Forum

2415

innlogget

41165

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Trygve

Slik blir neste versjon av Gaysir

13. des 2017 15:54 (red. kl. 15:55) | Vist 11791 ganger. Hei,

Det nærmer seg slutten på året, og vi tenkte vi skulle informere litt om hva vi jobber med som du vil se resultatene av i 2018.

Vi har allerede jobbet med Gaysir15 (kodenavn "Bigblue") i nesten et år. Selve kodearbeidet begynte i mai. Vi regner med å ha en betaversjon klar for testing i mai neste år, og målet er å få ut en offentlig testversjon til september, samtidig med vår 18-årsdag.

Denne oppdateringen er den mest omfattende i vår historie, og er et paradigmeskifte for oss. Gaysir15 blir en 100% webapp. Fordelen med dette er at den blir raskere og langt mer mobilvennlig. Du vil kunne "installere" Gaysir på mobilen din og bruke den som en app. Den vil da fylle skjermen på mobilen, som andre apper, og ha støtte for de fleste touch og swipe-funksjoner du forventer fra en app, som pull-to-refresh, inifityload og kunne swipe mellom profiler og bilder. Etterhvert kommer også støtte for push-notifications - Apple henger litt etter, men de jobber nå med å implementere teknologi som skal muliggjøre dette også på iOS.

Vi har stort fokus på å ikke endre for mye på måten Gaysir fungerer på, slik at du lett skal kunne kjenne igjen og bruke nettstedet omtrent som før. Vi vet også mange er opptatt av at det skal fungere bra på desktops, så vi ofrer ikke brukervennligheten der. Jeg tror vi har funnet en optimal hybridløsning som skal fungere bra på alle typer enheter.

Mer nyheter kommer utover vinteren og våren neste år. Tusen takk til alle som henger med oss, vi lover vi jobber hardt for å fortjene det.

Under ser du det første skjermbildet fra Gaysir 15. Er du spent på nye Gaysir? Har du noen spørsmål eller kommentarer? Skriv dem ned så svarer vi etterhvert!

---- advarsel, teknobabbel under ----

For de som er interessert i de tekniske aspektene og sjargongene, kan jeg si vi utvikler en Progressive Web App, bygd på js-rammeverket Vue (Vue.cli - > webpack og npm), og et API backend i asp.NET. Vi kommer til å cache ressurser i serviceWorkers, og legge inn støtte for offline-modus og etterhvert push-notifiactions. ServiceWorkers er allerede implementert i Chrome (android), og Apple har bekreftet det er under utvikling. Vi bruker IntersectionObserver for infinityload og TouchEvent.targetTouches for pull-to-refresh. Vi bruker hammer.js for low-level access til touch, og har skrevet mange av våre egne touch-funksjoner. Til andre ting bruker vi swiper.js (som er så bra at det er integrert i ionic). Vi tester alt grundig på mobilenheter for å få smidighet og unngå feilswiping. Med hammer.js kan vi både hente ut vinkel, hastighet og retning på fingerbevegelser. Vi jobber aktivt med accessability oppi alt, og målet er å oppfylle alle lovkravene. Er du utvikler og har noen tips til oss, tar vi dem gjerne imot.

Trygve/gaysir

vedlegg
  • NySak

# 1. 13. des 2017 16:13 (red. kl. 16:14) Fra jeg ble medlem har jeg sett imponerende kontinuerlig forbedring, så jeg har veldig troa på at dette blir bra.

Bra jobbet til nå GaySir, og takker for et godt sluttprodukt.

Gleder meg til å se neste steg bli rullet ut, og glad dere jobber med å holde dere oppdatert med teknologien.

• Apexx_

# 2. 13. des 2017 16:23 Enig. Syns gaysir websider er utrolig proffe med mange smarte funksjoner.
  • Toffin

# 3. 13. des 2017 16:32 Fy fader som tida flyr.
    Jeg ble medlem i 2000 som en av de 20 første, og var 42, nyinnflytta til Oslo og med ny jobb.
    Neste år er GS 18 år, og jeg blir 60 og er i ferd med planlegge avslutningen av arbeidslivet.
    Tenker på hvor mye som har skjedd de årene og ikke minst at GS har vært en viktig faktor i flere av de vesentligste hendelsene i livet.
    Noen av de fineste menneskene jeg har blitt kjent med de siste årene har jeg møtt gjennom GS.
    Uavhengig av ny funksjonalitet og nye finesser, -det vesentligste, er og har vært å være en plattform for at mennesker finner hverandre.

Det er simpelthen helt fabeltastisk!

• NySak

# 4. 13. des 2017 16:34 (red. kl. 16:35)
    Toffin skrev 13.12.17 kl. 16:32
    Jeg ble medlem i 2000 som en av de 20 første, og var 42, nyinnflytta til Oslo og med ny jobb.

Som en av de 20 første, nice.

