Forum

549

innlogget

42545

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Arkipeller

Inviterer du?

8. okt 2017 10:41 | Vist 1853 ganger. Ensomhet er et tema som dukker opp i media med jevne mellomrom. Det er en del nordmenn som aldri inviterer eller arrangerer noe som helst med folk de har rundt seg. Det kan godt være at de føler seg introvert, men det kan vel ikke være hele forklaringen?

Hva inviterer du venner, bekjente og familie på?
    Evnt hvorfor inviterer du ikke folk?
    Har du gode tips til dem som kanskje trenger å invitere noen på et eller annet?

Hvorfor tror du at så mange er ensomme?

• enebo

# 1. 8. okt 2017 10:46 Hyggeligst å invitere folk på middag, men en vil jo kjenne litt til folk før en gir en slik invitasjon. Sikkert mange som synes det er vanskelig, men en får lett nye venner om en gjør det. Og så er det noen som ikke tør ta imot invitasjoner. Mange mulige grunner til at noen blir mer ensomme enn andre.
  • 0123456789ABCDE

# 2. 8. okt 2017 10:47 (red. kl. 10:49) Det er fordi folk får stadig har flere forskjellige ting å foreta seg at de ikke kan samles.

Tidligere hadde man kun mammutkjøtt, i dag velger noen vegan, andre sushi, noen kebab, andre grandiosa, osvosv..

I utlandet er det mere som i steinalderen, der har alle samme smak og gjør de samme tingene. Hipp som happ om man er hjemme eller hos en annen.

• enebo

# 3. 8. okt 2017 10:50
    0123456789ABCDE skrev 08.10.17 kl. 10:47
    Det er fordi folk får stadig har flere forskjellige ting å foreta seg at de ikke kan samles.

Tidligere hadde man kun mammutkjøtt, i dag velger noen vegan, andre sushi, noen kebab, andre grandiosa, osvosv..

I utlandet er det mere som i steinalderen, der har alle samme smak og gjør de samme tingene. Hipp som happ om man er hjemme eller hos en annen.

De spiste nok mer østers enn mammutkjøtt. En får tid til det en vil.
  • Bambibolla1

# 4. 8. okt 2017 10:52 Inviterer aldri folk lenger. Har blitt mer og mer usosial etter som årene har gått.
    Andre mennesker kjeder meg grenseløst . Med få unntak.

Hva andre individer kan gjøre for å bli mindre ensomme er jeg nok ikke den rette til å uttale meg om.

• SplashBoy

# 5. 8. okt 2017 10:52 (red. kl. 10:54)
    Arkipeller skrev 08.10.17 kl. 10:41
    Ensomhet er et tema som dukker opp i media med jevne mellomrom. Det er en del nordmenn som aldri inviterer eller arrangerer noe som helst med folk de har rundt seg. Det kan godt være at de føler seg introvert, men det kan vel ikke være hele forklaringen?

Hva inviterer du venner, bekjente og familie på?
    Evnt hvorfor inviterer du ikke folk?
    Har du gode tips til dem som kanskje trenger å invitere noen på et eller annet?

Hvorfor tror du at så mange er ensomme?

Noen velger å være ensomme, man skal ikke påtvinge dem sosialering. Andre er "ensomme". Men jeg ser ikke det som et problem, det finnes mange fora hvor man kan bli kjendt med andre. Er man sosial av seg, så har flesteparten ikke problemer med å gå ut blandt folk. Har man problemer med det, så finnes det hjelp å få. Det nytter ikke å syte i avisene.
    Jeg synes hele denne problematikken er unødvendig (jeg mener ikke at denne tråden er unødvendig). Det finnes reelle problemer som burde opptatt mediene.
  • Nordavind74

