Forum

1969

innlogget

41443

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • GAlex

Trond Giske

21. des 2017 20:26 | Vist 25103 ganger. Hva tenker du om det som har kommet frem i mediene de siste dagene om upassende oppførsel fra Trond Giske, og vle du overasket over det som har kommet frem?

Ble du overasket over det som har kommet frem i mediene om Trond Giske sin oppførsel?

1. Ja
    19,6%
    2. Nei
    80,4%
    Totalt 854 avgitte stemmer.

• J STRYKER HSUND

# 346. 31. des 2017 04:25
    Hofman skrev 31.12.17 kl. 04:03
    Blir ikke overrasket om både Giske og Støre ryker i kjølvannet av denne saken. Hvem tar da over? Raymond Johansen og Hadia Tajik? Rørleggeren fra Tveita og muslimen fra Bjørheimsbygd.

...

Da snakker vi AP anno 2018.

Hadia Tajik blir Ap's neste leder.
  • enebo

# 347. 31. des 2017 07:37
    J STRYKER HSUND skrev 31.12.17 kl. 04:25

Mennesker spår, men i AP er det landsmøtene som rår. Partiledelsen har et kollektivt ansvar for at partiet er i sin nåværende situasjon. Utrolig at den ene nestlederen er overrasket som politiker og jurist over det den andre har holdt på med i flere tiår. Blir deler av den nåværende partiledelsen sittende, vil det glede mange i andre partier.
  • J STRYKER HSUND

# 348. 31. des 2017 19:42 .På 2017s nest siste dag var VG i kontakt med 14 av Arbeiderpartiets 18 fylkesledere. På spørsmålet «kan Trond Giske fortsette som nestleder», er det ingen som vil gå ut og svare nei.

Og kun én fylkesleder svarer et klart ja på at Giske kan fortsette.

Fylkesledere beskriver en situasjon i partiet som «lammer politikken», gir en «uheldig og alvorlig situasjon» – og fremstiller krav om at det må bli ro.

Aps fylkestopper i villrede om Giske kan fortsette

• Berliner

# 349. 1. jan 2018 18:44
    J STRYKER HSUND skrev 31.12.17 kl. 04:25

Med Tajik som leder og Jan Bøhler og Marianne Marthinsen som nestledere tror jeg partiet raskt kan løfte seg igjen...

• enebo

# 350. 1. jan 2018 21:09 (red. kl. 21:15) VG melder:

«Trond Giske fritas fra vervet som nestleder i Arbeiderpartiet på ubestemt tid
    - Sentralstyret i Arbeiderpartiet møtes tirsdag for å diskutere situasjonen knyttet til varsler mot nestleder Trond Giske. I lys av den krevende situasjonen partiet står i og sakens karakter er Trond Giske og jeg enige om at han fritas fra vervet som nestleder på ubestemt tid, sier partileder Jonas Gahr Støre i en pressemelding.

Arbeiderpartiets sentralstyre møtes på partikontoret tirsdag. Tema for møtet er situasjonen for partiet i lys av sakene om nestleder Trond Giske.»

Spørsmålet er om det fører til ro i partiet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/trond-giske-fritas-fra-nestledervervet/a/24221208/

• enebo

# 351. 2. jan 2018 15:45 Om noen har trodd at det ikke er en maktkamp i AP, er det vanskelig å være i tvil om det lenger: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/vg-kilder-tajik-trosser-stoere-leser-varsler-hoeyt-paa-krisemoetet/a/24221700/

Hele partiledelsen er solidarisk ansvarlig for en elendig valgkamp: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/trond-giske/ap-ansatte-kritiserer-giske-i-hemmelig-rapport-hvem-skal-du-gaa-til-naar-det-er-ledelsen-som-er-de-jaevlige/a/24221548/

Med nestledere som angriper hverandre, bør hele partiledelsen stille sine plasser til disposisjon for partiets høyeste myndighet, et ekstraordinært landsmøte.

