Forum

2446

innlogget

41977

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Lillian83

Tips til utforming av Gaysir profil

13. des 2017 05:15 (red. kl. 05:22) | Vist 1262 ganger. Jeg har nå vært medlem i over 14 år og har nok hatt mange varianter av profiler her på Gaysir
    Nå har jeg visst funnet noe som fungerer da jeg får kommentarer i stadighet for oppsettet Såh, hvorfor ikke bare dele det?
    For meg har dette vært en artig måte å illustrere hvem jeg er på min Gaysir profil - og det har fungert så bra. Stikk innom profilen min og se selv? Kanskje der er noen idéer?
    Her er en liste over hva jeg har gjort og hvorfor jeg anbefaler det:

Nr 1.
    Smil på profil-bildet ditt.

Det burde kanskje være en selvfølge, men det er visst få som tenker over det: Glade mennesker er generelt mer sjarmerende og tiltrekkende/attraktive. Bare legg merke til hvordan du tiltrekkes av andre sine profil-bilder. Sjarm kommer fra glød og glede, fremfor mystikk etc.

Nr 2.
    Kjøp det billigste/korteste «Pluss» abonnementet for det ultimate «setup» av profilen din.

Ved å kjøpe pluss abonnement får du lagt inn flere bilder av deg selv, tekster, YouTube klipp etc, og de blir værende der selv om du ikke er pluss-medlem lengre.
    Hvis du ønsker å piffe opp profilen din så kan det kanskje være verdt et kort pluss abonnement for å få det gjort? Les eksempler på dette under.

Nr 3.
    «Ett bilde sier mer enn tusen ord».

Beskriv deg selv i form av bilder. Det trenger ikke å være bilder av deg selv, men en interesse, visjon eller kanskje et quote. Hva illustrerer jobben din? Er du sykepleier? Bruk et bilde som illustrerer det.
    Liker du å lese bøker? Legg inn et bilde av bøker du leser, av noen som leser bøker, etc.

Nr 4.
    Bruk nøkkelord/tag funksjonen for å liste dine interesser.

Når vi ønsker å bli kjent med noen så leter vi ofte etter felles interesser eller noe vi kan båndes med/noe å prate om. Ofte er motsatte interesser like mye tiltrekkende som det som er felles interesser, så ikke vær redd for å ikke ha felles interesser, men vær mer innstilt på at «interesser generelt» kan ofte være en inngangsbillett for at noen enkelt kan starte en samtale med deg.

Siden profiltekster kan være vanskelige å skrive, eller ikke alt kan beskrives i form av bilder, og ikke alt er nødvendig å forklare eller utdype, så er bruk av stikkord en fin måte å gjengi en kort, beskrivende og kanskje litt mystisk profilering av hvem du er.
    Eksempel på stikkord:
    «Spesifikk tv-serie» (Game Of Thrones). «Spesifikk jobb» (Sykepleier). «Spesifikk musikk sjanger» (Pop/Rock). «Spesifikk hobby» (Crossfit). Etc.

Nr 5.
    Legg inn din «all-time» favoritt sang fra YouTube til profilen din.

Musikk er noe alle mennesker liker. Musikk er følelser. Musikk er noe vi deler med hverandre. Så, del dine favoritter?
    Anbefaler riktignok en glad eller fascinerende sang fremfor mystisk, melankolsk og trist melodi. Hvorfor? Vel, igjen, fordi glede er og blir mer tiltrekkende for de fleste. De melankolske/mystiske sangene kan dere dele på et dypere nivå når dere begynner og åpne dere opp for hverandre?

Sånn.. Håper noen kan få inspirasjon til nye idéer nå

• 0123456789ABCDE

# 1. 13. des 2017 05:57 (red. kl. 05:57) jeg tror kvinner tenker veldig annerledes enn menn...
    nesten sånn at man som mann ikke vil være i stand til å sette seg i hva en kvinne liker og gi riktig råd :)
    De profilene som er der ute som er for menn er veldig annerledes... og jeg tror de fungerer :)
  • flaneur

# 2. 13. des 2017 06:33
    0123456789ABCDE skrev 13.12.17 kl. 05:57
    jeg tror kvinner tenker veldig annerledes enn menn...
    nesten sånn at man som mann ikke vil være i stand til å sette seg i hva en kvinne liker og gi riktig råd :)
    De profilene som er der ute som er for menn er veldig annerledes... og jeg tror de fungerer :)

Jeg er litt i tvil om du er representativ for hvordan noen som helst andre tenker. :)