# 6. 8. okt 2017 10:52 Blir ikke invitert.
    Inviterer ikke.
    Case closed.
  • Heathen

# 7. 8. okt 2017 10:58 Å invitere noen kan jo bety veldig mye forskjellig da. Familie og gode venner inviterer jeg på besøk, middag, ferieturer, osv. Folk jeg knapt har møtt eller snakket med inviterer jeg i stedet på en kopp kaffe ute på en cafe. Hvor folk havner mellom disse ytterpunktene kommer an på hvor godt jeg kjenner dem eller hvor interessert jeg er i vennskapet eller relasjonen.
  • King_Nothing

# 8. 8. okt 2017 11:00 (red. kl. 11:01) Mange ensomme skjønner ikke at det krever en innsats av dem selv for å ikke være ensom.
    Nye venner ringer ikke på døra sånn ut av det blå.
    Man må ut og frem. Snakke med fremmede/kollegaer/klassekamerater o.l. invitere på ting. Være raus og inkluderende. Og ærlig om hvem man er. Si takk. Si unnskyld. Le og smile. Tulle. Være seriøs.
    Da blir man ikke like ensom i lengden.

Jeg inviterer oftest på vors eller nach. Og innimellom på middag hvis jeg har tid/ork til å lage i stand noe.
    Eller på flytte/byggehjelp.

Men nå som jeg tenker at det kanskje kan være lurt å ikke fyllefeste hver helg så kan det bli mer rolig kvelder også.

• Sykkelruffen

# 9. 8. okt 2017 11:00
    0123456789ABCDE skrev 08.10.17 kl. 10:47
    Det er fordi folk får stadig har flere forskjellige ting å foreta seg at de ikke kan samles.

For ikke å snakke om alle som plutselig er blitt allergiske mot gluten og laktoseintolerante!
  • UglyGaga

# 10. 8. okt 2017 12:11 Inviterer folk både hjemme og ute. Helst ute:)
  • Hellbride

# 11. 8. okt 2017 12:35
    Sykkelruffen skrev 08.10.17 kl. 11:00
    For ikke å snakke om alle som plutselig er blitt allergiske mot gluten og laktoseintolerante!

Surt å faktisk ha allergi og intoleranse da! Ender som regel med at det er jeg som kokkelerer på sammenkomster, rett og slett fordi jeg virkelig forstår allergi. Og vet å lage god mat selv om man kanskje må bruke enkelte alternative ingredienser!

Det er ikke ofte vi selv inviterer her i heimen, fordi det enkelt og greit ikke er stort nok. Men vi har relativt regelmessige sammenkomster med nære og kjære, og da er det party-spill, mat og godt drikke! Men de gangene vi inviterer til f.eks. grillings, så er vi de "sprøe" som gjerne inviterer naboer vi knapt kjenner også. The more, the better!

• Mirromurr

# 12. 8. okt 2017 12:42 Vi inviterer på vårfest, sommerparty, grillfest, fårikålfest, førjulsfest, nyttårsfest osv.

• Yes what so

# 13. 8. okt 2017 13:09 (red. kl. 13:10)
    Mirromurr skrev 08.10.17 kl. 12:42
    Vi inviterer på vårfest, sommerparty, grillfest, fårikålfest, førjulsfest, nyttårsfest osv.
    Høres spennende ut. Venter på invitasjon jeg da. Vil svært gjerne få komme..🖐🍗🌮🥂🌞🎄
  • crownen

# 14. 8. okt 2017 13:22 inviterer venner ut på skiturer bærturer alt med sund aura jeg selv blir invitert på fyll noe jeg holder meg helt vekk i fra inviterer ikke ukjente personer skjenner dem jo ikke så hva skal man vel invitere dem etter sex ja og møter med folk her og de er jo for og ha de fint og deilig sammen noe som liksom blir noe helt annet igjen men er selvfølgelig nervøs i starten ved møte som sikkert er helt normalt
  • Anca

# 15. 8. okt 2017 13:31 Organiserer rollespillkvelder 2-4 ganger i måneden, og får veldig mye ut av det.