Forum

1683

innlogget

41337

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • GAlex

Trond Giske

21. des 2017 20:26 | Vist 28231 ganger. Hva tenker du om det som har kommet frem i mediene de siste dagene om upassende oppførsel fra Trond Giske, og vle du overasket over det som har kommet frem?

Ble du overasket over det som har kommet frem i mediene om Trond Giske sin oppførsel?

1. Ja
    19,4%
    2. Nei
    80,6%
    Totalt 864 avgitte stemmer.

• Handy hints

# 16. 21. des 2017 21:49 Ikke overrasket i det heletatt. AP har alltid vært pil råttent
  • idefix

# 17. 21. des 2017 21:51
    flaneur skrev 21.12.17 kl. 21:47
    Selv jeg har hørt rykter om Giske.

Det kan forøvrig se ut som om dette har blitt en maktkamp. Ikke fordi varslene nødvendigvis er del av en, men fordi Giskes støttespillere har prøvd å feie dem under teppet.

og det er vel største feilen. at de som støtter Griske ikke tar dette seriøst
  • Taakefyrsten

# 18. 21. des 2017 21:52 Og så var det denne episoden med oljeminister Ola Borten Moe og hans statssekretær som kom nakne ut fra badet mens en kvinnelig VG-journalist ventet i stuen. Jeg har alltid undret meg over den situasjonen. Hva hadde de gjort på badet sammen? Tenkte de å forgripe seg på damen? Hun skrev om det i en bok og hadde opplevet det skremmende. Hvorfor i all verden gjør to politikere slikt?
  • enebo

# 19. 21. des 2017 21:54
    Taakefyrsten skrev 21.12.17 kl. 21:52
    Og så var det denne episoden med oljeminister Ola Borten Moe og hans statssekretær som kom nakne ut fra badet mens en kvinnelig VG-journalist ventet i stuen. Jeg har alltid undret meg over den situasjonen. Hva hadde de gjort på badet sammen? Tenkte de å forgripe seg på damen? Hun skrev om det i en bok og hadde opplevet det skremmende. Hvorfor i all verden gjør to politikere slikt?

Noen politikere har ihvertfall hatt på seg truse i møte med journalister. Som den gamle Morgenbladredaktøren sa det: - kjønnsdriften er noenlunde likelig fordelt mellom partiene...
  • Toffin

# 20. 21. des 2017 21:54
    flaneur skrev 21.12.17 kl. 21:47
    Selv jeg har hørt rykter om Giske.

Det kan forøvrig se ut som om dette har blitt en maktkamp. Ikke fordi varslene nødvendigvis er del av en, men fordi Giskes støttespillere har prøvd å feie dem under teppet.

Gamle rykter ja, men ikke de seneste tre årene så vidt jeg har forstått med nytt profilert forhold og ny baby med Haddy.
    Han har alltid hatt ord på seg som en sjarmør og han har vært singel i majoriteten av de siste 10-12 årene.
    Jeg reagerer sjeldent på at voksne single mennesker er ute og skaffer seg sex.
    Ergo har jeg ikke sett noe gærnt i at Giske har levd "ungkarslivet" heller.

• Taakefyrsten

# 21. 21. des 2017 21:54
    Weltschmerz skrev 21.12.17 kl. 20:48 Dette har vært kjent i minst ti år. Gammelt nytt.

Det har sikkert vært en machogreie internt i miljøene Giske vanker i, slik som den tidligere familien til Ari Behn, han er tross alt fadder til minst ett av barna.
    Journalistene rundt Stortingsrestauranten er neppe overrasket over det som nå kommer frem, og de har sikkert sin egen lille episode på lur til påkommende tilfeller.

I krig er gjerne pikken et våpen mot motstandernes kvinner. Varianter av dette finner man også i vanlig politikk.

• Bjartmar

# 22. 21. des 2017 22:03 (red. kl. 22:03) Jeg håper han må gå av som nestleder i Ap. Ikke bare pga. av hans oppførsel mot kvinner, men også fordi han ikke bidrar til å gjøre Ap til et parti for ARBEIDERE. Under hans år i diverse topposisjoner i partiet har partiet blitt så likt Høyre at velgerene har begynt å vende partiet ryggen. Han tilhører ikke den delen av Ap som er ekte sosialdemokrater. Det vil nok melde seg ennå flere kvinner de nærmeste dagene. Kjersti Stenseng er en nær alliert av denne mannen og kunne med fordel takket for seg hun også. Det Gahr Støre trenger med seg på laget er fagforeningsfolk, ekte arbeidsfolk og andre som er opptatt av arbeidslivspolitikk og rettferdig fordeling.
  • flaneur

# 23. 21. des 2017 22:03
    Toffin skrev 21.12.17 kl. 21:54
    Gamle rykter ja, men ikke de seneste tre årene så vidt jeg har forstått med nytt profilert forhold og ny baby med Haddy.
    Han har alltid hatt ord på seg som en sjarmør og han har vært singel i majoriteten av de siste 10-12 årene.
    Jeg reagerer sjeldent på at voksne single mennesker er ute og skaffer seg sex.
    Ergo har jeg ikke sett noe gærnt i at Giske har levd "ungkarslivet" heller.

