Forum

2722

innlogget

42017

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • sartxe

Bare spør meg

1. nov 2017 23:47 | Vist 1164 ganger. Hva er greia med å ikke gidde å skrive en profiltekst, og så forvente at man blir intervjuet?

"Hei, jeg er ikke så god på profiltekster, men spør gjerne"

Er dette en turn off? Synes selv det er bedre med ingen tekst, enn dette...

• BeKindRewind

# 1. 1. nov 2017 23:54 Jeg synes det er mest turn off når en tar kontakt uten å ha bilde...
    Blir litt sånn "ehheh -.-'', vet ikke hvem jeg prater med, så vet virkelig ikke om jeg skal svare".
  • Zolex

# 2. 2. nov 2017 00:05 Bruker man Gaysir som en datingarena er det ikke så lett å skrive profiltekst. For mye tekst er kjedelig, og det man inkluderer bør kunne lede en samtale. Å ha noe som kan starte en samtale kan være greit, men jeg vil heller bli kjent med en person over 30 meldinger enn å lese en profiltekst på 150 ord, for da får man med det som sies mellom linjene også.
  • Zitronenfalter

# 3. 2. nov 2017 00:31 Spiller ingen rolle om du har en profiltekst her inne eller ikke. Det er iallefall min erfaring. Derfor har jeg slettet min. Har hørt folk si til meg at jeg hadde en så fin profiltekst, men så uteblir kontakten likevel, så jeg ser ikke lenger vitsen med den profilteksten. Like greit å sende meldinger. Vet ikke helt hva forventninger folk har her inne, og folk er så forskjellige. Det er jo bare til å spørre vedkommende hvis det er noe en lurer på da vel, men noen blir kanskje så fornærmet når du spør at de sperrer deg ute, uansett hvor hyggelig du prøver å være. Merkelig..😮
  • snickers

# 4. 2. nov 2017 00:33 D e ikje akkurat turn off, men man kommer ikje akkurat langt dersom man verken har profiltekst eller profilbilde.
  • Henrik3

# 5. 2. nov 2017 00:39 Hvis det ikke er tekst, så ser det litt tomt ut. Samme hva det står, men noe bør man kunne skrive, selv om det er svada. Et par setninger om været, og så er jeg fornøyd.
  • SuddenlySeymour

# 6. 2. nov 2017 01:03 (red. kl. 01:04) Helt enig. Hvordan kan jeg vite om jeg har lyst til å snakke med vedkommende i det hele tatt, når det er null info? Ansiktsbilde er viktig og forsåvidt, men det er jo en annen, evig debatt ;)
    Null bilder, null grupper, null tekst er dessverre ganske vanlig :(
  • gre18cce

# 7. 2. nov 2017 02:00
    SuddenlySeymour skrev 02.11.17 kl. 01:03
    Helt enig. Hvordan kan jeg vite om jeg har lyst til å snakke med vedkommende i det hele tatt, når det er null info? Ansiktsbilde er viktig og forsåvidt, men det er jo en annen, evig debatt ;)
    Null bilder, null grupper, null tekst er dessverre ganske vanlig :(

Om du syns ansiktbilde er viktig så bør du nok ta bilde av deg en gang til ... bare løft kamera noen cm :-)

• SuddenlySeymour

# 8. 2. nov 2017 06:42
    gre18cce skrev 02.11.17 kl. 02:00
    Om du syns ansiktbilde er viktig så bør du nok ta bilde av deg en gang til ... bare løft kamera noen cm :-)

Jeg har ansiktsbilde på profilsiden og i galleriet. Så tillater meg å ha sleazy overkroppsbilde som profilbilde : D
  • Zitronenfalter

