Forum

618

innlogget

41994

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Blaamann

Er det et problem å være homofil i Norge?

21. sep 2017 19:00 | Vist 2191 ganger. Kjenner dere noen eller har noen her opplevd mobbing og / eller trakassering pga. homofili?

Hvordan føles det å være homofil i Norge? Er det trygt?

Kjenner du noen eller har du selv opplevd mobbing og/ eller trakassering pga. homofili?

1. Ja
    59,9%
    2. Nei
    40,1%
    Totalt 232 avgitte stemmer.

• UglyGaga

# 1. 21. sep 2017 19:35 (red. kl. 19:38) Har ett inntrykk av at det går stortsett greit:)
  • 0123456789ABCDE

# 2. 21. sep 2017 19:45 Island og Norge har i årevis konkurrert om førsteplassen i VERDEN på å være best for homofile. Og Oslo er desidert en større by enn Reykjavik...

Så Oslo er Universets (!) beste sted for homofile Homo Sapiens, faktisk.

• SeekNDstroy

# 3. 21. sep 2017 19:47 Aldri hatt problemer.
  • oddmtk

# 4. 21. sep 2017 20:01 Tja, senest i går fulgte jeg en diskusjon på Facebook (i en relativt konservativ gruppe) som hadde delt et innlegg som omhandlet Jævla homo-serien.
    For og oppsummere:

-Homofili er ikke normalt og det var heller ingen som skulle tvinge dem til og mene at det skulle være normalt.
    -Homofili kan holdes innenfor husets fire vegger, og man bør ikke presse sin legning på andre.
    -Skulle man akseptere homofili så kunne man like gjerne akseptere andre abnormale seksualiteter som pedofili.
    -Hadde homofili vært det "normale" så hadde menneskeheten dødd ut.
    -Idiotisk, kvalmt og perverst var vel superlativer som ble brukt.

Helt fritt er det vel ikke, selv om man har kommet langt.

• Henrik3

# 5. 21. sep 2017 20:03
    0123456789ABCDE skrev 21.09.17 kl. 19:45
    Island og Norge har i årevis konkurrert om førsteplassen i VERDEN på å være best for homofile. Og Oslo er desidert en større by enn Reykjavik...

Det må jo være mye enklere å bo i boystown i chicago eller tilsvarende. Men man trenger jo arbeid
  • Blaamann

# 6. 21. sep 2017 20:04
    0123456789ABCDE skrev 21.09.17 kl. 19:45
    Island og Norge har i årevis konkurrert om førsteplassen i VERDEN på å være best for homofile. Og Oslo er desidert en større by enn Reykjavik...

Åååh? Ja... du er en ekte osloborger ;-) Nyter og lever Oslo.
    Men hva med San Francisco, bydelen Castro?

https://highways-usa.com/san-francisco-castro/

• MICHAELofNORWAY

# 7. 21. sep 2017 20:08
    oddmtk skrev 21.09.17 kl. 20:01
    Tja, senest i går fulgte jeg en diskusjon på Facebook (i en relativt konservativ gruppe) som hadde delt et innlegg som omhandlet Jævla homo-serien.
    For og oppsummere:

-Homofili er ikke normalt og det var heller ingen som skulle tvinge dem til og mene at det skulle være normalt.
    -Homofili kan holdes innenfor husets fire vegger, og man bør ikke presse sin legning på andre.
    -Skulle man akseptere homofili så kunne man like gjerne akseptere andre abnormale seksualiteter som pedofili.
    -Hadde homofili vært det "normale" så hadde menneskeheten dødd ut.
    -Idiotisk, kvalmt og perverst var vel superlativer som ble brukt.

Helt fritt er det vel ikke, selv om man har kommet langt.

Omtrent det samme jeg hører på Gaysir-forum fordi jeg støtter FRP.

Intolerante og fordømmende mennesker er nettopp det.

• Blaamann

# 8. 21. sep 2017 20:33
    MICHAELofNORWAY skrev 21.09.17 kl. 20:08
    Omtrent det samme jeg hører på Gaysir-forum fordi jeg støtter FRP.

Intolerante og fordømmende mennesker er nettopp det.

Tenk på det tause flertallet, som følger med på forumets debatter, som ikke dømmer deg på noen måte, bare fordi du støtter Frp. Det er langt flere enn de som er synlig Frp kritisk på forumet. Det finnes poltisk akseptans. Men jeg tror det finnes mindre akseptans for homofili i samfunnet enn hva jeg har trodd.

• SplashBoy

# 9. 21. sep 2017 20:59 vil nevne at det er lettere å være homo på Island enn i Norge, større aksept der. Man hever liksom ikke brynene fordi noen er homo. Også har de mye bedre skeive utesteder
  • 0123456789ABCDE

# 10. 21. sep 2017 21:06
    dokumann skrev 21.09.17 kl. 20:04
    Åååh? Ja... du er en ekte osloborger ;-) Nyter og lever Oslo.
    Men hva med San Francisco, bydelen Castro?

https://highways-usa.com/san-francisco-castro/

Den er mere sånn homo-disneyland. Flagger ikke for seg men for turistene :)
  • 73WR

# 11. 21. sep 2017 21:06 (red. kl. 21:07) I og med at 64, 4 % svarer at de har møtt på mobbing og trakassering direkte eller indirekte,
    viser dette at det å være homofil i Norge ikke er så problemfritt som mange ønsker å tro.

Dette bekreftes ganske klart også dersom man ser på selvmordsstatistikk,
    der mobbing og trakassering av legning alt for ofte er årsaksforklaring for selvmordsforsøk.

Norge er et land der man er svært flinke til å skjule sannheten bak "positive" smil.
    Sannheten er at svært mange mennesker, både i Norge og andre nordiske land,
    møter på uoverkommelige utfordringer.

• 73WR

# 12. 21. sep 2017 21:11 `Homofile og bifile begår oftere selvmord`

Homofile og bifile menn har tre ganger høyere risiko enn heterofile menn for å begå selvmord.

http://tidsskriftet.no/2002/08/nyheter-og-reportasjer/homofile-og-bifile-begar-oftere-selvmord

Ja, det er definitivt en utfordring å være homofil eller bifil for svært mange i Norge.

• Bambibolla1

# 13. 21. sep 2017 21:15 Jeg kjenner noen. Men det er noen år siden dette skjedde.
    Kan hende det har blitt mer toleranse blant folk nå.
  • MICHAELofNORWAY

# 14. 21. sep 2017 21:18
    73WR skrev 21.09.17 kl. 21:11
    `Homofile og bifile begår oftere selvmord`

Homofile og bifile menn har tre ganger høyere risiko enn heterofile menn for å begå selvmord.

http://tidsskriftet.no/2002/08/nyheter-og-reportasjer/homofile-og-bifile-begar-oftere-selvmord

Ja, det er definitivt en utfordring å være homofil eller bifil for svært mange i Norge.

Det kan være en utfordring for mange å bare være seg selv.

• Blaamann

# 15. 21. sep 2017 21:28
    MICHAELofNORWAY skrev 21.09.17 kl. 21:18
    Det kan være en utfordring for mange å bare være seg selv.

I en annen tråd nevnte du å ha flere homofile slektninger i tidligere generasjoner. Har det hjulpet deg med å kunne være den du føler du er?
    Har oppdragelsen vår noe med aksept for homofili å gjøre?