Forum

1862

innlogget

42937

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • rosemarie

Er det greit med bilder av barn på gaysir?

20. apr 2017 17:02 | Vist 1380 ganger. Jeg reagerer umiddelbart på at folk legger ut bilder av barna sine på gaysir.
    Det er vel konteksten som gjør at jeg for en følelse av at det ikke er greit, sjekking og barn hører liksom ikke sammen. Samtidig har jeg ingen veldig gode argumenter, mange har åpne facebookprofiler der det florerer av barnebilder. Folk ønsker vel egentlig bare å vise frem livet sitt på jakten etter det de nå leter etter.

Noen sterke meninger om dette?

• Ashen One

# 1. 20. apr 2017 17:06 (red. kl. 17:10) Jeg tenker at folk skal spørre barna sine om dem får lov å legge ut bilde på internett jeg. Uannsett platform

Edit (spørs alder selvfølgelig)

• Søkt

# 2. 20. apr 2017 17:08 Ingen personlige sterke meninger om dette. Verre med gutta som catfisher folk med sixpack bildet til pappan sin!!! #Skandale
  • rosemarie

# 3. 20. apr 2017 17:09 Om de ikke er for små ja. Små barn har ingen forutsetninger for å forstå egentlig hva de sier ja til, de kan reagere på at det har blitt gjort når de blir større.
  • JR96

# 4. 20. apr 2017 17:14 Er det folk som har det? Aldri sett det før, men er vel egentlig enig med deg. Finnes mange steder der det sikkert er hyggelig å ha bilde av barna sine, men føler ikke dette er en av de stedene det passer
  • Voi voi

# 5. 20. apr 2017 17:16 Nei, synes ikke det passer her i alt snusket.
  • Szelem

# 6. 20. apr 2017 17:20 Enig, det ville aldri falt meg inn å legge ut bilder av barn her.
  • Isbjørn

# 7. 20. apr 2017 17:31
    rosemarie skrev 20.04.17 kl. 17:02
    Jeg reagerer umiddelbart på at folk legger ut bilder av barna sine på gaysir.
    Det er vel konteksten som gjør at jeg for en følelse av at det ikke er greit, sjekking og barn hører liksom ikke sammen. Samtidig har jeg ingen veldig gode argumenter, mange har åpne facebookprofiler der det florerer av barnebilder. Folk ønsker vel egentlig bare å vise frem livet sitt på jakten etter det de nå leter etter.

Aldri sett bilder av barn her... Men ser ikke så mye på profiler heller.

Men jeg er enig i deg. Jeg syntes til og med bilder av barn er problematisk på FB.
    Mange ser jeg publiserer der bade bilder, strand bilder, vannlek bilder osv helt ukritisk...
    Ikke alt som passer offentligheten i dag. Selv også for barnet selv, er endel bilder i albumet mamma har under senga jeg er veldig glad for att ikke har vært publisert og tilgjengelig for alle for alltid i evigheten..

• Viva Sativa

# 8. 20. apr 2017 17:43 Barn kan ta foreldrene sine til retten når de blir voksne for å ha krenket privatlivet deres gjennom bildedeling på sosiale medier.

https://www.nrk.no/norge/legger-du-ut-bilder-av-barna-dine-pa-facebook_-da-kan-du-bli-saksokt-1.12830845

• Devils Advocate

# 9. 20. apr 2017 21:38
    rosemarie skrev 20.04.17 kl. 17:02
    Jeg reagerer umiddelbart på at folk legger ut bilder av barna sine på gaysir.

Jeg ser ikke på Gaysir som en ren dating-side, men mer som et gay community hvor man kan diskutere, lese gay relaterte nyheter og snakke sammen.

Jeg tror vi alle har en overdreven frykt når det gjelder barnebilder på nettet, at det liksom lurer en barneovergriper rundt hvert hjørne.

• MICHAELofNORWAY

# 10. 20. apr 2017 21:39 Og likedan med hunder og andre dyr. Dyr har ingenting på en sex-side å gjøre.
  • vostro

# 11. 20. apr 2017 21:48
    Devils Advocate skrev 20.04.17 kl. 21:38
    Jeg ser ikke på Gaysir som en ren dating-side, men mer som et gay community hvor man kan diskutere, lese gay relaterte nyheter og snakke sammen.

Jeg tror vi alle har en overdreven frykt når det gjelder barnebilder på nettet, at det liksom lurer en barneovergriper rundt hvert hjørne.

Er det en ting vi nå burde ha lært etter at de begynte opprullingen av darkroom saken, å viser til at det daglig er tusenvis av nedlastninger bare i Norge, er at sjansen er der.

Overgriperne bryr seg ikke om bekledning på bilde, det er barnet som er i fokuset for disse........har vært på kurs med blandt annet Margrete Aasland som har akkurat poengtert dette, å nettopp derfor bør folk absolutt tenke seg om før de legger ut. Som hun la det fram, har facebook blitt en ny arena for dette desverre. Så man skal være skeptisk, noe annet er bare idiotisk

Pluss så er ikke gaysir så familievennlig, å ikke et sted for bilder av barn og være.

• Henrik3

# 12. 20. apr 2017 21:52 Dette er ikke et passende sted for barnebilder, men så kan jeg ikke heller se at det er noe problem, for jeg har ikke sett noe slikt så langt. Dette er nok et innbilt problem.
  • rosemarie

# 13. 20. apr 2017 22:23 Det er ikke et innbilt problem, jeg ser det av og til. Det er nok hovedsaklig damer som legger ut bilder av barna sine, ikke menn.
  • Lord Lolindir

# 14. 20. apr 2017 22:33 Jeg synes ikke det er greit med bilder av andre i det hele tatt. Et minimum er at du selv skal være på bildene. Bilder av barn bør ikke postes på sosiale media, med mindre de er begrenset til å kunne ses av kun venner og familie.
  • IVST

# 15. 20. apr 2017 22:45 Jeg har aldri tenkt over problemstillingen. Men det kommer vel an på setting? Gaysir er da mer enn kun sjekking og sex – det er også et slags "skeivt facebook"?

Om noen legger ut bilder av barna på en profil som helt tydelig er kun ute etter sex, og med vovede bilder av seg selv, ville jeg reagert. Hvis det derimot forekommer bilder av familieliv på en side som ellers viser et allsidig liv, ser jeg ikke noe umiddelbart problem ved det.

Så har man jo den generelle greia med å legge ut bilder av folk som ikke har samtykket. Men det er da likt, enten det sosiale mediet er hetero- eller homonormativt. Hva med bilder av barn på Facebook?