Forum

608

innlogget

41996

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • 0123456789ABCDE

Vår barne-fremmende kultur

27. sep 2017 07:44 (red. kl. 07:50) | Vist 672 ganger. 1 enkelt gjennomsnittlig moderne menneske vil i løpet av sitt liv legge et miljøavtrykk som er ganske stor. Hundrevis av artikler som klesplagg, såpestykker, mat, bygningsmasser osv må forbrukes på vedkommende med tilhørende produksjonskjede med energiforbruk og utslipp. Dersom man tar med i betraktning at dette ene individet har et potensiale til å være 40.000 mennesker (*) over tid - altså at denne personen har barn som igjen får barn osv i mange mange år fremover.. Å få 1 nytt barn kan da være ensbetydende med å la bilen gå på tomgang i titusener av år når det gjelder CO2-utslipp alene.

Bør vi ikke slutte å oppmuntre folk til å få barn?
    Bør vi ikke slutte å si hvor skjønne barna er?
    Bør vi ikke slutte å prioritere barn fremfor voksne?
    Bør ikke regjeringer gå ut med kampanjer som viser at å få barn er en ekstremt umoralsk handling?

(*) En art eksisterer i ca 1 mill år og en generasjon er ca 25 år. Antar vi at 2 foreldre gir 2 barn vil dette si at 1 person tilsvarer 40.000 personer over tid.

• Søkt

# 1. 27. sep 2017 07:53 Jo. Det er bare et tidsspørsmål før ett-barnspolitikk er aktuelt for hele verden.
    Så det gjelder å kjempe for å få dissa surrogati-rettighetene fort som faen, før vi menn faktisk må ha kvinner i vårt liv for å få vårt eget barn.

Bruk kondom -
    Heia adopsjon!

• Anca

# 2. 27. sep 2017 08:27 (red. kl. 08:27) Synes det er hårreisende at reproduksjon ikke er regulert allerede. Bil må man ha sertifikat for å kjøre, men å tankeløst pule på seg drittunger? Det kan visst alle gjøre.
  • EnSak

# 3. 27. sep 2017 08:33 (red. kl. 08:39) Kan være et problem, kan være bra. Kommer jo helt ann på planene for mennskeheten, hvordan den globale politikken utvikler seg og hvor fort vi klarer å utvikle oss teknologisk.

To måter mange folk ikke trenger å være nedturen vår

1) Vi får teknologi som kan fornye brukte ressurser (Men ja, økningen må jo en gang gå ned så vi holder maksimalt en stabil populasjon, hvis ikke punkt 2 starter fort nok. 1 barns politikken vil redusere og kan hende det holder med å stabilisere med bedre teknologi).
    2) Vi får teknologi som gjør oss klar til å kolonisere universet, og sende store masser av folk i forskjellige rettinger og nedpopulasjon av jorden på denne måten. Uten for mye folk så vil vi ikke kunne kolonisere i like stor skala.

Så jeg vil si at overbefolkningen kun er et midlertidig problem, eller værtfall det som er håpet mitt.

Er ikke like stor fan av restriksjoner som han som poster før meg er.

• Vaelen

# 4. 27. sep 2017 08:46 (red. kl. 08:49)
    Anca skrev 27.09.17 kl. 08:27
    Synes det er hårreisende at reproduksjon ikke er regulert allerede. Bil må man ha sertifikat for å kjøre, men å tankeløst pule på seg drittunger? Det kan visst alle gjøre.

Det er visst en menneskerett å få barn, men ingen tenker på om foreldrene faktisk er skikket til å ta vare på barna. Utallige barnevernssaker er jo bevis på at det er langt fra alle som burde få lov til å få barn.

Tusenvis av heterofile par er ikke i stand til å ta vare på barna sine og ingen setter noen begrensninger for dem. Samtidig kunne tusenvis av homofile par vært verdens beste foreldre uten å få lov.

• Anca

# 5. 27. sep 2017 08:48 (red. kl. 08:51)
    EnSak skrev 27.09.17 kl. 08:33
    Kan være et problem, kan være bra. Kommer jo helt ann på planene for mennskeheten, hvordan den globale politikken utvikler seg og hvor fort vi klarer å utvikle oss teknologisk.

