Forum

2878

innlogget

42450

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • King_Nothing

En måned til valget. Har du bestemt deg?

11. aug 2017 19:31 | Vist 3272 ganger. Nå er det mulig å forhåndsstemme mange steder over hele landet. Har du bestemt deg for hvilken blokk du tilhører eller vil du vente og se den siste måneden før du tar din avgjørelse?

Jeg har plassert KrF som vippeparti ettersom de er de eneste som er usikre på tilhørighet. Småpartiene er ikke tatt med ettersom de havner under sperregrensen.
    Rødt, mdg og Venstre står i fare for å havne under, så de er i egne alternativer.

Hvilken "blokk" tilhører du?

1. Høyresiden - FrP, Høyre
    34,2%
    2. Høyresiden - Venstre
    7,4%
    3. Vippeparti - KrF
    1,1%
    4. Venstresiden - AP, SV, SP
    32,8%
    5. Venstresiden - rødt
    10,4%
    6. Venstresiden - mdg
    6,3%
    7. Har ikke bestemt meg ennå.
    7,8%
    Totalt 527 avgitte stemmer.

• Sykkelruffen

# 1. 11. aug 2017 19:48 Ikke helt enig med at MDG tilhører "venstresiden". De kaller seg sjøl blokkuavhengige, sjøl om de blå påstår noe annet.
  • King_Nothing

# 2. 11. aug 2017 19:51
    Sykkelruffen skrev 11.08.17 kl. 19:48
    Ikke helt enig med at MDG tilhører "venstresiden". De kaller seg sjøl blokkuavhengige, sjøl om de blå påstår noe annet.

Nå prøver jeg å lage denne så realistisk som mulig med hensyn til årets valg. De kan kalle seg så uavhengig de bare vil, men de vil ikke samarbeide med Frp, så et mdg på borgerlig side skjer ikke i 2017

• Toffin

# 3. 11. aug 2017 19:53 Jeg har aldri noensinne vært mindre sikker på partivalg enn i år.
    Det eneste jeg vet er at stemmen min går til venstre for sentrum.
  • Sykkelruffen

# 4. 11. aug 2017 19:55
    Toffin skrev 11.08.17 kl. 19:53
    Jeg har aldri noensinne vært mindre sikker på partivalg enn i år.
    Det eneste jeg vet er at stemmen min går til venstre for sentrum.

Jeg blir mer og mer sikker. Og min stemme går iallefall IKKE til noen av vekstpartiene.
  • Lord Lolindir

# 5. 11. aug 2017 20:04 Jeg er usikker. Har ikke bestemt meg enda. Vil se på målingene fremover for å se hvem som står i vippeposisjon for evt utjevningsmandat i Sør-Trøndelag.
  • cockring

# 6. 11. aug 2017 20:08 Ja. Jeg stemmer det partiet som jeg er mest enig med og som jeg medlem av. Og ja, jeg har lest de fleste andre partienes program, men unntak av MDG som jeg ikke klarer å ta seriøst.
  • Sykkelruffen

# 7. 11. aug 2017 20:21
    cockring skrev 11.08.17 kl. 20:08
    Ja. Jeg stemmer det partiet som jeg er mest enig med og som jeg medlem av. Og ja, jeg har lest de fleste andre partienes program, men unntak av MDG som jeg ikke klarer å ta seriøst.

Jeg tar MDG mer seriøst enn et par andre partier.
  • cockring

# 8. 11. aug 2017 20:24
    Sykkelruffen skrev 11.08.17 kl. 20:21
    Jeg tar MDG mer seriøst enn et par andre partier.

Det er du i din fulle rett til å mene.

Jeg ser jo at de ønsker å trappe ned til 30 timers uke og det hadde jo vært utrolig deilig å ha så kort arbeidsuke. Men da..........

