Forum

1569

innlogget

42015

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • !!!brandy

Åhh, tusen takk for julegave(shit, har ikke kjøpt noe selv)

22. des 2017 16:26 | Vist 608 ganger. Heldige meg har i dag fått julegave fra 4 kollegaer, jeg hadde ikke tenkt så langt å kjøpe noe til de. Det kom helt overraskende , ja det kom som julenissen i kjerringa for å si det sånn. Hva gjør man i slik situasjon? Kjøper noe tilbake å gi over nyttår? Det syns jeg blir litt feil. Jeg takket og sa jeg satte pris på oppmerksomheten, men at jeg selv ikke hadde noe tilbake, sa det som det var. Men de sa at det var for å vise at de satte pris på meg og de ikke ville hs noe tilbake. Har du stående noen unisex julegaver på lur til slike hendelser?
  • Lord Lolindir

# 1. 22. des 2017 16:29 En flaske vin når de kommer på jobb igjen over nyttår.
  • Søkt

# 2. 22. des 2017 16:29 Det lønner seg å ha noen twist på innerlomma.
  • gre18cce

# 3. 22. des 2017 16:34 En gir ikke for å få , du fikk egentlig dobbelt opp med gaver når de i tillegg sier at dem gjør det for at dem setter pris på deg :-)

Jeg gir selv til noen " kjente " , om det ikke er noe pakke tilbake så har det ingenting å si , jeg syns det er hyggelig å gi noe jeg har brukt litt tid på .... og ikke noe hastverk bare for samvittighetens skyld.

• serenitynoire

# 4. 22. des 2017 16:34 Hvis de har sagt at de ikke vil ha noe tilbake, så trenger du ikke å stresse. Om det var viktig for dem å få kunne de spurt tidligere om du kunne tenkt deg å bytte gaver med dem.
  • SimenGutten

# 5. 22. des 2017 16:36
    Søkt skrev 22.12.17 kl. 16:29
    Det lønner seg å ha noen twist på innerlomma.

Det er vell svaret ditt på flere spørsmål det 😉

• Zitronenfalter

# 6. 22. des 2017 18:26 Nei, jeg har sluttet å kjøpe julepresanger, og har sagt ifra at jeg ikke vil ha noe julepresang ifra noen andre heller ( utrolig deilig, å slippe alt kjøpepresset) , men får jeg en presang av noen, så bukker jeg og takker for den selvfølgelig.🎅
    vedlegg
  • NewChapter

# 7. 22. des 2017 19:28 Nei, man må ikke gi noe tilbake, og du skal ikke føle på akkurat det. Jeg selv gir gaver til flere venner jeg vet at ikke gir gaver, kun fordi jeg synes det er koselig å gi en oppmerksomhet. Dersom man gir en gave med forventning om å få noe tilbake så blir det jo helt feil.

Min personlige tanke rundt det ihvertfall.

• Kjøttmeis

# 8. 22. des 2017 21:18
    !!!brandy skrev 22.12.17 kl. 16:26
    Heldige meg har i dag fått julegave fra 4 kollegaer, jeg hadde ikke tenkt så langt å kjøpe noe til de. Det kom helt overraskende , ja det kom som julenissen i kjerringa for å si det sånn. Hva gjør man i slik situasjon? Kjøper noe tilbake å gi over nyttår? Det syns jeg blir litt feil. Jeg takket og sa jeg satte pris på oppmerksomheten, men at jeg selv ikke hadde noe tilbake, sa det som det var. Men de sa at det var for å vise at de satte pris på meg og de ikke ville hs noe tilbake. Har du stående noen unisex julegaver på lur til slike hendelser?

Har du en lederstilling?

• 73WR

# 9. 22. des 2017 22:53
    Søkt skrev 22.12.17 kl. 16:29
    Det lønner seg å ha noen twist på innerlomma.

Søkt.

• Sacha_

# 10. 22. des 2017 23:42
    NewChapter skrev 22.12.17 kl. 19:28
    Nei, man må ikke gi noe tilbake, og du skal ikke føle på akkurat det. Jeg selv gir gaver til flere venner jeg vet at ikke gir gaver, kun fordi jeg synes det er koselig å gi en oppmerksomhet. Dersom man gir en gave med forventning om å få noe tilbake så blir det jo helt feil.

