Forum

2230

innlogget

42538

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • King_Nothing

En måned til valget. Har du bestemt deg?

11. aug 2017 19:31 | Vist 9542 ganger. Nå er det mulig å forhåndsstemme mange steder over hele landet. Har du bestemt deg for hvilken blokk du tilhører eller vil du vente og se den siste måneden før du tar din avgjørelse?

Jeg har plassert KrF som vippeparti ettersom de er de eneste som er usikre på tilhørighet. Småpartiene er ikke tatt med ettersom de havner under sperregrensen.
    Rødt, mdg og Venstre står i fare for å havne under, så de er i egne alternativer.

Hvilken "blokk" tilhører du?

1. Høyresiden - FrP, Høyre
    35,9%
    2. Høyresiden - Venstre
    8,3%
    3. Vippeparti - KrF
    1,1%
    4. Venstresiden - AP, SV, SP
    32,5%
    5. Venstresiden - rødt
    9,6%
    6. Venstresiden - mdg
    5,6%
    7. Har ikke bestemt meg ennå.
    7,0%
    Totalt 816 avgitte stemmer.

• Toffin

# 91. 13. aug 2017 09:40
    flaneur skrev 13.08.17 kl. 09:34
    Og poenget mitt er at det ikke er ignoreringen av Dalai Lama som er det egentlige problemet, men anerkjennelsen av ham. Men jeg skjønner jo at dette for deg stort sett handler om hvilke norske partier du ønsker å snakke ned, og ikke om noe som ligner på prinsipper.

Nei, det handler ikke om å snakke ned, -det handler om å akseptere å måtte leve med konsekvenser av at Nobelkomiteen har gitt fyren fredsprisen, -dersom det er Norges forhold til ham som er temaet.
    Hvilket det altså ikke var for meg.

Mitt poeng er at vi må slutte helt å gi religiøse ledere verdslig makt, og i den konteksten er det flere som bør prioriteres før Dalai Lama.

• Toffin

# 92. 13. aug 2017 10:07
    flaneur skrev 13.08.17 kl. 09:35
    Det var ikke meg som trakk Dalai Lama inn som en faktor i den norske valgkampen, jeg besvarte et innlegg som gjorde det.

Det var ikke meg heller, -men du besvarte vedkommende sitt innlegg og jeg besvarte ditt.
    Etter hva jeg har hørt kalles det diskusjon.

• Torpærn

# 93. 13. aug 2017 10:28 Etter å ha hørt helsepolitiske talspersoner fra diverse partier uttale seg i helsespørsmål, har jeg kommet fram til at det er viktigere å stemme etter ideologisk overbevisning enn å stemme etter sak. Ja, jeg har bestemt meg.
  • dokumann

# 94. 13. aug 2017 12:07 (red. kl. 12:09)
    Sykkelruffen skrev 13.08.17 kl. 09:18
    Vatikanstaten er en absurditet. Den burde snarest avvikles og gjøres om til det den egentlig er: Et historisk monument over overtro, indoktrinering, overgrep og generell dumhet.

Kan du bevise dine merkelige påstander eller er det kun hatfulle fordomsfulle ytringer? Diskriminering av religiøse?

• Anca

# 95. 13. aug 2017 12:28
    dokumann skrev 13.08.17 kl. 12:07
    Kan du bevise dine merkelige påstander eller er det kun hatfulle fordomsfulle ytringer? Diskriminering av religiøse?

Dokumentasjon: åpne en historiebok.

Det skal godt la seg gjøre å ha gått glipp av skrekkveldet til den katolske kirken.

• dokumann

# 96. 13. aug 2017 13:37
    Anca skrev 13.08.17 kl. 12:28
    Dokumentasjon: åpne en historiebok.

Det skal godt la seg gjøre å ha gått glipp av skrekkveldet til den katolske kirken.

Pedofile kriminelle finnes f.eks. ikke i andre samfunslag? Som...politiske samlinger til norske partier...f.eks.?

Utover det har tiden gått videre. Skal Norge for alltid dømmes for sine vikingtokt der nordmenn drepte og lemlestet tusenvis av sine offer? Skal Norge dømmes fordi norske nazister tjenestegjorde frivillig for Hitler og deltok på massedrap i østeuropa? Dkal Norge dømmes til å være en nasjon med høyrepopulistiske massemordere pga. massemorderen Breivik?

Jaja, vi nordmenn er nå best i verden og forstår alle sammenheng bedre en resten av verden?

Tenk dere litt om før dere dømmer andre nasjoner, religioner og mennesker.

• Toffin

# 97. 13. aug 2017 13:44
    dokumann skrev 13.08.17 kl. 13:37
    Pedofile kriminelle finnes f.eks. ikke i andre samfunslag? Som...politiske samlinger til norske partier...f.eks.?

Hundrevis av politiske tillitsvalgte i norske politiske partier, som i årtier etter årtier misbruker unger i enorme antall, ikke en, ikke to, tre, fire eller fem ganger, men flere titalls overgrep hvert år?

Vær så snill opplys oss!

