Forum

1790

innlogget

42049

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Flaskepost

Hva er ditt beste juleminne?

22. des 2017 07:06 (red. kl. 07:13) | Vist 553 ganger. Som liten pjokk var min mor, far, bror og jeg ofte samlet til julefeiring langt avsted ute et sted på de syv hav. Fatter var sjøkaptein på en oljetanker, i de dager, og det var til tider lettere å samle familien på sjøen hos ham, enn det var å få han hjem til jul.
    Akkurat dette bildet husker jeg lite av, men jeg husker en og annen julaften, på sjøen, hvor vi blandet mange tradisjoner (da mannskapet kom fra alle verdens hjørner) og hadde kjempefest ombord.
    Til tider måtte sågar både juletre og møblement tjores fast i "dørken" da "Neptun" kunne by på en ganske vilter sjøreise.
    Jeg husker jeg likte den ene styrmannen godt, men var dritredd for nissen. Nissemasker på syttitallet var som tatt ut av en skrekkfilm.
    vedlegg
  • Søkt

# 1. 22. des 2017 07:38 Hercules på bittelille juleaften i fjor! Magisk stemning når alle studentene kommer hjem til jul
  • baaad

# 2. 22. des 2017 10:40 Så koselig minne trådstarter
    Da jeg var student i Stavanger bodde jeg i en kald, trekkfull leilighet
    Bare det og komme hjem til peis, levende lys og julemusikk var magisk for meg
  • Quidditch

# 3. 22. des 2017 15:32 Julaften 2013. Eg sat aleine i solveggen i berre trusa på Gran Canaria og spiste parmaskinke og skylte ned med cava.
  • Sykkelruffen

# 4. 22. des 2017 15:42 Julaften 2016: Var i skogen i skumringen. Utrolig flott.
  • Taakefyrsten

# 5. 22. des 2017 15:57 Julaften 2005. Laget jul for en fullstendig hjelpeløs og rett og slett nødstedt flokk som ikke ville fått noe som lignet jul om jeg ikke hadde gjort det. Det er den mest ekte opplevelse av julens budskap jeg har hatt. Jeg ga, men fikk mye mer tilbake for de var så takknemlige. Vi hadde ekte juleglede det året.
    Og så er det alle de gode julene fra barndommen da. Og første året som far på julaften.
  • gre18cce

# 6. 22. des 2017 16:41 beste og beste :-) glemmer nok aldri den julen jeg tok ned en bjelle fra juetreet og festet den på halen til katten.

Fullstendig panikk , opp i seksjonen , opp på en gammel LumaTV veltet blomsterpotten med litt vann i som rant inn i tvapparatet og deretter tok den seg en tur halvveis opp i juletreet før vi fikk stoppet den.

PS Ikke bare jeg som husker denne episoden i slekta :-)

• Nattvenninnen

# 7. 22. des 2017 17:18 Putekrig med broren min i finstua - da vi var atten :D Mamma kjefta og katta dreit under juletreet.
  • crownen

# 8. 22. des 2017 17:32 Glemmer aldri den jula der søstra mi og typen skulle hive meg på rumpa ut julaften der jeg ble enig med mora mi om og feire en stille jul alene som ble mindre koselig søstra mi hadde akkurat blitt sammen med han tror jeg og ville vel også være alene og tanken var vel og holde på og rote i senga De er den jula jeg husker best av alle julene som har vært ellers ingen spesielle feiringer som ligger til minne
  • Bambibolla1

# 9. 22. des 2017 18:10
    Quidditch skrev 22.12.17 kl. 15:32
    Julaften 2013. Eg sat aleine i solveggen i berre trusa på Gran Canaria og spiste parmaskinke og skylte ned med cava.
    Høres ut som min drømmejul.
  • Quidditch

# 10. 22. des 2017 19:05
    Bambibolla1 skrev 22.12.17 kl. 18:10
    Høres ut som min drømmejul.

Du får ikkje vera med neste gong.
  • LaCebolla

# 11. 22. des 2017 19:29 Det året strømmen gikk og alle hus var tent med levende lys. ❤️
  • Sykkelruffen

# 12. 22. des 2017 19:45
    LaCebolla skrev 22.12.17 kl. 19:29
    Det året strømmen gikk og alle hus var tent med levende lys. ❤️

Hovedsikringen gikk hos oss en julaften. Kan ikke huske at vi syntes det var så stemningsfullt.
  • Bambibolla1

# 13. 22. des 2017 21:13
    Quidditch skrev 22.12.17 kl. 19:05
    Du får ikkje vera med neste gong.
    Det høres ok ut.
  • aleks8888no

# 14. 22. des 2017 21:18 Tror egentlig de fleste julekvelder har vært fine, men den siste julen jeg fikk med min far er nok den fineste.
  • Kjøttmeis

# 15. 22. des 2017 21:22 (red. kl. 21:24) Røyka masse pot i badekaret. Det ble en fin julaften.

Men det var vel ikke røyken i seg selv, men heller hvordan livet ellers var rundt den tiden.