Artig ny vri fra din side etter dine tidligere kompromissløse skriverier om #metoo i andre tråder. Her må det åpenbart være viktigere hvem beskyldningene rettes mot enn hvilken opplevelse de som har fått uønsket seksuell oppmerksomhet har hatt. Koster du støv under teppet sammen med Anniken Huitfeldt, eller er det at oppmerksomheten mot fagbevegelsens kjønnsklima er i startgropen som har moderert deg?

• idefix

# 24. 21. des 2017 22:07
    Bjartmar skrev 21.12.17 kl. 22:03
    Det Gahr Støre trenger med seg på laget er fagforeningsfolk, ekte arbeidsfolk og andre som er opptatt av arbeidslivspolitikk og rettferdig fordeling.

da er vel JGS feil mann i utg pkt. Er ikke så mye arbeider og fagforeningsmann i den figuren heller
  • Taakefyrsten

# 25. 21. des 2017 22:09
    Bjartmar skrev 21.12.17 kl. 22:03 men også fordi han ikke bidrar til å gjøre Ap til et parti for ARBEIDERE.

Nå må du våkne da. Arbeiderne har kommet hjem fra skogen og verftet. En arbeider i dag er en som støtter den sosialistiske demokratiske fellesskapstanken som favnes av Ap på deres vis. Du kan ikke stille krav om arbeiderbakgrunn. I så fall vil til og med Krf se ut som et viktig kraftsentrum i sammenligning.

• Toffin

# 26. 21. des 2017 22:11 (red. kl. 22:13)
    flaneur skrev 21.12.17 kl. 22:03
    Artig ny vri fra din side etter dine tidligere kompromissløse skriverier om #metoo i andre tråder. Her må det åpenbart være viktigere hvem beskyldningene rettes mot enn hvilken opplevelse de som har fått uønsket seksuell oppmerksomhet har hatt. Koster du støv under teppet sammen med Anniken Huitfeldt, eller er det at oppmerksomheten mot fagbevegelsens kjønnsklima er i startgropen som har moderert deg?

Nå får du jaggu gi deg med stygge beskyldninger. Det er faktisk forskjell på dokumenterte trakasseringer som er gjort offentlig kjent og de påstandene som hittil har kommet om Giskes kommunikasjon.

Den ferskeste saken gjelder en sms-runde fra 2012, som det kom fram på nyhetene, både NRK og TV2.
    Ingen av sakene så langt, gjelder fysiske overgrep eller trakasseringer, selv om også uønsket seksuell oppmerksomhet på sms er forkastelig.
    Problemet er at ingen kjenner det faktiske innholdet.
    Giske bør selvsagt trekke seg som nestleder umiddelbart, -hvis ikke bør sentralstyret be ham gjøre det, og om nødvendig kalle inn til ekstraordinært landsmøte for å formalisere det.

• Sacha_

# 27. 21. des 2017 22:12 Jeg anbefaler alle som er interesserte i problematikken å lese boka «Trynefaktor» avTorgrim Eggen. Tror det er den morsomste boka jeg noen gang har lest, samtidig handler den om alvorlige ting som trakassering.
  • Bjartmar

# 28. 21. des 2017 22:17 (red. kl. 22:17)
    Toffin skrev 21.12.17 kl. 22:11
    Nå får du jaggu gi deg med stygge beskyldninger. Det er faktisk forskjell på dokumenterte trakasseringer som er gjort offentlig kjent og de påstandene som hittil har kommet om Giskes kommunikasjon.

Den ferskeste saken gjelder en sms-runde fra 2012, som det kom fram på nyhetene, både NRK og TV2.
    Ingen av sakene så langt, gjelder fysiske overgrep eller trakasseringer, selv om også uønsket seksuell oppmerksomhet på sms er forkastelig.
    Giske bør selvsagt trekke seg som nestleder umiddelbart, -hvis ikke bør sentralstyret be ham gjøre det, og om nødvendig kalle inn til ekstraordinært landsmøte for å formalisere det.

Husk på å være like kritisk og skeptisk hvis det kommer påstander av lignende art mot en Frp-politiker. Avtale?
  • flaneur

# 29. 21. des 2017 22:19
    Toffin skrev 21.12.17 kl. 22:11

Velkommen til en verden hvor dokumentasjon faktisk teller. Om Dagbladet ikke driver direkte løgnaktig sitatfusk har Giske selv varslet at det kan komme enda flere varsler om ham før dette er over.

• idefix

# 30. 21. des 2017 22:19
    Bjartmar skrev 21.12.17 kl. 22:17
    Husk på å være like kritisk og skeptisk hvis det kommer påstander av lignende art mot en Frp-politiker. Avtale?

eller KrF og alle andre partier