Forum

2028

innlogget

42037

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Maia83

Kommer det noen nye homofile utesteder snart?

6. des 2017 19:35 | Vist 1152 ganger. Nå lukket SO i sommer. Og nå lukker Ett glass. Begge veldig hyggelig steder.

Elsker kan være greit discosted etter en del innabords, og London og Caesar er fint hvis man vil ha karaoke og brun pub. Men liksom - hvis man vil ut å treffe venner over en drink, så synes jeg ikke at det er noen aktuelle steder.

Noen som vet om det er noen nye gaysteder på trappene? Det må jo være et udekket behov.

• Yacob

# 1. 6. des 2017 19:42 (red. kl. 19:43) Kommer til å savne Ett Glass.
  • Arryn

# 2. 6. des 2017 19:45 Kan det ikke bare komme nye utesteder? Må de absolutt være homofile?
  • Lilje3

# 3. 6. des 2017 19:51
    Arryn skrev 06.12.17 kl. 19:45
    Kan det ikke bare komme nye utesteder? Må de absolutt være homofile?

Er ikke interessert i å gå på steder hvor fulle menn prøver seg på meg, og kikker på meg som om jeg holder show for dem når jeg kysser kjæresten min.

De som like gjerne går på straighte steder har allerede mye å velge mellom.

• J STRYKER HSUND

# 4. 6. des 2017 19:59 (red. kl. 20:00) Er det kundegrunnlag for flere utesteder rettet mot homofile i Oslo?

Mange av disse nye stedene som dukker opp blir lagt ned etterhvert som folket går lei. De holder knapt et halvt år og så er det slutt.

• 0rest_

# 5. 6. des 2017 20:02 Jeg savner fortsatt Cafè de Stilj, i Øvre Slottsgt.. gay friendly kafè akkurat etter min smak.
  • Yacob

# 6. 6. des 2017 20:09
    0rest_ skrev 06.12.17 kl. 20:02
    Jeg savner fortsatt Cafè de Stilj, i Øvre Slottsgt.. gay friendly kafè akkurat etter min smak.

For ikke snakk om Reidars Selskapslokaler.

• !!!brandy

# 7. 7. des 2017 11:56 Hva er grunn til at de stenger? Dårlig drift eller lite kundegrunnlag? Stavanger har 1/5 del av Oslo sin befolkning men alikevel 2 steder for skeive som har overlevd i flere år.
  • bilde

# 8. 7. des 2017 12:07
    !!!brandy skrev 07.12.17 kl. 11:56
    Hva er grunn til at de stenger? Dårlig drift eller lite kundegrunnlag? Stavanger har 1/5 del av Oslo sin befolkning men alikevel 2 steder for skeive som har overlevd i flere år.

Bygården skal renoveres, ser det ut til. Som betyr at leieavtalen blir sagt opp.
  • EnSak

# 9. 7. des 2017 23:37 (red. kl. 23:38) Men hvis flere utesteder stenges og det er et behov så må vel man benytte seg av behovet så det blir lønnsomt nok for utestedene?

Styrken til kapitalismen er at det blir værende hvis det er lønnsomt. Svakheten er at det forsvinner selv om det er behov hvis det ikke er lønnsomt.

Så kanskje for få brukte det, eventuelt de som brukte det valgte å legge igjen for lite penger når de var der?

Bærekraft og alt det der.

• 0rest_

# 10. 8. des 2017 09:00 (red. kl. 09:01)
    Yacob skrev 06.12.17 kl. 20:09
    For ikke snakk om Reidars Selskapslokaler.

Kan jeg ikke si at jeg husker. Men Pastel de Nata er jo nesten litt homo da.. med to homofile eiere bak disken. Selv om de ikke flagger det på samme måte som Cafè de Stilj. De hadde i hvert fall sinnsykt gode kaker sist jeg var innom og nyyydelig te (fra Azorene).. kommer nok til å gå der oftere-deilig med litt variasjon fra all kaffeen jeg ellers gulper ned.

• Albatross

# 11. 8. des 2017 10:30
    EnSak skrev 07.12.17 kl. 23:37
    Men hvis flere utesteder stenges og det er et behov så må vel man benytte seg av behovet så det blir lønnsomt nok for utestedene?

Styrken til kapitalismen er at det blir værende hvis det er lønnsomt. Svakheten er at det forsvinner selv om det er behov hvis det ikke er lønnsomt.

Så kanskje for få brukte det, eventuelt de som brukte det valgte å legge igjen for lite penger når de var der?

Bærekraft og alt det der.

De gangene jeg var på Ett Glass har det alltid vært temmelig fullt, så så lenge de ikke hadde en horribel dyr leieavtale eller total mangel på kostnadskontroll kan jeg ikke forstå annet enn at butikken må ha gått relativt bra.

Hvis det finnes et behov i samfunnet, og folk er villige til å betale for å fylle behovet vil det stort sett komme tilbydere. Samtidig er det få rasjonelle forbrukere som vil legge igjen mer penger enn nødvendig på slike steder. Foretaket må følgelig sette de priser som er akseptable og samtidig sikrer livsgrunnlag. Om en bedrift er lønnsom handler i stor grad om hvordan bedriften styres.

• Alexx

# 12. 8. des 2017 10:33 Litt snodig at det ikke er mer behov for homofile utesteder i hovedstaden. Kanskje folk koser seg hjemme i stedet, og tar festen der.
  • Toffin

# 13. 8. des 2017 10:36 (red. kl. 10:38) Det er Et Glass' leieavtale som er sagt opp. Eieren av bygården skal total-rehabilitere den og alle leieavtaler er sagt opp pga. det.

Leser dere ikke svarene selv i korte tråder som dette, men fortsetter heller spekulasjonene selv når det allerede er skrevet flere ganger hva som er årsaken?

• LuddenSky

# 14. 8. des 2017 10:38 Noen som åpner en i Bergen og trenger bartender er jeg ledig for tiden
  • SuddenlySeymour

# 15. 8. des 2017 10:49 Håper det kommer en café i så fall. Mye mer interessert i det enn type diskotek og bar . Men nei, vet ikke om noe. Kanskje Ett Glass kan gjenoppstå et annet sted?