Forum

1837

innlogget

42049

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Daleh93

Komme ut for personen

7. des 2017 20:57 | Vist 589 ganger. For en lang tid tilbake hadde jeg et tema her inne om hva slags tegn som kan være viktig for å forstå at en annen er gay.

Selv er skjult og jobber jeg på en virksomhet med over 500 ansatte der mange unge menn er veldig spesielle og unike i forhold til den kulturen de er fra. Jeg har ikke så god kommunikasjon med de jeg referer til, men føler en sterk trygghet med en følelse om at de "kanskje" er gay eller bi. Felles for mange av disse er at også viser lite interesse for kvinner, ihvertfall slik jeg har oppfattet det. Det som også er spesielt er at det er kun folk med etnisk norsk bakgrunn som er åpen om sin legning og litt rart at en bedrift hvor en betydelig del av ansatte som har bakgrunn fra Midtøsten, er det likevel ingen som er bi eller gay. (ihvertfall ikk åpen om dette)

Det er mange som anbefaler å komme seg ut for en person. Det jeg lurer på her inne er om noen har erfaring med dette? Er det noen som har prøvd å komme seg ut for en bestemt person? Del gjerne historien din

• Sacha_

# 1. 7. des 2017 21:06 Selv har jeg kommet ut til mange kollegaer, det har som regel bare vært positivt og vi har fått bedre kontakt etterpå. Det var også tilfelle med en veldig troende muslim. Men hun er veldig åpen da. Den eneste som hadde en litt negativ reaksjon var en troende kristen. Etter jeg sa jeg var homo spiser vi ikke lunsj sammen lenger. Men det er jo ikke så farlig. Alle respekterer meg.

Men jeg vil stole på folk før jeg kommer ut til dem på jobb for man vet aldri hvordan folk man ikke har tillit til vil reagere.

• Quidditch

# 2. 7. des 2017 21:15
    Daleh93 skrev 07.12.17 kl. 20:57
    Det er mange som anbefaler å komme seg ut for en person. Det jeg lurer på her inne er om noen har erfaring med dette? Er det noen som har prøvd å komme seg ut for en bestemt person? Del gjerne historien din

Eg er open for alle som spør nå, men alle har jo vore i skapet på eit tidspunkt.

Det kan vera fint å koma ut for kun ein person først, for på ein måte å testa vatnet litt før du hoppar uti. Du har sikkert ein person du kjenner ganske godt og som du veit er glad i deg, som du kan snakka med som førstemann (eller -dame), Det kjennest ofte tryggare å fortelja det til ein god ven eller ein i familien, men viss du heller vil snakka med ein du ikkje kjenner så godt og "har råd til å mista" viss han eller ho viser seg å vera ein homofob idiot, så er jo det også eit alternativ.

Eg kjenner mange ulike miljø, og har inntrykk av at folk med røter i midtausten og andre meir eller mindre petriarkalske kulturar oftare lever skjult for familie og vener i same miljø. Det er jo synd at det opplevest vanskeleg å vera open i nokre subkulturar, men den einaste måten å bekjempa det på trur eg er at flest mogleg tar steget ut av skapet og står for kven dei er på ein strygg måte.

Lukke til!

• ViKiNG76

# 3. 7. des 2017 21:40 (red. kl. 21:42) Uansett seksuell legning har ikke noe med jobb eller arbeidsliv å gjøre. Vil man dypere i personer må man bli bedre kjent på andre arenaer.
    Det passer dårlig å ta opp slike ting på julebord eller andre festlige tilstelninger. Man må skille jobb og privat.
    Når det gjelder spørsmålet ditt er det ingen fasit på noen ting- Det er ingen fasit tegn på om folk liker gutter eller jenter.
  • Daleh93

# 4. 7. des 2017 21:42 Er veldig enig.