Forum

2726

innlogget

42017

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • AktivXl44

Bug i funksjonen "nær deg" ?

26. sep 2017 02:50 | Vist 990 ganger. Hey!

I flere uker nå, så må jeg manuelt gå inn og endre GPS posisjon hver gang jeg logger inn. Det skjedde første gang etter en Oslo tur, hvor jeg endret bosted til Oslo (besøksfunksjonen burde for øvrig kunne settes med en tidsbegrensing og automatisk "sende" deg hjem igjen).

Endret tilbake da jeg kom hjem. Sånn av seg selv plasserer den meg enten i Østfold, Akershus eller Oslo. De siste par dagene har jeg bodd i Oslo Domkirke. Det kan selvfølgelig være et omen at jeg ikke har så mange dager igjen, men er generelt svært lite overtroisk, så velger å tro jeg får noen år til på planeten.

Andre som har / har hatt problemet og som evt har funnet en løsning ?

• AktivXl44

# 1. 26. sep 2017 04:23 Skulle tydeligvis ikke sagt at det holder å endre når jeg logger meg inn. Oppdaget at jeg nå er på Jernbanetorget. Ville vært praktisk med en "beam me up" funksjon men...

Til orientering, så gjelder feilposisjonering uansett om jeg bruker bredbåndet eller logger på med 4g. Posisjoneringstjenester er slått på både på PC og mobil.

vedlegg
  • Hellbride

# 2. 26. sep 2017 04:38 (red. kl. 04:42) Er da som regel veldig treffsikkert for min del. Men jeg bruker jo "auto"-funksjonen da. Kan det være at det er noe trøbbel med oppdaterings-frekvensen eller noe sånt? Har ikke så mye annen erfaring enn at det har funger greit, så det er litt vanskelig å komme med konkrete løsninger.

Det skal jo da også nevnes, at wi-fi har en tendens til å plassere deg ved nærmeste aksess-punkt (modem / router). Så hvis du er på et tog / buss / trikk, eller noe som beveger seg raskt og wi-fi er aktivt, kan det bli litt småproblematisk.

• AktivXl44

# 3. 26. sep 2017 04:50
    Hellbride skrev 26.09.17 kl. 04:38
    Er da som regel veldig treffsikkert for min del. Men jeg bruker jo "auto"-funksjonen da. Kan det være at det er noe trøbbel med oppdaterings-frekvensen eller noe sånt? Har ikke så mye annen erfaring enn at det har funger greit, så det er litt vanskelig å komme med konkrete løsninger.

Det skal jo da også nevnes, at wi-fi har en tendens til å plassere deg ved nærmeste aksess-punkt (modem / router). Så hvis du er på et tog / buss / trikk, eller noe som beveger seg raskt og wi-fi er aktivt, kan det bli litt småproblematisk.

Jeg bruker også autofunksjon, men må manuelt inn og endre hver dag, og nå flere grr om dagen tydeligvis. Her ute på Tjøme er det fryktelig dårlig med tog/bane/trikk, og sitter da hjemme i min egen stue 😜🤔😜, jeg er riktignok lett på foten, men ikke kjapp nok til å bytte aksesspunkt i eninga

• Hellbride

# 4. 26. sep 2017 04:53 (red. kl. 04:58)
    AktivXl44 skrev 26.09.17 kl. 04:50
    Jeg bruker også autofunksjon, men må manuelt inn og endre hver dag, og nå flere grr om dagen tydeligvis. Her ute på Tjøme er det fryktelig dårlig med tog/bane/trikk, og sitter da hjemme i min egen stue 😜🤔😜, jeg er riktignok lett på foten, men ikke kjapp nok til å bytte aksesspunkt i eninga

Da spørs det om det er noe krøll med tillatelse til selve programmet, på enhetene dine. De trenger tillatelse av deg for å vise hvor du er, men mindre dette også står på auto. Nettleseren min har lagret GS som "ja", så alt herifra får automagisk lov. Jeg vet ikke om dette er problemet, men absolutt verd å sjekke.

En annen svært enkel ting som kan funke, er å gå inn på "nær deg" funksjonen titt og ofte. Den skal i teorien oppdatere din posisjon så fort du går inn på den, men det kan jo hende at det er selve den som driver gjøn med deg.

Men det kaaan jo også hende at man befinner seg på et sted, som GPS'n sjeldent skinner. (mvøhø).

• AktivXl44

# 5. 26. sep 2017 06:17
    Hellbride skrev 26.09.17 kl. 04:53
    Da spørs det om det er noe krøll med tillatelse til selve programmet, på enhetene dine. De trenger tillatelse av deg for å vise hvor du er, men mindre dette også står på auto. Nettleseren min har lagret GS som "ja", så alt herifra får automagisk lov. Jeg vet ikke om dette er problemet, men absolutt verd å sjekke.

En annen svært enkel ting som kan funke, er å gå inn på "nær deg" funksjonen titt og ofte. Den skal i teorien oppdatere din posisjon så fort du går inn på den, men det kan jo hende at det er selve den som driver gjøn med deg.

Men det kaaan jo også hende at man befinner seg på et sted, som GPS'n sjeldent skinner. (mvøhø).

Nope, intet galt med tillatelser. Gjelder også uansett om jeg bruker Chrome eller IE. Bare det å gå inn på "nær deg" hjelper ikke et skvatt. Må klikke på lenken " finne din posisjon automatisk." for å få den oppdatert.

I og med at ytre Oslofjord har heftig skipstrafikk, så er ikke GPS mørke en option gitt

• 0123456789ABCDE

# 6. 26. sep 2017 08:00 Sjekk om feilposisjoneringen beveger seg relativt til der du beveger deg med samme distanse og retning.
  • Søkt

# 7. 26. sep 2017 08:02 Du har blitt angrepet av Russland!

https://nrkbeta.no/2017/09/16/over-20-skip-gps-hacket-i-svartehavet/

• 2holes4u

# 8. 26. sep 2017 10:20 En annen ting ved funksjonen er at den tilsynelatende bruker avstand i luftlinje i stedet for avstand etter vei.
    Gir litt morsomme langs noen fjorder på vestlandet f.eks.
  • AktivXl44

# 9. 26. sep 2017 11:42
    Søkt skrev 26.09.17 kl. 08:02
    Du har blitt angrepet av Russland!

https://nrkbeta.no/2017/09/16/over-20-skip-gps-hacket-i-svartehavet/

YES! Endelig litt oppmerksomhet fra storebror i øst! De er jo utstyrt med J fine kinnbein og den gjengen der så...

• AlfJ

# 10. 26. sep 2017 12:02 (red. kl. 12:03)
    2holes4u skrev 26.09.17 kl. 10:20
    En annen ting ved funksjonen er at den tilsynelatende bruker avstand i luftlinje i stedet for avstand etter vei.
    Gir litt morsomme langs noen fjorder på vestlandet f.eks.

Det er ikke tilsynelatende! Det er slik det funker. Det er den direkte avstanden som oppgis, akkurat som på Grindr og Scruff og planetromeo og alle andre apper også.

Det kan oppleves frustrerende når den kåte, villige fyren du prater med 20 km unna, faktisk er en liten dagsreise fra deg, og dere begge er klare for en runde akkurat NÅ!!!