• 0123456789ABCDE

# 3. 13. des 2017 06:43 (red. kl. 06:43)
    flaneur skrev 13.12.17 kl. 06:33
    Jeg er litt i tvil om du er representativ for hvordan noen som helst andre tenker. :)

Mener du (og alle andre) at 'designet' på manne-profilene som er der ute ikke fungerer - eller at de burde ha vært utformet annerledes ? :P
  • Søkt

# 4. 13. des 2017 07:44 Er Rammstein med Mann gegen mann en glad-sang?
  • !!!brandy

# 5. 13. des 2017 08:16 Største utfordring er i det hele å få folk til å virkelig lese profilteksten. Utrolig mange analfabeter på Gaysir.
  • Toffin

# 6. 13. des 2017 08:20 Hvorfor kaste bort masse tid, innsats og kreativitet på å lage en profil for lesere som trøtner og surfer videre etter maks 2 setninger uansett?
    Mitt forslag til alternative profiltekster:

1) Leter etter kjærleiken

2) Søker pulings

3) Har det bare i kjeften (les: forumhore)

Mer enn dette trenger ikke en profil inneholde.

• Vaelen

# 7. 13. des 2017 08:42
    !!!brandy skrev 13.12.17 kl. 08:16
    Største utfordring er i det hele å få folk til å virkelig lese profilteksten. Utrolig mange analfabeter på Gaysir.

Dette.

Tviler på at de ikke kan lese, men de gidder bare ikke. Det er samme hva jeg skriver i profilen, da det likevel kommer spørsmål om de samme tingene på melding.

Klassikeren er «Liker profilen/profilteksten din!» fra en som ikke en gang ligger på listen over besøkende.

• Ingefæroter

# 8. 13. des 2017 08:51 Ikke hør på trådstarter. Har vært på gaysir siden de starta opp (til og fra riktig nok), og det eneste som funker er:

1) trent kropp

Man kan selvsagt forsøke å lure seg selv til å tro noe annet, men...

• Lord Lolindir

# 9. 13. des 2017 08:55 Jeg har en veldig kort profiltekst. Det er vel ingen som leser den allikevel.

En ting som alle bør tenke på: Ikke skriv alt du hater eller misliker. Det oppfattes alltid negativt. Skriv det du liker. Ikke skriv at du kjeder deg, eller at du føler deg ensom. Finn noe positivt i stedet.

• SuddenlySeymour

# 10. 13. des 2017 08:56
    Ingefæroter skrev 13.12.17 kl. 08:51
    Ikke hør på trådstarter. Har vært på gaysir siden de starta opp (til og fra riktig nok), og det eneste som funker er:

1) trent kropp

Man kan selvsagt forsøke å lure seg selv til å tro noe annet, men...

Jobber med saken! 😅 Forsøker å skrive det mest essensielle øverst i profilen og, siden den er litt lang. Men de fleste klarer ikke å klikke på bildet mitt og se hva jeg søker en gang.
  • !!!brandy

# 11. 13. des 2017 09:04
    SuddenlySeymour skrev 13.12.17 kl. 08:56
    Jobber med saken! 😅 Forsøker å skrive det mest essensielle øverst i profilen og, siden den er litt lang. Men de fleste klarer ikke å klikke på bildet mitt og se hva jeg søker en gang.
    Får du mye slike: « hei jenta mi, jeg er sikker på at om du får prøvd en deilig pikk får du ikke lyst å være lesbisk lenger» ??😂
  • Ingefæroter

# 12. 13. des 2017 09:12
    !!!brandy skrev 13.12.17 kl. 09:04
    Får du mye slike: « hei jenta mi, jeg er sikker på at om du får prøvd en deilig pikk får du ikke lyst å være lesbisk lenger» ??😂

Jeg får masse sånne meldinger.

• Genuflex

# 13. 13. des 2017 14:04
    vedlegg
  • Bambibolla1

# 14. 13. des 2017 18:03 Mindre man skriver, jo bedre er det . Så slipper man å irritere seg over at folk ikke gidder å lese den velformulerte profilteksten. Det er de færreste som gidder å lese.

Og for å være helt ærlig så tror jeg at jeg hadde fått mer respons om jeg hadde langt ut nærbilde av brøa mine enn et bilde hvor jeg smiler.

• septemberr

# 15. 13. des 2017 19:08 Flott Trådstarter, dette er god KVINNEMAT:))
    Menn er fra mars
    Kvinner er fra VENUS