Forum

1719

innlogget

41992

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Inhotelmeeting

Bitcoin/ litecoin eller noen anent?

14. des 2017 00:43 | Vist 1493 ganger. Hvor man kan kjøpe? Hvilkan er best i fremtid etter 5 år?
  • Sacha_

# 1. 14. des 2017 00:47 (red. kl. 00:47)
    Inhotelmeeting skrev 14.12.17 kl. 00:43
    Hvor man kan kjøpe? Hvilkan er best i fremtid etter 5 år?

Du er 10 år for sent ute

• Inhotelmeeting

# 2. 14. des 2017 00:49 Kanskje nå litecoins eller Iota hjelpe i fremtid ;)
  • bilde

# 3. 14. des 2017 01:02 "Tjen mye penger på kort tid lettvint" er noe som funker best for de som lurer folk til å tro det går. Om du vil være garantert å tjene penger på diverse nye valutaer tenker jeg du bør satse på å tjene på andres kjøp og salg av dem. "Vær en bank".

Generelt er dette bare en variant av å ha flaks og/eller legge inn innsats på riktig sted og tid. Du kan tjene like mye ved å spille på børsen, men du vil sannsynligvis tape mye også. Man får ikke gjort investeringene etter at man ser hvordan det gikk...

• Octavarium

# 4. 14. des 2017 01:41 Hvorfor ikke bruke litt tid på å lese og forstå teknologien som ligger bak?
  • Anca

# 5. 14. des 2017 09:36
    Inhotelmeeting skrev 14.12.17 kl. 00:49
    Kanskje nå litecoins eller Iota hjelpe i fremtid ;)

Invester i deg selv, ikke et ponzi scheme som er bygget på luft.
  • Quidditch

# 6. 14. des 2017 10:32
    Inhotelmeeting skrev 14.12.17 kl. 00:43
    Hvor man kan kjøpe? Hvilkan er best i fremtid etter 5 år?

Viss du har pengar til overs, så kan du få investera i gasellebedriften min ;-)

5 år er kort horisont på verdipapirspekulasjon.

• Isbjørn

# 7. 14. des 2017 16:03 (red. kl. 16:06)
    bilde skrev 14.12.17 kl. 01:02
    "Tjen mye penger på kort tid lettvint" er noe som funker best for de som lurer folk til å tro det går. Om du vil være garantert å tjene penger på diverse nye valutaer tenker jeg du bør satse på å tjene på andres kjøp og salg av dem. "Vær en bank".

Generelt er dette bare en variant av å ha flaks og/eller legge inn innsats på riktig sted og tid. Du kan tjene like mye ved å spille på børsen, men du vil sannsynligvis tape mye også. Man får ikke gjort investeringene etter at man ser hvordan det gikk...

Husker i starten av bitcoin eraen, 2010 tenker jeg (Selve starten var vel før det tror jeg)
    Men den tiden var det vanlig at mining blei gjort av vanlige folk med vanlige maskiner. Ikke slik som nå.

Via noe server oppsett og privatserver jeg hadde så fikk jeg tilbud på bitcoin via en miner gruppe.
    Jeg tenkte først det kunne være noe, men når det viste seg og bety 150 $ der å da, så takket jeg nei. Selv om jeg hadde pengene.

Husker ikke i farten hvor mange det var, men verdien den gang var langt langt lavere en i dag.

Angrer litt i dag... Tror forresten ikke lenger det er praktisk med privat mining lengre.

• Contradiction

# 8. 14. des 2017 16:05
    Isbjørn skrev 14.12.17 kl. 16:03
    Tror forresten ikke lenger det er praktisk med privat mining lengre.

Kommer an på hva man miner, men BTC er ikke lønnsomt lenger. Strømforbruket koster mer enn det man får igjen for det.
  • Isbjørn

# 9. 14. des 2017 16:07
    Contradiction skrev 14.12.17 kl. 16:05
    Kommer an på hva man miner, men BTC er ikke lønnsomt lenger. Strømforbruket koster mer enn det man får igjen for det.

