Forum

1731

innlogget

42937

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Thomas85Q

Elektronisk jobbsøknad

16. feb 2017 18:26 | Vist 1152 ganger. På en elektronisk søknad, må man skrive navn, addresse, mobilnummer etc der også? Eller holder det med CV'n man sender samtidig når man søker på jobb via nettet?

Jobben er tilkallingsvikar i barnehage.

• Vaelen

# 1. 16. feb 2017 19:06 Selvfølgelig skal du oppgi personalia når du søker jobb...
  • Søkt

# 2. 16. feb 2017 19:08 (red. kl. 19:09) Jeg antar du vil ha en debatt om dette, så jeg skal nå komme med noen gode grunner til hvorfor man ikke burde legge ved slik informasjon.

La meg tenke litt

• 1961

# 3. 16. feb 2017 19:39
    Søkt skrev 16.02.17 kl. 19:08
    Jeg antar du vil ha en debatt om dette, så jeg skal nå komme med noen gode grunner til hvorfor man ikke burde legge ved slik informasjon.

La meg tenke litt

Vel, her sitter jeg og leser søknad fra Anonym (header utelatt) søker. . . . . .gidder jeg å åpne vedlegget, tror dere?

• idefix

# 4. 16. feb 2017 19:41
    1961 skrev 16.02.17 kl. 19:39
    Vel, her sitter jeg og leser søknad fra Anonym (header utelatt) søker. . . . . .gidder jeg å åpne vedlegget, tror dere?

pirrer ikke slikt litt da?? gir ekstra lyst til å ansette usett/ulest
  • # 5. 16. feb 2017 19:46
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Usaklig/irrelevant.
  • Toffin

# 6. 16. feb 2017 19:49
    (Det siterte innlegget er ikke lenger tilgjengelig)

Du kan trygt bruke "smør-på-flesk"-tilnærmingen og oppgi personalia også i selve søknaden.

Edit: Det var for øvrig ikke det spøtt vanskelig å skjønne hvorfor du spurte.
    For de tungnemme på Forum, det sto i startinnlegget.

• Thomas85Q

# 7. 16. feb 2017 19:51
    Toffin skrev 16.02.17 kl. 19:49
    Du kan trygt bruke "smør-på-flesk"-tilnærmingen og oppgi personalia også i selve søknaden.

Edit: Det var for øvrig ikke det spøtt vanskelig å skjønne hvorfor du spurte.
    For de tungnemme på Forum, det sto i startinnlegget.

Og her har man et godt eksempel på en person på forumet som ikke er teit :)
    Takk for et skikkelig svar :)

• # 8. 16. feb 2017 19:58
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Siterer slettet innlegg.
  • 1961

# 9. 16. feb 2017 19:58
    Thomas85Q skrev 16.02.17 kl. 19:51
    Og her har man et godt eksempel på en person på forumet som ikke er teit :)
    Takk for et skikkelig svar :)

Som du sier i en annen tråd; du har ikke søkt på jobb før. Derfor skal jeg utdype litt.

Jeg har drevet egen bedrift. Søknader som kom inn ble skumlest, og alle som hadde mangler eller rett og slett ikke fengslet ble umiddelbart forkastet. Det er søknaden som skal selge deg, kort og enkelt. Vedlegg, uansett hvor gode, hjalp ingen ting hvis selve søknaden ikke traff.

Jeg vet ikke om noen bedriftsleder som gidder å nilese alle papirene.

Tøffe tak, men slik er det.

• # 10. 16. feb 2017 20:02
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Siterer slettet innlegg.
  • Thomas85Q

# 11. 16. feb 2017 20:20
    1961 skrev 16.02.17 kl. 19:58
    Som du sier i en annen tråd; du har ikke søkt på jobb før. Derfor skal jeg utdype litt.

Jeg har drevet egen bedrift. Søknader som kom inn ble skumlest, og alle som hadde mangler eller rett og slett ikke fengslet ble umiddelbart forkastet. Det er søknaden som skal selge deg, kort og enkelt. Vedlegg, uansett hvor gode, hjalp ingen ting hvis selve søknaden ikke traff.

Jeg vet ikke om noen bedriftsleder som gidder å nilese alle papirene.

Tøffe tak, men slik er det.

Hmm så eg bør nok spørre han som var "mentoren" min i barnehagen eg jobbet i før eg sender søknaden da.
    Det eg tenker på å skrive i innledningen høres nå bra ut for meg.
    Og nei, kommer selvfølgelig til å skrive JEG de gangene eg gjør det.

• Hofman

# 12. 16. feb 2017 21:45 Dersom en bedrift bruker elektronisk jobbsøknadsystem gidder jeg ikke søke jobb der.

• Oslojuhuu

# 13. 16. feb 2017 22:06 Det holder med navn på søknad
  • YouNeverKnow

# 14. 16. feb 2017 22:42 Gode råd på www.jobbsøk.no
  • devian

# 15. 17. feb 2017 02:19 Nei det trenger du ikke. Du sier ikke noe om hvilken type elektronisk søknad. E-post, eller et rekrutteringssystem.
    Er det et systemet som ber deg om å fylle inn personalia i felter, trenger du ikke å skrive den informasjonen i en boks som heter søknadstekst, feks.
    Skal du skrive et søknadsbrev som vedlegg, skriver du søknaden som du skulle sendt det i posten.