• Sykkelruffen

# 98. 13. aug 2017 13:48 (red. kl. 13:49)
    dokumann skrev 13.08.17 kl. 13:37
    ......

Det er tydelig at dine historiske kunnskaper er mangelfulle. Nå tenker jeg ikke først og fremst på de pedofile skandalene, men overgrep og forfølgelse som denne institusjonen har vært ansvarlig for. Inkvisisjonen, plyndring, kirkas syn på kvinner, jøder mm. Det er vel ingen religiøs institusjon som har så mye dævelskap på samvittigheten som Pavekirka i Rom. Og som Anca skriver: åpne en historiebok og les sjøl.
  • dokumann

# 99. 13. aug 2017 13:49
    Toffin skrev 13.08.17 kl. 13:44
    Hundrevis av politiske tillitsvalgte i norske politiske partier, som i årtier etter årtier misbruker unger i enorme antall, ikke en, ikke to, tre, fire eller fem ganger, men flere titalls overgrep hvert år?

Vær så snill opplys oss!

Ettersom du er så genuint interessert, kan du starte med et enkelt google søk og bla deg gjerne i gjennom alt...:

https://www.google.no/search?q=pedofile+politikere+norge&oq=pedofile+politikere+norge&aqs=chrome..69i57.11131j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

• dokumann

# 100. 13. aug 2017 13:51
    Sykkelruffen skrev 13.08.17 kl. 13:48
    Det er tydelig at dine historiske kunnskaper er mangelfulle. Nå tenker jeg ikke først og fremst på de pedofile skandalene, men overgrep og forfølgelse som denne institusjonen har vært ansvarlig for. Inkvisisjonen, plyndring, kirkas syn på kvinner, jøder mm. Det er vel ingen religiøs institusjon som har så mye dævelskap på samvittigheten som Pavekirka i Rom. Og som Anca skriver: åpne en historiebok og les sjøl.

Fortsatt ikke noe saklig å svare med?
  • Hofman

# 101. 13. aug 2017 13:54
    Ingefæroter skrev 12.08.17 kl. 10:37
    Stemmer på en av de jeg helst vil ligge med, Audun eller Moxy. Synes alle burde gjøre det samme. Venstresida har både den mest sexy politikken og de mest sexy partilederne 💦

Ingefæroter skrev 12.08.17 kl. 10:37
    Stemmer på en av de jeg helst vil ligge med, Audun eller Moxy. Synes alle burde gjøre det samme. Venstresida har både den mest sexy politikken og de mest sexy partilederne 💦

Sosialist-smukkasene Moxnes, Lysbakken, Valen, Marsdal og etpar til synes jeg er noen ufordragelige viktigpettere som flotter seg med kjip, moraliserende snusfornuft, mens du ;) og de ti, femten år yngre sosialistbertene i entouragen blir møre i knærne og kl...

...men hver sin smak assa.

For min del står det mellom Jette Christensen og Sveinung Rotevatn når det kommer til liggepreferanser.

Men vanskelig valg for oss lillavelgere i år.

• Sykkelruffen

# 102. 13. aug 2017 13:55
    dokumann skrev 13.08.17 kl. 13:51
    Fortsatt ikke noe saklig å svare med?

Mulig du mener historien er usaklig, men det er pokker ta meg ditt problem. Forsøk heller å lese deg opp på historie før du slenger ut flere tåpelige kommentarer.
  • Toffin

# 103. 13. aug 2017 13:55
    dokumann skrev 13.08.17 kl. 13:49
    Ettersom du er så genuint interessert, kan du starte med et enkelt google søk og bla deg gjerne i gjennom alt...:

https://www.google.no/search?q=pedofile+politikere+norge&oq=pedofile+politikere+norge&aqs=chrome..69i57.11131j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

To tidligere politikere er alt du har å hoste opp som svar til spørsmålet?
    Og, ikke bare det, men som sammenligning med hundre kanskje tusener av prester som har misbrukt flere titalls tusen unger.

Svaret ditt er forstemmende ignorant.

• dokumann

# 104. 13. aug 2017 13:57
    Sykkelruffen skrev 13.08.17 kl. 13:55
    Mulig du mener historien er usaklig, men det er pokker ta meg ditt problem. Forsøk heller å lese deg opp på historie før du slenger ut flere tåpelige kommentarer.

Kan du endelig bli litt mer saklig og konkret?
    Lese det jeg har skrevet og evtl. bevise det du ikke er enig i? Fremfor personangrep...gang på gang?
  • dokumann

# 105. 13. aug 2017 14:01
    Toffin skrev 13.08.17 kl. 13:55
    To tidligere politikere er alt du har å hoste opp som svar til spørsmålet?
    Og, ikke bare det, men som sammenligning med hundre kanskje tusener av prester som har misbrukt flere titalls tusen unger.

Svaret ditt er forstemmende ignorant.

Du har da ikke klart å lese om alle politikere, prester, barnearbeidere osv. som har misbrukt barn i Norge på kun 5 minutter? Google linken jeg la ut kan ta mange år å gå igjennom. Syns du er veldig usaklig.