Tenkte bitcoin ja

• Sacha_

# 10. 14. des 2017 21:49 (red. kl. 21:50) Det kan vel tenkes at Bitcoin kan misbrukes av kriminelle og, det er vel ikke noe kontroll på hvordan og av hvem Bitcoin blir omsatt. Ikke at det fungerer perfekt med vanlig valuta heller da. Men Jeg holder meg nok unna Bitcoin foreløpig.
  • Metallica

# 11. 14. des 2017 21:53 Det sikreste er å ha en fast jobb og fast intekt, samt penger i banken. Det sa alltid min bestefar, så det så!
  • Anca

# 12. 14. des 2017 22:12
    Metallica skrev 14.12.17 kl. 21:53
    Det sikreste er å ha en fast jobb og fast intekt, samt penger i banken. Det sa alltid min bestefar, så det så!

Enn så lenge, iallfall.
  • Kjøttmeis

# 13. 14. des 2017 22:15 (red. kl. 22:16)
    Sacha_ skrev 14.12.17 kl. 21:49
    Det kan vel tenkes at Bitcoin kan misbrukes av kriminelle og, det er vel ikke noe kontroll på hvordan og av hvem Bitcoin blir omsatt.

Litt som kontanter?

• Sacha_

# 14. 14. des 2017 22:17 (red. kl. 22:18)
    Kjøttmeis skrev 14.12.17 kl. 22:15
    Litt som kontanter?

Ja men Bitcoin har ikke en sentralbank som sjekker transaksjoner, såvidt jeg vet.

• Maia83

# 15. 14. des 2017 23:23 (red. kl. 23:32) Kjøpte Bitcoin for noen år siden, men solgte altfor fort

Kjøpte 1000 Ripple i sommer da de lå rundt 0,15 dollar. Hvis de fortsetter siste dagers stigning bikker de snart en dollar.

Kjøpte for så vidt 0,1 Ethereum også.

Det er et sjansespill dette, og du må kikke litt på de ulike og se hvem du har tro på.

Ripple har jeg da litt tro på, også fordi de har fått avtale med såpass mange banker. Samtidig så er det produsert såpass mange, at jeg tror ikke verdien vil gå skyhøyt.

Det finnes 21 mill bitcoin, og vil aldri bli produsert fler. Max supply på Ripple er nesten 100 millarder.

Jeg har holdt meg unna Bitcoin og Litecoin nå fordi de er så høye ift produksjonskost, at faren for et fall synes meget rell.

IOTA er spennende. Også fordi det skal være et betalingsmiddel for Internet of things, noe som kommer for fullt. Men dette har Kryptoverden allerede ant, og verdien har vel nesten tidoblet seg fra i sommer (jeg vurderte nemlig å kjøpe den gang til rundt 0,4 dollar, og nå koster de nesten 4).

Du må gjerne sjekke ut de som er små også. Det er jo de som har investert i tidlig fase på noe som senere ble stort som har tjent de største pengene. Golem er feks en altcoin/krypto jeg vurderer. Men det krever at man setter seg inn i tingene. Og det er mye færre online utsalgssteder som selger de mindre kjøpte kryptovalutaene, og derfor kan de være vanskeligere å få tak i. Da jeg kjøpte Rippte i sommer, kjøpte jeg først Bitcoin og så overførte jeg disse til en ny platform hvor jeg kunne veksle Bitcoin mot Ripple.

På Reddit finnes det tusenvis av tråder rundt hva man burde kjøpe. Problemet er jo at når mange har tro på akkurat den altcoinen/kryptoen, så har den allerede steget.

Så ja, å lese seg opp litt og ta egne valg er nok lurt. I hvert fall dersom det er større penger du tenker å investere.

Og husk at man har ikke tjent pengene før man realiserer gevinsten. Det kan bli kø ved "salgs-utgangen" dersom noen av de begynner å rase. Så det handler ikke bare om å time et kjøp riktig, men også om å time salget.