Forum

1964

innlogget

41953

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Andre

Homofili og fengsel.

26. sep 2017 19:12 | Vist 1709 ganger. Leste artikkelen gaysir har om en homofil mann i fengsel, og må si at verre svartmaling og offerrolle har jeg aldri lest,uten noe nyanse. Personlig kjenner jeg 2 åpne homofile som har sittet inne samt har fengselsbetjent i familie. De har helt andre opplevelser en det som beskrives her.
    Om det "Erik" har opplevd er riktig så er det så klart tragisk,men at homofile likestilles med pedofile i fengsel i Norge tror jeg bare ikke på. Selv tror jeg det har mye med hvordan man oppfører seg samt hva man selv gjør med situasjonen.
    Det var ikke mulig å kommentere under artikkel så spør heller her.
    Hva mener folk her inne?eventuelle egne opplevelser....
  • enebo

# 1. 26. sep 2017 19:20 Som ellers i livet, er det store forskjeller på hva som blir problematisk for noen og ikke problematisk for andre. En kan sjelden ta én individuell erfaring som noe som gjelder alle andre. En kan nok ha problemer med å få pålitelig statistikk. Men for «Erik» er slike opplevelser bare tragisk.
  • småsnax

# 2. 26. sep 2017 19:24 Som journalistisk arbeid burde Ullersmo fått uttale seg i saken. Å bli voldtatt av medfanger er åpenbart svært alvorlig og burde vært etterforsket.
  • Henrik3

# 3. 26. sep 2017 19:25 Dette er jo slike ting som vi hører om i amerikanske filmer. Trodde ikke det var slik i Norge. Ganske skuffet
  • enebo

# 4. 26. sep 2017 19:32
    Henrik3 skrev 26.09.17 kl. 19:25
    Dette er jo slike ting som vi hører om i amerikanske filmer. Trodde ikke det var slik i Norge. Ganske skuffet

Slikt skjer nok mange steder, men voldtekt av menn er som oftest et tabuemne: Entrepreneur, Charged in U.S., Recounts Abuse in Colombia Prison
    https://www.nytimes.com/2017/09/25/business/kaleil-isaza-tuzman-trial.html
    https://www.nytimes.com/2017/09/25/business/kaleil-isaza-tuzman-trial.html
  • SuddenlySeymour

# 5. 26. sep 2017 19:49 Ble litt satt ut. Vet de ikke kan overvåkes 24/7, men at fengselsbetjentene gir faen...grøss.
  • Andre

# 6. 26. sep 2017 20:03 (red. kl. 20:08)
    SuddenlySeymour skrev 26.09.17 kl. 19:49
    Ble litt satt ut. Vet de ikke kan overvåkes 24/7, men at fengselsbetjentene gir faen...grøss.

Jeg tror personlig ikke på at de gir faen. Ikke her i Norge. I artikkelen lot de ikke fengselet uttale seg, noe jeg mener er dårlig og mangelfull journalistikk. Bare Fordi noen påstår noe gjør det ikke nødvendigvis til sannhet eller fakta.
  • Ingis

# 7. 26. sep 2017 20:13 Det lønner seg å følge Norges lover, så havner man ikke i fengsel.
  • MICHAELofNORWAY

# 8. 26. sep 2017 20:30 Jeg satt en gang inne på åpen soning med 90 "mannfolk". Jeg var åpen hele tiden uten problemer.

Gutta snakket om damer og jeg snakket om menn.

En av de jeg jevnlg spilte "backgammon" med satt der fordi han hadde prøvd å slå ihjel en homo som hadde prøvd seg på'n.

Jeg derimot, var ingen trussel.

Satt 10 dager og gikk opp 5 kg.

Men så er det heller ingen som "kødder" med meg!

• MICHAELofNORWAY

# 9. 26. sep 2017 20:32
    Ingis skrev 26.09.17 kl. 20:13
    Det lønner seg å følge Norges lover, så havner man ikke i fengsel.

Man kan følge loven akkurat så mye man klarer, men er en mistanke sådd, så kan man sitte i varetekt opptil 12 mnd. uten dom.

• Isbjørn

# 10. 26. sep 2017 20:42
    MICHAELofNORWAY skrev 26.09.17 kl. 20:32
    Man kan følge loven akkurat så mye man klarer, men er en mistanke sådd, så kan man sitte i varetekt opptil 12 mnd. uten dom.

Og i dag kan det være nok og være i samme park som noen blir overfalt i.
    Har ikke gjerningsmannen mobilen på, men "du" har det.

Så sitter en der med registrert mobil i en park hvor ett overfall har skjedd.
    Litt uheldig så er en den eneste uten om offeret som har mobil på der i tidspunktet..

• MICHAELofNORWAY

# 11. 26. sep 2017 20:45
    Isbjørn skrev 26.09.17 kl. 20:42
    Og i dag kan det være nok og være i samme park som noen blir overfalt i.
    Har ikke gjerningsmannen mobilen på, men "du" har det.

Så sitter en der med registrert mobil i en park hvor ett overfall har skjedd.
    Litt uheldig så er en den eneste uten om offeret som har mobil på der i tidspunktet..

Eller en liten "jævelunge" som skriker.....mamma, "han mannen tok på meg", når ungen ikke får det den peker på.

• Andre

# 12. 26. sep 2017 22:06
    MICHAELofNORWAY skrev 26.09.17 kl. 20:30
    Jeg satt en gang inne på åpen soning med 90 "mannfolk". Jeg var åpen hele tiden uten problemer.

Gutta snakket om damer og jeg snakket om menn.

En av de jeg jevnlg spilte "backgammon" med satt der fordi han hadde prøvd å slå ihjel en homo som hadde prøvd seg på'n.

Jeg derimot, var ingen trussel.

Satt 10 dager og gikk opp 5 kg.

Men så er det heller ingen som "kødder" med meg!

En av mine beste venner satt inne,han hadde det helt Ok. Ingen gjorde han noe. Denne artikkelen er veldig ensporet,hvor det fremsetter veldig alvorlige påstander uten at fengsel eller ansatte får si sin mening. Personlig tror jeg "Erik" vil ha strafferabatt. Økonomisk underlag er det lange straffer på her i Norge.
  • Taakefyrsten

# 13. 26. sep 2017 22:27
    Ingis skrev 26.09.17 kl. 20:13 Det lønner seg å følge Norges lover, så havner man ikke i fengsel.

Klart. Og ergo er problemet borte.

• Sacha_

# 14. 26. sep 2017 22:34
    FunforU skrev 26.09.17 kl. 22:06
    En av mine beste venner satt inne,han hadde det helt Ok. Ingen gjorde han noe. Denne artikkelen er veldig ensporet,hvor det fremsetter veldig alvorlige påstander uten at fengsel eller ansatte får si sin mening. Personlig tror jeg "Erik" vil ha strafferabatt. Økonomisk underlag er det lange straffer på her i Norge.

Jeg tenker fengselsledelsen og ansatte har taushetsplikt, så hvis de uttaler seg risikerer de jobben og straffeforfølgelse.

• enebo

# 15. 26. sep 2017 22:44
    Sacha_ skrev 26.09.17 kl. 22:34
    Jeg tenker fengselsledelsen og ansatte har taushetsplikt, så hvis de uttaler seg risikerer de jobben og straffeforfølgelse.

Statsinstitusjoner kan alltid gi generelle kommentarer, men offentliggjør selvsagt ikke personsensitiv informasjon.