Forum

492

innlogget

42490

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • jacklaz

Homo/Bi

14. nov 2017 18:38 | Vist 952 ganger. Etter egne erfaringer her inne lurer jeg på hvorfor en del
    homser har så negativ holdning overfor oss biseksuelle ?
  • Zolex

# 1. 14. nov 2017 18:43 Snakk høyere, jeg tror ikke de bakerst i salen hørte deg.

Dette er tatt mange ganger før, og ofte blir trådene raskt fylt opp med positive ord fra homofile og lesbiske brukere, men allikevel opplever mange av oss (bifile) at fordommene og misforståelsene sitter løst når trådene om dette etter hvert seiler ned og ting går tilbake til det normale.

• Søkt

# 2. 14. nov 2017 19:00 Tror den stereotypiske erkeklagen er at de bifile mennene puler heftig rundt, men det gjør jeg også, så det er det bare herlig om de gjør.
  • enebo

# 3. 14. nov 2017 19:07 Det burde ikke overraske noen at mennesker er opptatt av sex, spesielt etter puberteten. Heller ikke at mange er interessert i mange former for sex.
  • Yes what so

# 4. 14. nov 2017 20:04 (red. kl. 20:07) Hva forventer de biseksuelle seg ifra de homofile da? Det er noe som heter at like barn leker best sammen , og det er ikke alltid at homofile og bifile trives så veldig godt i lag . Bifile trives best sammen med andre bifile og homofile med andre homofile, som oftest. Tror at ting er på vei fremover. Kanskje også flere bifile kunne bli litt mere åpen og synliggjøre seg selv oftere. Liker biflagget veldig godt, og synes det er et flott flagg. Viser det her.
    vedlegg
  • Anca

# 5. 14. nov 2017 20:12 Hvis noen har motforestillinger mot bifili, ser jeg bare på det som nyttig info. Et klart tegn på at det er unødvendig å pleie en relasjon med vedkommende.
  • enebo

# 6. 14. nov 2017 20:19
    Anca skrev 14.11.17 kl. 20:12
    Hvis noen har motforestillinger mot bifili, ser jeg bare på det som nyttig info. Et klart tegn på at det er unødvendig å pleie en relasjon med vedkommende.

Fobier mot andres seksuelle preferanser forteller mer om den som markerer sin fobi, enn om den noen har fobi mot.
  • Toffin

# 7. 14. nov 2017 20:22 Jeg har aldri opplevd at noen av mine homofile venner har hatt negative holdninger til bifile. Om jeg mot formodning hadde opplevd noe slikt ville jeg blitt veldig forbausa, og lurt på hva pokker som feiler vedkommende.
    De negative uttalelsene jeg har lest for eksempel i tråder på Forum her, har kommet fra folk med åpenbare issues både til forhold generelt, og med krampaktig behov for kontroll og eierskap til sine partnere.

• Zolex

# 8. 14. nov 2017 20:33
    Yes what so skrev 14.11.17 kl. 20:04
    Hva forventer de biseksuelle seg ifra de homofile da? Det er noe som heter at like barn leker best sammen , og det er ikke alltid at homofile og bifile trives så veldig godt i lag . Bifile trives best sammen med andre bifile og homofile med andre homofile, som oftest. Tror at ting er på vei fremover. Kanskje også flere bifile kunne bli litt mere åpen og synliggjøre seg selv oftere. Liker biflagget veldig godt, og synes det er et flott flagg. Viser det her.
    Tja, jeg forventer å ikke bli møtt med "jeg kunne aldri datet en som er bifil" og "er du mer homo eller hetero?" Jeg forventer at andre lar være å omtale meg som homofil og/eller heterofil, alt etter hva som passer de i øyeblikket.

Like barn leker best, ja, men enkelte blir gjerne holdt utenfor leken. Jeg har flere ganger opplevd å bli oversett og ignorert av homofile fordi jeg "bare er bifil," så jeg "synes sikkert ikke det er så kult på fest med bare homofile."

Human Rights Campaign har kommet frem til ganske triste statistikker på biseksualitet og helse, og uten at jeg vet hvordan dette er i Norge sammenlignet med USA (hvor undersøkelsene er gjort) hadde det vært flott om tilsvarende teamer ble tatt opp her hjemme også. Det hadde også vært kult om media ikke ignorerte Celebrate Bisexuality Day, men faktisk viet fem minutter til å dele leserinnlegg og saker om biseksualitet.

• Zolex

# 9. 14. nov 2017 20:35
    Toffin skrev 14.11.17 kl. 20:22
    Jeg har aldri opplevd at noen av mine homofile venner har hatt negative holdninger til bifile. Om jeg mot formodning hadde opplevd noe slikt ville jeg blitt veldig forbausa, og lurt på hva pokker som feiler vedkommende.
    De negative uttalelsene jeg har lest for eksempel i tråder på Forum her, har kommet fra folk med åpenbare issues både til forhold generelt, og med krampaktig behov for kontroll og eierskap til sine partnere.
    Jeg har heller ikke opplevd at mine homofile venner har negative holdninger til bifile, men i løpet av de snart ti årene jeg har hatt profil her inne er lista lang med homofile jeg ikke har blitt venn med. Jeg har også møtt en håndfull homofile (og heterofile for den saks skyld) i person jeg heller ikke har kommet så godt overens med på grunn av deres holdninger til min legning.
  • 0123456789ABCDE

# 10. 14. nov 2017 20:35 1. Bekymring om at at et forhold med den bifile ikke vil være tilfredsstillende nok for den bifile, siden den bifile forventes å ha behov for sex med begge kjønn.

