpe før jeg dro ut i dag, -var sølvpuss.
    Det jeg glemte å kjøpe var sølvpuss.

Så i stedet sitter jeg med et stort glass San Tiago rødvin, dvs. det er glass nr. to og tilværelsen er i ferd med å bli temmelig bedug...behagelig

• Henrik3

# 5. 23. des 2017 19:34
    Zolex skrev 23.12.17 kl. 19:33
    Siste gave ble sendt avgårde tidligere i dag, klærne er klare for i morgen, rommet er ryddet og vasket, og jeg står ikke for mat etter drikke i morgen, så her er det filmer og julemusikk som gjelder. Har akkurat sett Harry Potter og Mysteriekammeret, og etter å ha fått i meg noe mat skal jeg sette meg godt til rette i godstolen og se å Hjelp, det er juleferie!

Hmm, du er håpløs Håper julaften blir bra da.
  • Zolex

# 6. 23. des 2017 19:38
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 19:34
    Hmm, du er håpløs Håper julaften blir bra da.
    Jeg har gått og trippet i flere dager. For to år siden feiret jeg med min "amerikanske familie", og i fjor var det bare pappa, broren min og meg, så jeg har ventet i flere år på en julefeiring med hele familien Jeg bryr meg ikke så mye om gavene (håper dog jeg får en ny barbermaskin og/eller billetter til omkampen, men det er alt jeg ønsker meg), men det blir veldig fint å ha en kveld sammen med mamma og pappa, mormor, tante, onkel og søskenbarn, det er ikke så ofte vi er så mange sammen lenger.
  • Solav

# 7. 23. des 2017 19:47 Ingen tradisjoner her i huset, jula er og blir oppskrytt. MEN naboene mine i grenda her jeg bor brukes å treffes etter Grevinnen og hovmesteren er ferdig, og ta en skål og ønske hverandre god jul. Og det er en fin tradisjon,
  • crownen

# 8. 23. des 2017 19:47 ingen god erfaring med jula og er ikke religiøs så tar de helt som vanlig og blir ikke store sakene ut av denne dagen
  • Zitronenfalter

# 9. 23. des 2017 19:53 Julefest på låven med nissene i kveld. I morgen sove, så matorgie om kvelden.🎅👍
  • SplashBoy

# 10. 23. des 2017 19:59 jeg drikker meg snytings og gjør meg klar til å møte opp i familiekjerka rundt midnatt. Usikker om jeg skal ta med meg poppers, da jeg er usikker på homovibbene jeg får fra presten
  • Metallica

# 11. 23. des 2017 20:14 Har avlevert julegavene i dag, lagt pinnekjøttet i vann og om litt Grevinnen og Hovmesteren.
    Det er sånn standard ting på lille julaften her.
  • Sin22

# 12. 23. des 2017 20:27 Brukt dagen på siste ærender, kjøpt inn julestjerne etc
    og nå Er det en middag straks før kvelden skal bli brukt til å se Grinchen senere :)
  • Mirromurr

# 13. 23. des 2017 20:34 Alle pakker er pakka inn, ribba er krydra, pinnekjøttet i vann, kålrabistappen ferdig (nesten) og multene på tining. Blir en bra dag i morgen. Spise og åpne pakker før gubben skal på nattevakt. Og tre nøtter til Askepott. Julen til reisestjernen. Walt Disney og julehefter. Brød med sylte. Kald ribbe etterpå.
  • Bambibolla1

# 14. 23. des 2017 20:38 Jeg må lage dessertene til middagen i morgen for det er alltid min oppgave når det er jul.
  • Lord Lolindir

# 15. 23. des 2017 20:55 Jeg gleder meg til å ta bilde av juletreet med pakkene under hos mine foreldre i morgen. Nesten ingen gaver. For første gang på 27 elns er det bare meg, min bror og våre foreldre. Ingen av oss bryr oss om julegaver. Ene dattera mi, og barnebarnet mitt er i USA, den andre dattera mi kommer innom på middag 2. juledag. Så veldig rolig jul, må jeg si.