Forum

498

innlogget

41167

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • duppedings

Spå verden 2010 - Trump Brexit

5. mai 2017 00:32 | Vist 5591 ganger.
    Dersom du i 2010 hadde fått høre at innen ti år, ville USA bli styrt av Donald Trump, Storbritannia er på vei ut av EU med Londons tidligere ordfører Boris Johnson som utenriksminister og at Norge hadde Siv Jensen som finansminister...

Hva hadde du sagt?

Hvilke andre ting har skjedd det siste tiåret, du ikke hadde trodd i dag?

vedlegg

Hadde trodd verden var blitt koko?

1. Ja
    56,3%
    2. Nei
    22,3%
    3. Vaffel!
    21,4%
    Totalt 215 avgitte stemmer.

• Kjøttmeis

# 1. 5. mai 2017 01:10 Verden var koko hele tiden. Jeg hadde nok blitt skuffet, men ikke overrasket.
  • gre18cce

# 2. 5. mai 2017 01:23 Hadde ikke sagt en dritt , for bilder som dette er det fullt mulig å finne om alle politikere , og ellers så vil det nok gå riktig så bra serru.

Men grensa går ved Audun Lysbakken , da tar jeg kvelden.

• Mirromurr

# 3. 5. mai 2017 01:37 Flesteparten sier ja. Tror jeg ikke på et sekund.
  • Kjøttmeis

# 4. 5. mai 2017 01:43 (red. kl. 01:46)
    Mirromurr skrev 05.05.17 kl. 01:37
    Flesteparten sier ja. Tror jeg ikke på et sekund.

Påstår du at du er overrasket?

Edit: Dette har blitt spådd i populærkultur og kunst lenge. "realitykjendiser" blir øverstkommanderende atomoverhoder og individualismen strekker seg til et nasjonalistisk nivå.

Dette har da kunsten forutsett i en årrekke.

• Zolex

# 5. 5. mai 2017 01:49 Brexit er langt fra så sjokkerende som Trump. Hadde noen fortalt meg for syv år siden av Brexit var på vei ville jeg tatt det med en klype salt, men jeg ville ikke avfeid det. Hadde noen fortalt meg derimot at Trump skulle fronte amerikansk politikk med "muslimban", et forferdelig kvinnesyn og barnehageretorikk ville jeg avfeid det med en gang.
  • Kjøttmeis

# 6. 5. mai 2017 01:53
    Zolex skrev 05.05.17 kl. 01:49
    Brexit er langt fra så sjokkerende som Trump. Hadde noen fortalt meg for syv år siden av Brexit var på vei ville jeg tatt det med en klype salt, men jeg ville ikke avfeid det. Hadde noen fortalt meg derimot at Trump skulle fronte amerikansk politikk med "muslimban", et forferdelig kvinnesyn og barnehageretorikk ville jeg avfeid det med en gang.

Insinuerer du at muslimer ikke har vært i siktet tidligere?

• ManScent

# 7. 5. mai 2017 01:54 Ingen av delene er overraskende. Neste kollpasen er nok Frankrike. Der blir det alvorlige opptøyer.
  • Mirromurr

# 8. 5. mai 2017 02:01
    Kjøttmeis skrev 05.05.17 kl. 01:43
    Påstår du at du er overrasket?

Edit: Dette har blitt spådd i populærkultur og kunst lenge. "realitykjendiser" blir øverstkommanderende atomoverhoder og individualismen strekker seg til et nasjonalistisk nivå.

Dette har da kunsten forutsett i en årrekke.

Trump - definitivt

Brexiten lå vel i korta, men det gikk fort når det gikk.

• Kjøttmeis

# 9. 5. mai 2017 02:03 (red. kl. 02:07)
    Mirromurr skrev 05.05.17 kl. 02:01
    Trump - definitivt

Brexiten lå vel i korta, men det gikk fort når det gikk.