• Ketil

# 5. 13. des 2017 16:42 (red. kl. 16:42) Jeg har vært så heldig å få teste noen av funksjonene i den nye versjonen som Trygve jobber iherdig med. Helt rått!! Det er bare å glede seg til neste år
  • Trygve

# 6. 13. des 2017 19:33 Her er skjermdump fra en ipad med forumet oppe (Gaysir15 kommer i valgfritt lyts og mørkt tema).
    vedlegg
  • bilde

# 7. 13. des 2017 19:34
    Trygve skrev 13.12.17 kl. 19:33
    Her er skjermdump fra en ipad med forumet oppe (Gaysir15 kommer i valgfritt lyts og mørkt tema).

Jeg lar meg gjerne invitere til betatesting når du er klar til det!

• Trygve

# 8. 13. des 2017 19:38 Og her er oversikten over folk. Her kan man velge mellom detaljerte fliser, eller enkle fliser a la Grindr (som på bildet). De nye filterne her er krafig oppdatert og man kan lagre dem.
    vedlegg
  • Trygve

# 9. 9. feb 2018 17:04 (red. kl. 17:07) En liten oppdatering: Det er nå bekreftet at de tekniske forutsetningene for å lage en progressiv web app kommer til både Microsoft Edge og til iOS Safari. Apple vil mest sannsynlig komme med støtte for det meste bortsett fra web push notifications i iOS 11.5, dvs i løpet av våren. Edge vil i tillegg også få full støtte for web push notifications. Dermed vil alle moderne nettlesere bortsett fra Safari støtte web push notifications. Det gjør at vi kan sende ut push både til deskop og mobile nettlesere, selv om nettleseren ikke kjører - akkurat som native app.

Apple har med dette ganske sikkert også tenkt å implementere støtte for web push, og dermed vil det i praksis ikke lenger være en eneste god grunn til å lage apps fremfor webløsninger for tjenester som Gaysir.

Gaysir 15, estimert høst/vinter 2018, vil være en 100% progressive web app, og vil se ut og fungere som en app, men også fungere som en nettside på desktop - alt med en kodebase. Gaysir 16, estimert vår/sommer 2019, vil i hovedsak ha fokus på full støtte for valgfri push-notifications på alle plattformer. Gaysir 15 vil bli den mest omfattende oppdateringen av Gaysir på mange år.

• SuddenlySeymour

# 10. 18. feb 2018 21:39 Det ser bra ut!
    PS. Ønsker meg en mulighet for å unfollowe og/eller skjule enkeltdebatter. Spesielt alle de jeg burde ha forlatt for lenge siden. ;)
  • Zolex

# 11. 2. apr 2018 14:13 Forslag/Ønske til ny funksjon på Gaysir, sakset fra tråden Kvinner, hjelp meg litt nå. om uønskede nakenbilder:
    atb skrev 02.04.18 kl. 11:45
    Kanskje gaysir kunne ordne en funksjon som gjør at du må klikke for å se mottatte bilder? Burde være en smal sak
    For å spille videre på dette forslaget: Legg inn en funksjon som gjør at man må velge om bildet inneholder nakenhet (som man må når man laster opp bilder i dag) når det sendes i en melding, og samtidig legg inn en funksjon som gjør at bilder som inneholder nakenhet ikke vises uten at man må klikke på det. Eventuelt kan man få reservere seg fra å få bilder som inneholder nakenhet.

Ingen løsning er perfekt, men jeg tror du kan være inne på noe der. Det vil jo ikke nødvendigvis skille mellom ansiktsbilder og kukbilder, men det er jo en god start!

• Sacha_

# 12. 1. mai 2018 00:04 Kan dere starte egne kategorier for: innvandrere, muslimer, frp?

Så kan jeg velge dem bort.

• Zolex

# 13. 1. mai 2018 00:07
    Sacha_ skrev 01.05.18 kl. 00:04
    Kan dere starte egne kategorier for: innvandrere, muslimer, frp?

Så kan jeg velge dem bort.

Kanskje tagger kan være en mulighet? I tillegg til å velge forumkategori kan man legger til tagger, og i tillegg til å kunne filtrere bort forumkategorier kan man filtrere bort tråder markert med ulike tagger (f.eks frp, islam, snus, føtter, hvadetennmåttevære)?
  • Sacha_

# 14. 1. mai 2018 00:13 (red. kl. 00:15)
    Zolex skrev 01.05.18 kl. 00:07
    Kanskje tagger kan være en mulighet? I tillegg til å velge forumkategori kan man legger til tagger, og i tillegg til å kunne filtrere bort forumkategorier kan man filtrere bort tråder markert med ulike tagger (f.eks frp, islam, snus, føtter, hvadetennmåttevære)?

Ikke vet jeg, men personlig synes jeg det hadde vært kult å lese debatter som gikk på annet en muslimhets, innvandrerhets og forguding av FrP. Da kunne jeg like godt henge på en nettavis.

Jeg liker å få gode vibber ved å poste her når alt er jovialt men det jeg har nevnt tidligere gjør at jeg heller har lyst til å logge meg ut.

• Quidditch

# 15. 1. mai 2018 00:17
    bilde skrev 13.12.17 kl. 19:34
    Jeg lar meg gjerne invitere til betatesting når du er klar til det!

Eg og.