Forum

1793

innlogget

42911

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • J STRYKER HSUND

Coca-cola forsvinner ut av Rema 1000.

5. jan 2017 23:52 (red. kl. 23:58) | Vist 7731 ganger. Kun to produkter cola og cola zero blir igjen. Kims forsvinner også ut av butikkene. Rema 1000 blir bestevenn med Rignes som har Pepsi i sitt vareutvalg.

Rema 1000 har som mål og bli bestevenn med noen få og slanke vekk mye av de andre merkevarene.

Hva mener folket på Gaysir? Blir det bedre eller verre? Vil noen tape på dette og hvem?

E24: Kaster ut flere Coc-col prodjkter

vedlegg
  • Zolex

# 1. 5. jan 2017 23:56 (red. kl. 23:59) Linken går til en urelatert artikkel.

Jeg ser ingen problemer med dette. Kan ikke se for meg at noen taper mer enn Rema 1000 på dette, men dersom dette er noe de har kalkulert og kan takle gjør det jo ingen ting å etablere butikker med litt mer fokus. Vi har allerede så mange valgmuligheter, og finner man ikke det man vil ha eller trenger på Rema 1000 kan man dra på Meny, Joker, Kiwi, Coop Extra, Spar (finnes vel fortsatt noen steder?) og helt sikkert flere andre butikker jeg ikke kommer på i farta.

• kosebamse_88

# 2. 5. jan 2017 23:56 Rett link
  • idefix

# 3. 5. jan 2017 23:58 Coca-Cola blir fortsatt med da
  • J STRYKER HSUND

# 4. 5. jan 2017 23:59 Jeg la ut en link i en temagruppe. Den kom frem i stedet. Lenken er rettet opp.
  • Vaelen

# 5. 6. jan 2017 00:00 Bare enda en grunn til å ikke handle på Rema 1000.

Alle Rema-butikker jeg har vært innom, har vært rotete, frukt og grønt har vært dårlig og prisene ikke noe bedre enn andre butikker.

• 73WR

# 6. 6. jan 2017 00:03 Æ ø å.
    a e i.
    o u y.

osv.

• Zolex

# 7. 6. jan 2017 00:04
    Vaelen skrev 06.01.17 kl. 00:00
    Bare enda en grunn til å ikke handle på Rema 1000.

Alle Rema-butikker jeg har vært innom, har vært rotete, frukt og grønt har vært dårlig og prisene ikke noe bedre enn andre butikker.

Dette. Vår lokale Rema 1000 var ok for ~10 år siden, men så gjorde de om. Så gjorde de om igjen. Så gjorde de om igjen. Nå er den så dårlig at det ikke kunne falle meg inn å handle der.
  • J STRYKER HSUND

# 8. 6. jan 2017 00:06 Jeg synes strategien til Rema 1000 blir feil. Et redusert vare utvalg fra noen få bestevenner gir mindre konkuranse. Kundene vil nok også reagere med å gå til andre og handle f.eks. Fanta. Dette tror jeg Rema vil tape på i lengden.
  • Lord Lolindir

# 9. 6. jan 2017 00:12 Enda kjedeligere vareutvalg med andre ord. Ringnes er det siste ølet jeg kjøper.

Æ-appen synes også å være mye dårligere enn Coop. Hos Coop får jeg 20% rabatt på utvalgte varer jeg kjøper mye av, og innimellom også gratis melk, brød eller andre varer som koster 20-30 kroner. Allikevel ønsker jeg Æ velkommen, siden det medførte at Coop også satte ned prisen på frukt. Fikk bare enda mer lyst til å handle på Coop.

I tillegg 1-3% kjøpeutbytte også hos Coop som utbetales en gang i året. Noen hundrelapper ekstra det også.

• Lord Lolindir

# 10. 6. jan 2017 00:16
    Zolex skrev 06.01.17 kl. 00:04
    Dette. Vår lokale Rema 1000 var ok for ~10 år siden, men så gjorde de om. Så gjorde de om igjen. Så gjorde de om igjen. Nå er den så dårlig at det ikke kunne falle meg inn å handle der.

Virker nesten som at de ønsker å bli det norske Lidl, som de tok over de fleste butikkene til.
  • King_Nothing

# 11. 6. jan 2017 00:34 (red. kl. 00:35) Jeg har alltid vært en remapatriot ettersom jeg jobba på Norges største (og beste) Rema fra jeg var 14 til jeg var 20.

Jeg var med på forvandlingen fra en pallebutikk hvor store kvanta ble plassert rett ut i butikken, til hyllesystem og penere presentasjon og mer fokus på frukt og grønt og større og bedre vareutvalg.

Dessverre ser jeg rundt om i landet at standarden og stoltheten i andre remaer ikke holder mål og at Rema har et frynsete rykte.

Denne nyheten tror jeg kan bli et alvorlig tilbakeslag for Rema. Det verste jeg vet er å bli tatt fra valgmuligheter. Jeg kjøper ikke mye fanta eller urge, men noen ganger så er jeg i butikken og kan få en skikkelig craving, da er det utrolig irriterende hvis de ikke har utvalget.
    Dette vil jo utvilsomt også gjelde andre matvarer. (som f.eks. Kims, men hvem kjøper vel egentlig kims med vilje?)

• Kanga1985

# 12. 6. jan 2017 00:41 Rema er nok en vinner i lengden tror jeg. De har vært fremtidsrettet og smart nok til å alliere seg med kolonial.no
  • Zolex

# 13. 6. jan 2017 00:47
    Lord Lolindir skrev 06.01.17 kl. 00:16
    Virker nesten som at de ønsker å bli det norske Lidl, som de tok over de fleste butikkene til.
    Ja, det kan nesten virke slik, og jeg synes det er litt trist. Min favorittbutikk (vel, jeg har forsåvidt ikke handlet der siden jeg bodde i Moss...) er faktisk en Rema 100, for når de prøver kan det blir veldig bra, men basert på alle andre Rema 1000-butikker jeg har vært innom virker det ikke som de som sitter litt høyere opp i systemet har lært noe fra butikkene hvor det går bra.
  • Jan Erik

# 14. 6. jan 2017 01:59 Rema tilpasser vel bare butikkene sine etter vårt handlemønster, og det er lov å drive butikk. Ønsker vi ikke "slike" butikker får vi legge handleturen til de med litt større utvalg, og som ikke bare fokuserer på pris. Mer volum på færre varelinjer betyr lavere pris for alle, så får vi velge om det er det vi vil ha :-) Her i byen har vi en av landets beste Rema butikker, og de vil nok drive like bra, med eller uten Kims,
  • D-E

# 15. 6. jan 2017 02:13
    King_Nothing skrev 06.01.17 kl. 00:34
    ... (som f.eks. Kims, men hvem kjøper vel egentlig kims med vilje?)

Jeg kjøper bevisst chips fra Kims, men så ligger jo også fabrikken på Toten. Er chipsen laget av poteter fra Toten så er den jo skikkelig kortreist om man ser bort i fra at den har vært innom et sentrallager før den er ute i butikkhyllene.