• Toffin

# 352. 2. jan 2018 16:23 (red. kl. 16:24) feilpost
  • Toffin

# 353. 2. jan 2018 16:24
    Toffin skrev 02.01.18 kl. 16:23
    Hadia Tajik har tatt grep og leste opp fra to av varslingene på sentralstyremøtet.
    VG mener Støre har mistet kontrollen, og flere i APs kvinnenettverk mener Giske må gå av som nesteleder.

VG-kilder: Tror AP må velge Tajik eller Giske.

Mener Giske må gå

• Henrik3

# 354. 2. jan 2018 16:36
    Toffin skrev 02.01.18 kl. 16:24
    VG-kilder: Tror AP må velge Tajik eller Giske.

Mener Giske må gå

Giske er ferdig. Det er bare rart at han ikke har innsett det ennå. Jo lenger dette trekker ut, jo mere lider partiet. Jeg har hørt fra folk på nettet som sier de har hørt om Giske sin oppførsel for mange mange år siden. Det har vært allmenn kjent at han var en gris. Jeg har samtidig hørt lignende rykter om avdøde Erik Bye, som nesten var som en gud å regne.
  • Henrik3

# 355. 2. jan 2018 16:40
    Berliner skrev 01.01.18 kl. 18:44
    Med Tajik som leder og Jan Bøhler og Marianne Marthinsen som nestledere tror jeg partiet raskt kan løfte seg igjen...

Jan Bøhler er visst godt likt. Tror han ville være et godt valg. Men jeg har ikke sett ham på en stund.
  • PompelAndPilt

# 356. 2. jan 2018 18:51
    Berliner skrev 01.01.18 kl. 18:44

Marianne Martinsen, som med største selvfølge prøver å kneble de svakeste? https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-strupe-prostitusjonstiltak/63676093
  • J STRYKER HSUND

# 357. 2. jan 2018 19:02
    PompelAndPilt skrev 02.01.18 kl. 18:51
    Marianne Martinsen, som med største selvfølge prøver å kneble de svakeste? https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-strupe-prostitusjonstiltak/63676093

Denne saken er nesten 7 år gammel, fra mai 2011'
  • PompelAndPilt

# 358. 2. jan 2018 19:43
    J STRYKER HSUND skrev 02.01.18 kl. 19:02
    Og hun har aldri beklaget. Storberget torpederte naturligvis utspillet umiddelbart, men Martinsen og resten av denne gjengen har null tillit hos meg.
  • enebo

# 359. 2. jan 2018 19:50
    J STRYKER HSUND skrev 02.01.18 kl. 19:02

Underlig hvordan gamle saker nå blir nye igjen. Saker som har vært kjent i politiske miljøer, men som i flere tiår er blitt betraktet som ikke-saker, er plutselig blitt eksplosive nå. Og partikolleger påberoper seg at de er overrasket over det som svært mange i de fleste partier har kjent til i lang tid. Selv fikk jeg kjennskap til denne saken allerede i 1994. En må nok regne med at både gamle og nye saker dukker opp i denne politiske kampen som på overflaten foreløpig forsøkes begrenset til Giskes oppførsel i forhold til det motsatte kjønn. Tydeligvis kan mange virkemidler tas i bruk i denne maktkampen. Utrolig om partilederen og den andre nestlederen har klart å unngå å bli oppmerksomme på en oppførsel partikolleger tydeligvis har kjent til i flere tiår. Giske er blitt et offer i de skarpe knivers natt. Blir det flere?
  • aleks8888no

# 360. 2. jan 2018 20:08
    PompelAndPilt skrev 02.01.18 kl. 19:43
    Og hun har aldri beklaget. Storberget torpederte naturligvis utspillet umiddelbart, men Martinsen og resten av denne gjengen har null tillit hos meg.
    Så man skal gnage på gamle saker og trekke de fram som et slags bevis for hvorfor alt er så ille, selv om den saken som trekkes fram kanskje ikke har noen betydning lenger?