• Dubious

# 9. 11. aug 2017 20:46 Stemmer ihvertfall ikke på APer
  • Anca

# 10. 11. aug 2017 21:02 Vettafaen. Har ikke troen på noen av de etablerte partienes program. Men noe får man vel stemme, så... blir vel å lese gjennom alle programmene, holde seg for nesa og stemme det mest spiselige.
  • Friend4life

# 11. 11. aug 2017 21:04
    Lord Lolindir skrev 11.08.17 kl. 20:04
    Jeg er usikker. Har ikke bestemt meg enda. Vil se på målingene fremover for å se hvem som står i vippeposisjon for evt utjevningsmandat i Sør-Trøndelag.

Det hørtes veldig lurt ut, hvertfall om man ønsker å stemme på et av småpartiene. Det er jo ofte de som får utjevningsmandatene. Korriger meg gjerne om jeg tar feil, systemet for utjevningsmadater virker ganske uoversiktlig.

Her er hvertfall en oversikt som viser hvilke partier som fikk utjevningsmandater ved alle stortingsvalgene siden 1989 i hvert fylke. Det ser ut som de stort sett har gått til KrF med unntak av SV i 2013 i Sør-Trøndelag.

Utjevningsmandater

• Arkipeller

# 12. 11. aug 2017 21:07 (red. kl. 21:07) Liker at ingen har tenkt å stemme KrF (sålangt)
  • Lord Lolindir

# 13. 11. aug 2017 21:09
    Friend4life skrev 11.08.17 kl. 21:04

Her er hvertfall en oversikt som viser hvilke partier som fikk utjevningsmandater ved alle stortingsvalgene siden 1989 i hvert fylke. Det ser ut som de stort sett har gått til KrF med unntak av SV i 2013 i Sør-Trøndelag.

Ligger KrF an til utjevningsmandat, vil jeg stemme på det partiet de kniver med.

• Thomas85Q

# 14. 11. aug 2017 21:19 Med AP, så er det garantert at det kommer mange flere innvandrere. Og det er ikke bra, ser jo hvordan det går borti Sverige.
    Er ikke rasistisk eller drittsekk, er bare realistisk.

Med Høyre og FRP så kan det bli veldig vanskelig for menn å få seg jobb i barnehage, med mindre de har pedagog utdanning eller barnehagelærer utdanning.
    FRP vil ha minst mulig menn i barnehage. Skjønner hvorfor, men å ta alle menn over en kamm pga. noen drittsekker er feil.
    Og FRP er jo mest anti-homo som dere sier.

AP har sagt de ønsker flere menn i barnehage. Barna lærer mye bra fra menn, som fedre ønsker at barna skal få med seg.

Men realiteten er at det har ikke noe å si hvilket små parti man stemmer på, Høyre og AP MÅ ta med seg noen partier som allerede er bestemt.
    Tror MDG henger seg på om det blir Høyre igjen. Noe meg og min far så absolutt ikke ønsker. MDG kommer til å fucke til så mye.

Vet ikke hvilke små partier som henger seg på med AP. Sikker KRF og Venstre?
    Tipper eg stemmer på AP, selvom det er lite lurt at det flommer på med innvandrere.

Hadde stemt på Piratpartiet, men uansett om de får 10000 stemmer eller mer, så kommer de ikke inn på tinget. De får så lite respekt, for OMG, pirater er jo terrorister :O

• Friend4life

# 15. 11. aug 2017 21:19
    Lord Lolindir skrev 11.08.17 kl. 21:09
    Ligger KrF an til utjevningsmandat, vil jeg stemme på det partiet de kniver med.

Per idag er det Snorre Valen fra SV som er inne på utjevningsmandatet fra Sør-Trøndelag på stortinget.

Hvem som kniver om det til høsten i ditt fylke har jeg ikke snøring på, og det er nok ikke så lett å finne ut av det heller. Det kommer jo helt ann på styrkeforholdene og antall stemmer til partiene.

Her står det litt om hvordan de beregner det:
    Hvordan utjevningsmandatene fordeles