Forum

808

innlogget

42559

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Homo-par

Stolt homo.

13. sep 2017 13:29 | Vist 1252 ganger. Ofte fått høre fra Venner att man skal tenke: jeg er homo og stolt av det.

Engang svarte jeg med samme spørsmål: Hår du runt og tenker: jeg er hetero og er stolt av det.

Da ble vennina mi litt satt ut og sa: nei har ikke tenker på det sånn.

Så er du stolt homo?

• EnSak

# 31. 13. sep 2017 20:25 (red. kl. 20:32)
    rob1 skrev 13.09.17 kl. 18:43
    En sak: interessant at du oppfatter å nevne en kjæreste som noe privat. Sånn tror jeg nemlig streitinger flest nettopp ikke vil tenke.
    Homo-par: Flott for dere, skulle ønske at det kunne være like greit for alle, i alle sammenhenger. Dessverre er det ikke sånn at åpenhet alltid er uproblematisk, heller ikke i Norge.

Det å ha kjæreste er på det private plan i et liv, ikke så mye å gjøre med det profesjonelle. Er du faktisk ikke enig?

Ikke noe jeg forventer å være et viktig tema på et jobbintervju og aldri vært i nærheten av å være på de jeg har vært på.

• 0rest_

# 32. 13. sep 2017 20:46 Hvorfor skulle jeg være STOLT over det? jeg mener, jeg skammer meg ikke akkurat heller, men stolt er lissom ikke rette ordet. Jeg bare ER.
  • Metallica

# 33. 13. sep 2017 20:53 Jeg er meg selv, og stolt av det!
  • rob1

# 34. 13. sep 2017 21:03
    EnSak skrev 13.09.17 kl. 20:25
    Det å ha kjæreste er på det private plan i et liv, ikke så mye å gjøre med det profesjonelle.

En kollega som aldri prater om sin ev familie og sitt liv utenom jobb tror jeg fort vil oppfattes som ganske sær og rar. Hvis jeg skal komme med en kvalifisert spekulasjon tipper jeg at det er nettopp på disse områdene lhbt-personers uuttalte annerledeshet kan skape litt usikkerhet, litt sosial friksjon ift til majoriteten av a-4 familieorienterte streitinger - på en del arbeidsplasser.
  • MICHAELofNORWAY

# 35. 13. sep 2017 21:13
    rob1 skrev 13.09.17 kl. 16:40
    Stolthet i denne sammenhengen handler vel om at man har bestemt seg for å møte verden med rak rygg, med hele seg, inkludert minoritetstilhørigheten som lhbt. Vis meg den streite mannen som i et jobbintervju har brukt ett sekund på å vurdere hvorvidt han skal avsløre at kjæresten har et jentenavn. Vis meg den homoen som ikke har brukt minst ett sekund på å vurdere om det er lurt å fortelle navnet på sin guttekjæreste i samme situasjon.

Meg! Åpen homo hele livet.

• Anca

# 36. 13. sep 2017 21:15
    rob1 skrev 13.09.17 kl. 21:03
    En kollega som aldri prater om sin ev familie og sitt liv utenom jobb tror jeg fort vil oppfattes som ganske sær og rar. Hvis jeg skal komme med en kvalifisert spekulasjon tipper jeg at det er nettopp på disse områdene lhbt-personers uuttalte annerledeshet kan skape litt usikkerhet, litt sosial friksjon ift til majoriteten av a-4 familieorienterte streitinger - på en del arbeidsplasser.

Ugh, A4-familiefolket. Er i et ulikkjønnet forhold, og gruer meg allerede til å måtte rettferdiggjøre frivillig barnløshet.
  • EnSak

# 37. 13. sep 2017 21:25
    rob1 skrev 13.09.17 kl. 21:03

Ehhhh, det er veldig irrelevant for et jobbintervju, er det ikke?

Du blander litt sammen her. Vi snakket om jobbintervju og ikke det daglige arbeidslivet, du kan ikke ta det jeg sier og bruke det utenfor der jeg sier det. Tullete du, men søt da.

• idefix

# 38. 13. sep 2017 23:34
    Homo-par skrev 13.09.17 kl. 19:09
    Kan du komma med exempel?

Når du blir trakkassert av kollega over. lengre og den dag du svarer blir du slått ned.
    Da er kan du vel neppe si at det er greit å være åpen om kjærlighetsforhold
  • MICHAELofNORWAY

# 39. 13. sep 2017 23:40
    EnSak skrev 13.09.17 kl. 21:25
    Ehhhh, det er veldig irrelevant for et jobbintervju, er det ikke?

Du blander litt sammen her. Vi snakket om jobbintervju og ikke det daglige arbeidslivet, du kan ikke ta det jeg sier og bruke det utenfor der jeg sier det. Tullete du, men søt da.

De gangene gjennom hele livet hvor jeg har vært på jobbintervju og spørsmålet har kommet opp om jeg var gift eller hadde en "kone", så har jeg alltid svart at "jeg er homo".

Det har faktisk aldri slått negativt ut. Så lenge man er ærlig og sier ting som de er, så blir det akseptert.

• EnSak

# 40. 13. sep 2017 23:41
    idefix skrev 13.09.17 kl. 23:34
    Når du blir trakkassert av kollega over. lengre og den dag du svarer blir du slått ned.
    Da er kan du vel neppe si at det er greit å være åpen om kjærlighetsforhold

Hvis en kollega slår deg ned så blir vel problemet løst rimelig kjapt?

Den personen har vel ikke en jobb til å trakassere deg i veldig lenge etter det.

• EnSak

# 41. 13. sep 2017 23:43 (red. kl. 23:44)
    MICHAELofNORWAY skrev 13.09.17 kl. 23:40
    De gangene gjennom hele livet hvor jeg har vært på jobbintervju og spørsmålet har kommet opp om jeg var gift eller hadde en "kone", så har jeg alltid svart at "jeg er homo".

Det har faktisk aldri slått negativt ut. Så lenge man er ærlig og sier ting som de er, så blir det akseptert.

Der er jeg helt enig med deg. Som jeg sa lenger oppe i denne tråden, jeg tror vår egen frykt er vår største barriere/fiende i vanlige situasjoner nå.

• Mirromurr

# 42. 13. sep 2017 23:45 Jepp, jeg er homo og veldig stolt av det. Og hadde jeg fått muligheten til og velge neste gang, hadde jeg valgt homo en gang til. Ingen tvil.
  • EnSak

# 43. 13. sep 2017 23:47
    Mirromurr skrev 13.09.17 kl. 23:45
    Jepp, jeg er homo og veldig stolt av det. Og hadde jeg fått muligheten til og velge neste gang, hadde jeg valgt homo en gang til. Ingen tvil.

Samme her. Jeg vil ikke si jeg er stolt av å være homo, jeg vil heller si alt jeg er fornøyd og glad jeg er det.

Jeg hadde valgt homo igjen, jeg også.

• rob1

# 44. 14. sep 2017 00:04
    EnSak skrev 13.09.17 kl. 23:43
    jeg tror vår egen frykt er vår største barriere/fiende i vanlige situasjoner nå.

Mot tro kan man ikke argumentere. Flott at du er fornøyd da ;)
  • MICHAELofNORWAY

# 45. 14. sep 2017 00:14
    Mirromurr skrev 13.09.17 kl. 23:45
    Jepp, jeg er homo og veldig stolt av det. Og hadde jeg fått muligheten til og velge neste gang, hadde jeg valgt homo en gang til. Ingen tvil.

Det er bare det, at det er ikke noe valg!

Du hadde valgt en gang til? Har du valgt å være homo denne gangen?