Trump er bare et symbol. Det kunne like gjerne vært Schwartznegger, Hasselhoff eller Kardashian.
    De kunne stått for det samme. Hadde jo ikke hatt noe og si.

Edit: Er det ideene eller individet som får en stemme?

• Zolex

# 10. 5. mai 2017 02:21 (red. kl. 02:21)
    Kjøttmeis skrev 05.05.17 kl. 01:53
    Insinuerer du at muslimer ikke har vært i siktet tidligere?
    At det var?!? Jeg insinuerer ikke noe som helst, men jeg som en ung person uten lang fartstid i sosiopolitiske miljøer hadde ikke noe grunnlag for å tro at en høyrekonservativ xenofob ville innføre "muslimban" tilbake i 2010. Hadde 18 år gamle meg hatt den kunnskapen jeg har i dag om forholdet mellom vesten og Islam hadde ting vært litt annerledes, men det var hverken like utbredt eller tilgjengelig for en norsk tenåring i 2010 som det er i dag.
  • Kjøttmeis

# 11. 5. mai 2017 02:35 (red. kl. 02:43)
    Zolex skrev 05.05.17 kl. 02:21
    At det var?!? Jeg insinuerer ikke noe som helst, men jeg som en ung person uten lang fartstid i sosiopolitiske miljøer hadde ikke noe grunnlag for å tro at en høyrekonservativ xenofob ville innføre "muslimban" tilbake i 2010. Hadde 18 år gamle meg hatt den kunnskapen jeg har i dag om forholdet mellom vesten og Islam hadde ting vært litt annerledes, men det var hverken like utbredt eller tilgjengelig for en norsk tenåring i 2010 som det er i dag.

Det var vel rundt den tiden jeg introduserte meg selv for konspirasjonsteorier. Jeg hadde nok ikke blitt så overrasket over muslim-nekt da.

Edit: Youtube.

• Flyfilosofen

# 12. 5. mai 2017 02:35 (red. kl. 02:37) Jeg fylte 16 år i 2010, så det må tas med i betraktningen.

Siv Jensen som finansminister? Nei, ikke så overraskende.

Donald Trump visste jeg ingenting om, hadde ikke engang hørt det navnet den gang.

Boris Johnson hadde jeg nok heller ikke hørt om. Jeg visste hvem Margaret Thatcher, Gordon Brown, David Cameron og Nick Clegg var, men få om noen britiske politikere utenom det tror jeg.

• MICHAELofNORWAY

# 13. 5. mai 2017 02:40
    Leather and CBT skrev 05.05.17 kl. 01:54
    Ingen av delene er overraskende. Neste kollpasen er nok Frankrike. Der blir det alvorlige opptøyer.

Og du gleder deg til krig, kaos og elendighet som vanlig.

• Flyfilosofen

# 14. 5. mai 2017 02:52
    Leather and CBT skrev 05.05.17 kl. 01:54
    Ingen av delene er overraskende. Neste kollpasen er nok Frankrike. Der blir det alvorlige opptøyer.

Regner med du håper Emmanuel Macron får en suksessfull presidentperiode og får ordnet opp i mange av problemene Frankrike står overfor. For du kan vel umulig være så bitter over at madammen du heier på ligger an til tap, at du faktisk ønsker deg en form for "kollaps" eller borgerkrig?

• ManScent

# 15. 5. mai 2017 02:57
    Flyfilosofen skrev 05.05.17 kl. 02:52
    Regner med du håper Emmanuel Macron får en suksessfull presidentperiode og får ordnet opp i mange av problemene Frankrike står overfor. For du kan vel umulig være så bitter over at madammen du heier på ligger an til tap, at du faktisk ønsker deg en form for "kollaps" eller borgerkrig?

En sjarlatan. Nei takk. Blir ikke noe bedte med Macron. Før 5 år er over er det nok 10-11 millioner fattige der. Opprøret kommer.