Min personlige tanke rundt det ihvertfall.

Fin innstilling du har,synes jeg.

Jeg gir ikke julegaver og har sagt fra så jeg får ingen heller. I år skal jeg gi noen gaver tilnoen barn i familien hvor jeg skal være julaften, det er alt. Vi voksne gir ikke gaver til hverandre.

Min problemstilling er julekort. Jeg får noen før jul og pleier å svare i januar året etter!

• crownen

# 11. 23. des 2017 00:00 dem som gir dem gir enkelt og greit er slik selv liker og glede og gi noe men forlanger ikke og få noe tilbake eller fikk en telefon i fra en venn i dag som var litt skuffet over seg selv på grunn av att han var blakk og hadde ikke penger til og kjøpe noe tilbake men sa de ikke gjorde noe får se åssen dette går på ny året så skulle de vel dukke opp noe .

Tror dem som får gaver av meg vet att de ikke er noe farlig om dem ikke kjøper noe tilbake og vet jeg setter kun pris på og gi og glede og håper gavene faller i smak

• Kamfer

# 12. 23. des 2017 03:26 Dersom noen gir meg julegave, sier jeg høflig takk og ønsker dem god jul.

Jeg eier ikke kjøpepress eller forpliktelse til å måtte gi noe til andre enn de jeg har på listen min

God Jul 🎅

• SplashBoy

# 13. 23. des 2017 19:10 jeg har sluttet å hastekjøpe gaver når jeg har fått gaver fra noen man vanligvis ikke bytter gaver med. Viss du ikke kjøper noe til de så slutter de garantert med det. Er veldig effektivt og slettes ikke frekt å ikke gi gave tilbake.
  • gre18cce

# 14. 23. des 2017 23:53 Regner med disse kjeltringene ikke var fornøyd med pakken :-)

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-lokket-ettersokte-med-gratis-gavekurv---arresterte-21-stykker-pa-to-dager/69211909

(Dagbladet): Da politietterforskerne fra South Yorkshire i England etter en lang tids leting gikk lei av å jakte på byens skurker, fikk de en god idé. I stedet for å prøve å finne dem, ville de la lovbryterne komme til seg. Det skriver Yorkshire Post.

For å lykkes med det, sendte de gjerningsmennene falske julekort. På kortene stod det at de hadde vunnet en gratis gavekurv. Kortet lovet dem godsaker som vin og julepudding, og at den ville bringe mottagerne «juleglede og minneverdige øyeblikk ved spesielle anledninger».

Det eneste de trengte å gjøre var å vente på at den skulle ankomme destinasjonen; oppholdsstedene deres. Da ringeklokken ringte ble de derimot ikke møtt av juleglede, men av arrestasjonsordrer. Deretter gikk de strake veien til retten.

• SplashBoy

# 15. 23. des 2017 23:57
    gre18cce skrev 23.12.17 kl. 23:53
    Regner med disse kjeltringene ikke var fornøyd med pakken :-)

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-lokket-ettersokte-med-gratis-gavekurv---arresterte-21-stykker-pa-to-dager/69211909

(Dagbladet): Da politietterforskerne fra South Yorkshire i England etter en lang tids leting gikk lei av å jakte på byens skurker, fikk de en god idé. I stedet for å prøve å finne dem, ville de la lovbryterne komme til seg. Det skriver Yorkshire Post.

For å lykkes med det, sendte de gjerningsmennene falske julekort. På kortene stod det at de hadde vunnet en gratis gavekurv. Kortet lovet dem godsaker som vin og julepudding, og at den ville bringe mottagerne «juleglede og minneverdige øyeblikk ved spesielle anledninger».

Det eneste de trengte å gjøre var å vente på at den skulle ankomme destinasjonen; oppholdsstedene deres. Da ringeklokken ringte ble de derimot ikke møtt av juleglede, men av arrestasjonsordrer. Deretter gikk de strake veien til retten.

høres ut som en falsk historie. De visste jo hvor tyvene bodde, og det er lett å få en ransakelsesordre. Garantert en falsk historie som skal få oss til å kjøpe avisen og dra på smilebåndet