To måter mange folk ikke trenger å være nedturen vår

1) Vi får teknologi som kan fornye brukte ressurser (Men ja, økningen må jo en gang gå ned så vi holder maksimalt en stabil populasjon, hvis ikke punkt 2 starter fort nok. 1 barns politikken vil redusere og kan hende det holder med å stabilisere med bedre teknologi).
    2) Vi får teknologi som gjør oss klar til å kolonisere universet, og sende store masser av folk i forskjellige rettinger og nedpopulasjon av jorden på denne måten. Uten for mye folk så vil vi ikke kunne kolonisere i like stor skala.

Så jeg vil si at overbefolkningen kun er et midlertidig problem, eller værtfall det som er håpet mitt.

Er ikke like stor fan av restriksjoner som han som poster før meg er.

Er ikke fan av restriksjoner per se... men kom igjen, vi har lover for alt fra våpenbruk til dyrehold. Hvorfor er reproduksjon annerledes?

Dessuten er det ikke bare overbefolkning og tæring på ressurser som er aktuelt. Det å kaste et nytt liv inn i verden, uten dette livets samtykke, burde sees på som dypt umoralsk. Spesielt hvis man er uskikket som forelder.

• Søkt

# 6. 27. sep 2017 08:50
    EnSak skrev 27.09.17 kl. 08:33
    Kan være et problem, kan være bra. Kommer jo helt ann på planene for mennskeheten, hvordan den globale politikken utvikler seg og hvor fort vi klarer å utvikle oss teknologisk.

Kommer helt an på planene for menneskeheten ja!
    Sist jeg var på årsmøte ble vil vel enige om å kjøre det hele grundig i grøfta, og det virker å fungere.

Naboen min sa noe sånn som at en må sniffe formfett for å se positivt på verdens utvikling, sånn apropo ditt alternativ 2.

• Kjøttmeis

# 7. 27. sep 2017 08:58 Er ikke overbefolkning en urban myte?
    Har dere ikke sett det foredraget med han smarte svensken jeg ikke husker navnet på?

• Søkt

# 8. 27. sep 2017 09:01
    Kjøttmeis skrev 27.09.17 kl. 08:58
    Er ikke overbefolkning en urban myte?

Det er tema på 37- bussen hver morgen jo!
  • Kjøttmeis

# 9. 27. sep 2017 09:08
    Vaelen skrev 27.09.17 kl. 08:46
    Tusenvis av heterofile par er ikke i stand til å ta vare på barna sine og ingen setter noen begrensninger for dem.

Du har kanskje hørt om en liten organisasjon som kaller seg Barnevernet?

• Anca

# 10. 27. sep 2017 09:22 (red. kl. 09:22)
    Kjøttmeis skrev 27.09.17 kl. 09:08
    Du har kanskje hørt om en liten organisasjon som kaller seg Barnevernet?

De driver bare med skadekontroll. Fint lite man i dag kan gjøre med roten av problemet: at uskikkede foreldre puler på seg barn.
  • Kjøttmeis

# 11. 27. sep 2017 09:23
    Anca skrev 27.09.17 kl. 09:22
    De driver bare med skadekontroll. Fint lite man i dag kan gjøre med roten av problemet: at uskikkede foreldre puler på seg barn.

Tror en mann ved navn Adolf Hitler ville vært enig med deg.

• Anca

# 12. 27. sep 2017 09:26 (red. kl. 09:28)
    Kjøttmeis skrev 27.09.17 kl. 09:23
    Tror en mann ved navn Adolf Hitler ville vært enig med deg.

Helt sikkert, men det er irrelevant. Like dumt som "kommunismen funket ikke i Sovjet, derfor må vi ha totalt uregulerte markeder!"

(Skjønt, noen libertards drar jo den slutningen)

• ass4man

# 13. 27. sep 2017 10:04 "be fruit full and multiply"

Tror de fleste religioner ønsker maks rekruttering innenifra ved å oppmuntre til uhemmet yngling. Dem kaller det "ett mirakel". Hørt folk kalle det uhell også :-)

• defmacro2

# 14. 27. sep 2017 10:24 (red. kl. 10:27) https://encrypted.google.com/search?hl=en&tbm=vid&q=overpopulation+myth

Flott å se folk her snakke om ting de har 0 peil på samtidig som de ønsker kontroll ovenifra via et autoritært regime. *gjesp*

PS: Dere kommer aldri til å vinne frem.

• Bambibolla1

# 15. 27. sep 2017 10:26 Jeg har gjort min plikt og ikke fått barn.
    Det er mer enn nok av dem allerede.