# 9. 2. nov 2017 06:44
    Yes what so skrev 02.11.17 kl. 00:31
    Spiller ingen rolle om du har en profiltekst her inne eller ikke. Det er iallefall min erfaring. Derfor har jeg slettet min. Har hørt folk si til meg at jeg hadde en så fin profiltekst, men så uteblir kontakten likevel, så jeg ser ikke lenger vitsen med den profilteksten. Like greit å sende meldinger. Vet ikke helt hva forventninger folk har her inne, og folk er så forskjellige. Det er jo bare til å spørre vedkommende hvis det er noe en lurer på da vel, men noen blir kanskje så fornærmet når du spør at de sperrer deg ute, uansett hvor hyggelig du prøver å være. Merkelig..😮
    Mente ikke å være for negativ. Det er mange utrolig flotte og spennende profiltekster her inne, og det er alltid kjekt å lese andres. Gidder bare ikke å ha min, og min erfaring trenger ikke å være din erfaring. 😀
  • 73WR

# 10. 2. nov 2017 09:25 I en profil legger man det man selv behager, etter eget ønske.

I tekstlige og billedlige uttrykk og former, presenterer man egen forståelseshorisont og livserfaringer.

I den interaktive virtuelle kontekst vil man aldri kunne presentere realitet i seg selv, heller ikke person som man er, der er kun visuelle og symbolske uttrykk, der foto og tekst fremviser antagelser vedrørende identitet og ståsted.

I forbindelse med Gaysir har jeg aldri søkt å presentere en flersidig gjensidig kanal for kommunikasjon,
    jeg anser heller mine egne perseptuelle konseptuelle kognitive sider for viktigst. Andre interesserer meg ikke, da Gaysir først og fremst er en side der man søker kjønnslig omgang, ikke personlig tosomhet.

• flaneur

# 11. 2. nov 2017 10:00
    73WR skrev 02.11.17 kl. 09:25
    I en profil legger man det man selv behager, etter eget ønske.

I tekstlige og billedlige uttrykk og former, presenterer man egen forståelseshorisont og livserfaringer.

I den interaktive virtuelle kontekst vil man aldri kunne presentere realitet i seg selv, heller ikke person som man er, der er kun visuelle og symbolske uttrykk, der foto og tekst fremviser antagelser vedrørende identitet og ståsted.

I forbindelse med Gaysir har jeg aldri søkt å presentere en flersidig gjensidig kanal for kommunikasjon,
    jeg anser heller mine egne perseptuelle konseptuelle kognitive sider for viktigst. Andre interesserer meg ikke, da Gaysir først og fremst er en side der man søker kjønnslig omgang, ikke personlig tosomhet.

Så sant som det er sagt, og enda bedre (og mye kortere) formulert i denne legendariske sangteksten av gruppen Caramba i 1981:

Hubba hubba zoot zoot
    Hebba hubba zut zut

A hoorepa hoorepa
    a num hoorepa a num num

a num

• Bambibolla1

# 12. 2. nov 2017 11:25 Vurderer å lage et standard spørreskjema som jeg skal sende til slike profiler.

Hvorfor bruke tid på å spørre hver enkelt tomme profil liksom? Alt for mange av dem.

• BeKindRewind

# 13. 5. nov 2017 13:21
    Bambibolla1 skrev 02.11.17 kl. 11:25
    Vurderer å lage et standard spørreskjema som jeg skal sende til slike profiler.

Hvorfor bruke tid på å spørre hver enkelt tomme profil liksom? Alt for mange av dem.

Ikke dumt :P

• EnSak

# 14. 5. nov 2017 14:36 Ansiktsbilde er et must for meg, men profiltekst kan være en bonus.

Jeg sier kan, siden noen profiltekster ikke hjelper på. Syntes selv å skrive profiltekst er vanskelig. Og som en har sagt her før, lett at blir for mye og alt det du skriver er unødvendige.

Men ja, helt greit uten tekst, men vil aldri kontakte noen uten ansiktsbilde.

• R0N

# 15. 5. nov 2017 15:09 Profil tekst sparer både tid og energi for begge parter. Personlig synes jeg det er leit når det blir oversett/ignorert, spesielt når du får et spørsmål på melding som er besvart på profilen.