2. Antagelse om at bifili bare er homofile som ikke har helt kommet ut av skapet. I ekstrem form antas det at bifili ikke finnes. I moderat form antas det at en person har alltid har større tiltrekning mot et bestemt kjønn.

3. Antagelse om at bifile bare er i eksperimentell fase og ikke helt har bestemt seg.

4. Ergelse/missunnelse over at bifili er 'nærmere' heterofili enn homofili.

5. Generell ønske om mer forutsigbar og veldefinert seksuell praksis hos andre.

• Pgil

# 11. 14. nov 2017 20:58 Æ Mein no at legning ikke ska ha nå å si i d heletatt! Trur d heller kjæm an på personen og holdningene!

Problemet er vel kanskje usikkerhet og mangel på tillit, hvis d e snakk om et forhold mellom en homofil og bifil! Den homofile er usikker på om den bifile blir tilfredsstilt sexuelt siden h*n er bifil, men da er kommunikasjon og kompromiss viktig!

Og alle kan vel være enig om at smaken er som baken, delt i to! Vi er alle ulike og takk Gud fer d! Men d å akseptere hverandre for den vi er som person, e ikke alltid like lett for alle!

• Yes what so

# 12. 14. nov 2017 21:36
    Zolex skrev 14.11.17 kl. 20:33
    Tja, jeg forventer å ikke bli møtt med "jeg kunne aldri datet en som er bifil" og "er du mer homo eller hetero?" Jeg forventer at andre lar være å omtale meg som homofil og/eller heterofil, alt etter hva som passer de i øyeblikket.

Like barn leker best, ja, men enkelte blir gjerne holdt utenfor leken. Jeg har flere ganger opplevd å bli oversett og ignorert av homofile fordi jeg "bare er bifil," så jeg "synes sikkert ikke det er så kult på fest med bare homofile."

Human Rights Campaign har kommet frem til ganske triste statistikker på biseksualitet og helse, og uten at jeg vet hvordan dette er i Norge sammenlignet med USA (hvor undersøkelsene er gjort) hadde det vært flott om tilsvarende teamer ble tatt opp her hjemme også. Det hadde også vært kult om media ikke ignorerte Celebrate Bisexuality Day, men faktisk viet fem minutter til å dele leserinnlegg og saker om biseksualitet.

Enig med deg i det. Jeg tror også at mange bifile sliter psykisk, og at det burde blitt viet mer oppmerksomhet til bifile. Når det gjelder dette med å koble med vennskap her inne, så tror jeg det er ganske likt over hele linjen, uansett hvilken fil en tilhører. Ting tar tid..
  • Quidditch

# 13. 14. nov 2017 21:57
    Søkt skrev 14.11.17 kl. 19:00
    Tror den stereotypiske erkeklagen er at de bifile mennene puler heftig rundt, men det gjør jeg også, så det er det bare herlig om de gjør.

Det brukar vel å bli slått fast at bifile ikkje finst.

Og det er litt gøy, for det betyr at eg har to imaginære eksar og eit knippe fantasipulevener :-D

• Zolex

# 14. 14. nov 2017 23:11
    Yes what so skrev 14.11.17 kl. 21:36
    Enig med deg i det. Jeg tror også at mange bifile sliter psykisk, og at det burde blitt viet mer oppmerksomhet til bifile. Når det gjelder dette med å koble med vennskap her inne, så tror jeg det er ganske likt over hele linjen, uansett hvilken fil en tilhører. Ting tar tid..
    100% av alle bifile jeg kjenner godt har eller har hatt problemer med mental helse, og noen også fysisk helse som følge av den mentale helsesituasjonen. Det er selvfølgelig mye mer enn bare legning som spiller inn her, men vi finner ikke noen løsning ved å ikke snakke om det.
  • enebo

# 15. 14. nov 2017 23:22
    Zolex skrev 14.11.17 kl. 23:11
    100% av alle bifile jeg kjenner godt har eller har hatt problemer med mental helse, og noen også fysisk helse som følge av den mentale helsesituasjonen. Det er selvfølgelig mye mer enn bare legning som spiller inn her, men vi finner ikke noen løsning ved å ikke snakke om det.

Mulig mine intime venner som jeg har kjent gjennom mange år, ikke er et representativt utvalg. Mange har problemer med mental helse, men jeg tror ikke det er seksuelle preferanser som fører til mentale problemer. Der er årsakene mange og sammensatte. For de fleste er et godt og variert sexliv en kilde til livsglede og trygghet i forholdet til seg selv og til medmennesker som har kommet inn i deres intime sfære. Men det er selvsagt slik at mange ikke snakker til gud og hvermann om mangfoldet i sine seksuelle opplevelser. En snakker med dem som en har grunn til å tro forstår. Og så holder en kjeft overfor dem som muligens ikke vil forstå. Det er sunt å kunne snakke om alt til noen, men slett ikke til alle.